Náročná Rally Rzeszow 2024 pre Kolčáka s Horniačkom
Majstrovstvá Slovenska v rally 2024 pokračovali ďalším kolom na podujatí v poľskom meste Rzeszow a v rámci neho o dôležité body bojovala aj posádka slovenského Chooligan Racing Teamu.
Róbert Kolčák a Emil Horniaček sa na štart tejto dvojetapovej súťaže postavili v úlohe vedúcej posádky priebežného slovenského poradia s vozidlom Škoda Fabia RS Rally2. V priebehu prvej etapy 33. MARMA Rajd Rzeszowski 2024 museli súťažiaci absolvovať päť rýchlostných skúšok v troch samostatných sekciách. Dve z piatich rýchlostných skúšok sa konali na tradičných rýchlostných skúškach a piata priamo v meste Rzeszow. V prípade Roba s Emilom fungovalo v prvom teste všetko bez problémov. V druhom, na legendárnej rýchlostnej skúške Lubenia, pri prejazde brodom však Fabia nasala vodu.
„Po dažďoch, ktoré sa prehnali ponad Rzeszow a jeho okolie pred súťažou bola hladina vody v brode vyššia ako zvyčajne a ja som do neho vbehol rýchlejšie ako som mal. Samozrejme motor nasal vodu a po výjazde z brodu zhasol. Trvalo viac ako minútu, kým sa mi ho podarilo znovu naštartovať. Potom už všetko fungovalo dobre, ale samozrejme to znamenalo, že sme nabrali stratu, ktorú v krátkej etape nikto nedoženie,“ vysvetlil Robo Kolčák.
Napriek faktu, že Robo s Emilom v ďalších troch rýchlostných skúškach dojazdili na štvrtom mieste v rámci slovenského hodnotenia, výsledok v cieli prvej etapy bolo siedme miesto. To spôsobila vyššie opísaná situácia. Podstatné bolo, že si posádka na svoje konto pripísala ďalšie dôležité body v priebežnom poradí slovenského rally šampionátu.
Druhý deň súťaže bol podľa slovenských rally predpisov hodnotený samostatne, takže Robo s Emilom sa opäť naplno vrhli do práce. A treba povedať, že začali viac ako dobre, pričom v prvom teste dojazdili na štvrtom mieste a v druhom na treťom, pričom sa im podarilo poraziť aj súperov na vozidle špecifikácie WRC. V ďalšej rýchlostnej skúške ale prišla havária.
„Hľadal som limity auta a zrejme som bol premotivovaný z toho, že sa mi podarilo poraziť aj WRC. Asi som to nevyhodnotil dobre, no a trest za to prišiel asi tri kilometre pred koncom rýchlostnej skúšky. Bola to rana vo veľkej rýchlosti s okamžitým zastavením, čo bolo najhoršie, keďže sú tam vtedy neskutočné G-čka. Veľmi ma to mrzí a dúfam, že sa dáme aj s Emilom rýchle do poriadku, keďže nás čaká Barumka. Rzeszow bola nádherná súťaž, nesmierne náročná a získali sme strašne veľa nových skúseností. Vďaka za to patrí Liqui Moly, partnerovi Chooligan Racing Teamu, mechanikom, ktorým som narobil kopec roboty, Emilovi a samozrejme mojej rodine,“ doplnil Robo Kolčák.
Ako už Robo spomínal, v pláne je teraz podujatie zaradené do seriálu FIA ERC – 53. Barum Czech Rally Zlín 2024. O tomto vás budeme informovať v samostatnej správe.
Miro Majláth