Národné Motokárové Centrum Kart1Arena
S odstupom času môžeme skonštatovať, že teploty tohtoročnej zimy boli také vysoké a snehu tak málo, že motoršport na vonkajších tratiach mohol kľudne pokračovať aj cez zimu. Zatiaľ čo jazdci zaparkovali svoje stroje na prípravu do garáží, v bratislavskej Kart1Arene sa silno bojovalo o víťazstvo v tímových majstrovstvách IKC Indoor Kart Cup 2013-2014. V šiestich podujatiach, od októbra do marca, si tu v trojhodinových závodoch merali sily tímy Slovenska, susedného Česka a Rakúska. IKC má dnes už samozrejme svojho víťaza, no jeho meno a konečné poradie tímov nie je na tomto mieste až tak dôležité. Podstatné je, že IKC naplnil očakávania a svoj základný význam. Už tretí ročník IKC je merítkom vývoja a kvality halových jazdcov na slovenskej scéne. Trojročný aktívny vývoj v Kart1Arene zmenil veselé začiatky jazdenia chtivích bláznov v teplákoch na profesionálne fungujúcich jazdcov. Ako koníček našli halové motokáry svoj osobitný význam. Schudnúť 15kg, prispôsobenie životného štýlu, pravidelný tréning, zvýšený záujem o kompletnú výbavu jazdca špecializované predajne určite potešil. V malej forme potešenie našli aj sponzori na overaloch, pretože Kart1Arena vyniesla túto formu motoršportu aj pred televízne kamery a rádiomedia.
IKC je komplexné podujatie, ktoré sa v tejto vcelku komplikovanej forme nerealizuje nikde inde len u nás na Slovensku. Nie len veľké stretnutie jazdcov, samotný závod, občerstvenie, zábava, ale aj dynamický formát preteku, zmena trate, striedanie a dovažovanie jazdcov si vyžaduje značný organizačný know-how. V preteku sa použivajú výhradne motokáry SODI RT8, to najlepšie čo je momentálne na trhu halových motokár. NMC Kart1Arena si už pri svojom zrode dala za úlohu dostať halové motokáry na Slovensku na svetovú úroveň a vizuálnym stimulom závodnej atmosféry a kvalitnou technikou odbúrať klišé kolotočovej zábavy.
V IKC sa pravidelne objavujú aj mená z ,,veľkého motoršportu,,. Prísť, jazdiť medzi vyslovene halových špecialistov je vždy spojené s určitým rizikom, no jazdci ako Maťo Konopka, Maťo Homola a Richard Gonda s tým nielenže nemajú žiaden problém, ale dokonca dokazujú že ich úspechy na veľkých tratiach nie sú v žiadnom prípade náhodne. Zmes dynamického formátu IKC, technickej trate a kvalitnej motokárovej techniky ponúka aj týmto jazdcom príležitosť na fyzický tréning. Hosťovanie predošlých majstrov sveta v halových motokárach ako aj iných zahraničných TOP jazdcov v Kart1Arene, samozrejme nie je náhodne. Cieľom je vytvorenie príkladovej funkcie pre slovenských jazdcov ako aj získanie referencií o úrovni ich jazdeckých kvalít. Okrem toho sa koná v Kart1Arene viacero zahraničných podujatí, takže pozitívna spätná väzba a reklama mimo Slovenska má svoju opodstatnenú doležitosť.
Medzi časom sa v susednom Rakúsku úspešne skončili rakúske majstrovstvá halových motokár AIM Austria Indoor Master 2013-2014. Preteky sa uskutočnili v motokárových halách troch štátov a Národné motokárové centrum Kart1Arena, bolo dejiskom decembrového a januárového závodu tejto prestížnej série. Slovenský halový karting zastupovalo šesť jazdcov tímu Kart1Arena, ktorý sú súčasťou podporného jazdeckého programu v Národnom Motokárovom Centre. Tlakom na pódiové umiestnenia rakúskych TOP Tímov sa slovenským jazdcom dostalo rešpektu a uznania. Celkové 5. miesto z 18 tímov prinieslo nielen spokojnosť ale aj potvrdenie, že aktivity Národného motokárového Centra v budovaní tejto motoršportovej disciplíny a výchove halových jazdcov na Slovensku idú správnym smerom.
Po rakúskych majstrovstvách na radosť a oddych veľa času neostalo, pretože pre slovenských jazdcov začali oficiálne majstrovstvá Slovenska v halovom Kartingu. Na rozdiel od tímových majstrovstiev IKC, je tento seriál pretekom jednotlivcov. Kart1Arena takto vytvorila priestor pre vývoj a prezentáciu individuálnych kvalít jednotlivých jazdcov. V triede muži senior sa stretnú všetky pravidelne jazdiace mená jazdcov Kart1areny, takže silne boje sú v tejto triede tak povediac predprogramované. Svoj priestor dostanú aj najmladší , no v tejto triede čaká Kart1Arenu ešte veľmi veľa práce. Na rozdiel od susedných Čiech alebo Rakúska sa na deti na Slovensku v minulosti doslova pozabudlo. Úspech juniorskej majsterky Slovenska Renáty Zajceva vzbudil medzi nežným pohlavým taký veľký záujem, že v tohotročných majstrovstvách Slovenska majú ženy svoju vlastnú triedu ako aj medzinárodnú účasť.
V motoršporte často rozhodujú peniaze a technika pred talentom. V halových motokárach je technika identická, úspech jazdca je výsledkom jeho individuálnych kvalít a snaženia. Možno práve preto je medzi jazdcami viacej vzájomnej úcty ako v iných disciplínach. Šport má okrem športovej stránky aj stránku spoločenskú - zbližuje ľudí rovnakého záujmu , v dobrom prípade ich učí zdravej súťaživosti a zároveň k rešpektu a uznaniu. V halovej scéne panuje priateľská atmosféra a to aj napriek dynamike ktorá k motokáram už jednoducho patrí.
Viacero jazdcov, ktorých Kart1Aréna tak povediac vychovala, prejavilo záujem o jazdenie závodných motokár na vonkajších tratiach. Počas zimných mesiacov sa tvrdo pracovalo na koncepte, ktorý by dokázal ponúknuť solídny základ ako začiatok pre tento nový projekt. Výsledkom snaženia Národného Motokárového Centra sú oficiálne majstrovstvá Slovenska v triede Rotax Max Masters. Sezóna 2014 sa bude niesť viacmenej na úrovni myšlienky olympijských hier. Cieľom je nielen postupne získavanie jazdeckých skúseností, ale predovšetkým vytváranie štruktúr potrebných pre kvalitné fungovanie celého tímu do budúcnosti. Dostať sa na úroveň konkurencie je v tomto momente trefnejšie ako rozprávať o predbiehaní a víťazstvách. V motokárach je človek vďačný za každú desatinu, akýkoľvek úspech má slúžiť ako inšpirácia do budúcnosti. Národné Motokárové Centrum čaká aj na tejto úrovni ešte veľmi veľa postupnej práce.