Najlepší víkend Ančíka, najhorší Húsku
Dva víťazné dni Fera Ančíka v „dvojkolkách“ rozfúkali chmáry nad dubnickým tímom po sobotňajšej vážnej havárii Mareka Húsku. Obaja piloti LAMA RACING tímu zostali naďalej v hre o titul v triedach aj pred posledným víkendom.
Prvýkrát v aktuálnej sezóne sme na slovenských kopcoch pretekov automobilov do vrchu zažili kompletne mokrý víkend. V noci z piatka na sobotu sa rozpršalo a zvedavý dážď neopustil Pezinskú Babu až do konca pretekov. „V Ožďanoch nám zapršalo, no iba jeden deň. Teraz to bolo po obidva dni a celkom som si to užil,“ vravel Fero Ančík, ktorý kopec pri Pezinku dobre pozná a mokrú trať vzal ako výbornú príležitosť pozbierať ďalšie skúsenosti pri jazde na mokrej trati. „Trochu som bol prekvapený, že to nevyužili všetci pretekári. Mne prekážalo azda iba to, že som mal mokro v topánkach, lebo tie pretekárske zvlhnú už keď vidia vodu na tri metre,“ smial sa naturalizovaný Bratislavčan.
A že to Ančíkovi na vode sadlo, potvrdzovali aj výsledky. Jeho BMW M36 zvíťazilo po obidva súťažné dni v „dvojkolkách“ a v triede E1 nad 2000 cc skončil na treťom a na štvrtom mieste. „V ostrých jazdách som dával Jarovi (Dubóczimu) asi dve sekundy a o víťazstvo v druhom súťažnom dni ma mohla pripraviť iba chyba pri výbere gúm do druhej nedeľňajšej jazdy. Prestalo totiž pršať a trať niekde začínala schnúť. Jaro obul vpredu suché a vzadu mokré, no ja som po dlhom zvažovaní nechal mokré obutie. Auto však na tých „žuvačkách“ veľmi nedržalo. Ešte šťastie, že som si vyjazdil náskok v prvej ostrej jazde,“ sumarizoval Fero Ančík.
Úplne iné starosti mal však na Pezinskej Babe, ktorá bola predposledným podnikom slovenskej kopcovej sezóny 2019, Marek Húska. „Dopoludnia v tréningoch pršalo a auto trochu lietalo po trati,“ priznal pretekár tímu LAMA RACING. „Popoludní pršať prestalo, no trať bola stále dosť mokrá. Vyštartoval som smelo do prvej súťažnej jazdy. Dva „vracáky“ predtým ma to ešte podržalo, no potom pred zákrutou 23 ma nakoplo na hrbe pred mostíkom a už som letel. Bolo to v rýchlosti asi 130-140 km/h! Vykoplo mi zadok doprava. Trafil som zvodidlá a tie povolili tak, že som vletel pod nich,“ odfúkol si Húska, ktorý mal šťastie v nešťastí a nič sa mu nestalo. „Úplne som zničil predok auta! Preteky sa pre nás skončili.“ Chlapci z tímu sa rýchlo spamätali a hneď, ako to bolo možné sa zbalili a ponáhľali domov, kde prakticky okamžite začali hodnotiť škody a opravovať. Tri dní po havárii má auto už vymenený celý predok a vyzerá to, že bude úplne pripravené na posledné preteky sezóny na Ostrej Lúke. „Chlapi odviedli výbornú robotu. Všetci vieme, že posledné preteky nesmieme vynechať, ak chceme zabojovať o majstrovský titul,“ vysvetľuje svoju motiváciu Marek Húska a pokračuje. „Bola to ťažká havárie. Nemal som najlepšie gumy a išiel som rýchlejšie, než som musel. Všetko zlé je však na niečo dobré. Skôr, či neskôr sa to môže stať každému pretekárovi a je dobré, že sa to skončilo takto. Mohlo to byť horšie. Zasa som o niečo skúsenejší a pokornejší. Uvidíme, ako sa s tým vyrovnám na najbližších mokrých pretekoch.“
Po havárii Braňa Mička na rely v Hustopečiach si svoju skúsenosť teraz vybral aj Marek Húska a tím LAMA RACING si bude z tejto sezóny odvážať cenné poučenie. Havárie však už k autošportu patria a dôležité je, že pretekári sú v poriadku. Braňo sa pomaly zotavuje z následkov a ak mu to lekári dovolia, tak ho uvidíme možno už na Autoshow v závere roka. Marek má však pred sebou ešte vážnu misiu s cieľom úspešne dobojovať súboj o titul v triede do 1400 cc pre svoju Škodu Felicia. „Stačí nám dôjsť na druhom mieste, no určite ešte zabojujeme,“ potvrdil štart na posledných pretekoch sezóny Húska. Trochu napínavejšie to má Fero Ančík, ktorý vďaka výsledok z Pezinskej Baby stále zostal v hre o titul v 2WD. „Na začiatku sezóny som si ani nepomyslel, že by som sa mohol uchádzať o titul. S Jarom však zvádzame pekný súboj, ktorý si obaja užívame a rozhodne sa nakoniec až v posledných pretekoch,“ konštatuje Fero, ktorý však musí v oboch súťažných jazdách Dubócziho poraziť. Možné je však všetko a my sa v závere septembra dozvieme, ako to dopadlo.
Pozrite si galériu tímu na našej stránke.
Ľuboš Kašický