Najlepším Slovákom na Rechbergrennen 2014 Igor Drotár, padol aj rekord trate
42. Internationales Rechbergrennen mali naozaj zvláštnu príchuť. Okrem obrovského množstva jazdcov a fanúšikov, ktorí sa tu zišli z niekoľkých krajín Európy, padol aj štvorročný rekord trate.
Simone Faggioli je známe meno talianskeho pretekára, ktorý v poslednej dobe "rúca" všetky traťové rekordy na kopcových tratiach. Počas uplynulého víkendu dokázal po štyroch rokoch aj napriek nepriaznivému počasiu prekonať rekord trate na Majstrovstvách Európy na rakúskych Rechbergrennen 2014 a to o tri desatiny sekundy s časom 1:55,366! Na svojej Norme M20 FC si odtiaľ odniesol samozrejme aj absolútne víťazstvo a to s obrovským náskokom 17,75 sekundy pred druhým Faustom Bormolinim na Reynarde K02 a ďalších 4,59 sekúnd pred Federicom Liberom rovnako na Reynarde K02. Celé stupne víťazov pre seba teda obsadili talianski pretekári!
Do prvej desiatky najrýchlejších sa aj napriek obrovskej účasti v podstate formulových vozidiel kategórie E2, dokázali prebojovať aj dvaja jazdci z kategórie E1. Prekvapivé ôsme miesto absolútneho poradia vybojoval domáci jazdec Rupert Schwaiger na Porsche 911 Bi-Turbo, ktorý porazil aj známeho Felixa Pailera s autom Lancia Delta Integrale. Ten si prípísal deviatu priečku.
Netreba ani ďaleko pátrať a na prvej strane výsledkovej listiny nájdeme aj prvého Slováka! Fantastické 19. miesto v konkurencii vyše 230 áut dosiahol Prešovčan Igor Drotár na Škode Fabia WRC. Navyše mu patrila 1. priečka v medzinárodnej triede E1+2000 a samozrejme aj prvé miesto absolútneho poradia Majstrovstiev Slovenska. Druhé miesto na 5050 metrov dlhej trati obsadil medzi slovenskými jazdcami Peter Ambrúz na Vauxhall Vectra a tretie Michal Kovalčík pri svojej premiére na novom aute Škoda Fabia S2000.
Celkové poradie MSR v PAV bolo nasledovné:
1. Igor Drotár, Škoda Fabia WRC
2. Peter Ambrúz, Vauxhall Vectra
3. Michal Kovalčík, Škoda Fabia S2000
4. Oto Hroba, Citroen C2
5. Martin Hroba, Škoda Fabia
6. Tomáš Mády, Kia Cee´d
7. Vladimír Podmajerský, Peugeot 206 RC
8. Peter Kacvinský, Renault Clio
Pridať však musíme aj našich historikov, z ktorých preteky nedokončil František Kmeť. Už v druhom tréningu ho zastavila havária, avšak našťastie bez ujmy na zdraví.
Poradie MSR v PAV - historik:
1. Jaroslav Baránek, Ferrari 308 Dino
2. František Oravec, Škoda 130 RS
Napriek obrovskej účasti prebehli preteky naozaj rýchlo a bezproblémovo. Organizátori skvele zvládli nával vyše 230 jazdcov, keď ich štartovali každých 20 sekúnd. V sobotu stihli všetci absolvovať tri tréningové jazdy a v nedeľu zas dve ostré súťažné jazdy. Každý problém riešili bleskovo, bez akéhokoľvek zaváhania, za čo im patrí obrovská pochvala.
Majstrovstvá Slovenska v Pretekoch automobilov do vrchu pokračujú už tento víkend 3.-4. mája 2014 pri Rimavskej Sobote na kopci s názvom Oždianske serpentíny.
scoo