Na slovíčko so súťažiacimi seriálu MRC
Po skončenej sezóne Vám priblížime dojmy súťažiacich v seriáli MRC. Vybraní jazdci nám poskytli niekoľko krátkych odpovedí o ukončenej sezóne 2009.
Rudo Domby – moje umiestnenie ovplyvnili technické problémy.
Ako si spokojný so svojim umiestnením v seriály a s akými problémami si zápasil počas sezóny?
Moje tohtoročne umiestnenie ovplyvnili najmä technické problémy, ktoré sa vyskytli počas pretekov, najmä poloosy, keďže počas sezóny sme "transplantovali" silnejší motor, tak vyskočili nedostatky náhonu.
Si stálym účastníkom podujatí MRC, zostaneš mu verný, alebo máš iné plány?
MRC je dobrá vec, tu som začal spoznávať štýl rally jazdy. Počkám, koľko a aké podujatia pripravíte, ale chcel by som jazdiť MRC.
Ktoré podujatie by si vyradil zo seriálu MRC v sezóne 2009 a prečo?
Vyradiť to je silné slovo, lebo každé bolo pre nás ponaučením, či už voľbou pneumatík, alebo štýlom jazdy. Moje motto je, radšej menej, ale kvalitných súťaží, v podstate na každé podujatie sa teším.
Naopak, bez ktorého podujatia si seriál nevieš predstaviť a prečo?
Straciny, Ožďany, Betliar, Moldava, Liptov, tak že môžem vymenovať asi všetky. Revúca sa polepšila na druhom podujatí MRC09.
Pripravuješ do bojov na trati novú techniku, alebo zostaneš verný svojmu žltému delu?
Ostáva "Golfík", ale s novým podvozkom HP Racing.
Ak by si bol organizátor seriálu, alebo podujatia MRC čo by si vylepšil?
Tak viem že organizátori to nemajú ľahké, ale určite by som prehodnotil podnety jazdcov (na rozprave), ako v Revúcej I, keď nechceli ten neprejazdný úsek zrušiť na RS-2. Vylepšil by som len jednu vec, aby posádky dbali viac na svoju bezpečnosť, tým myslím, aby vozidlá mali bezpečnostný rám.
Váš Rudo Domby.
Opýtali sme sa absolútneho majstra MRC 2009 Michala Kiktu
Ako ste sa dostal k seriálu MRC?
K MRC a amatérskym pretekom sme sa dostali cez internet a to ešte v roku 2003. (Betliarska autoshow).
Stručne opíšte Vašu sezónu v MRC 09
V sezóne 2009 vidieť veľa zlepšení oproti minuloročnej sezóne.
Ktoré z podujatí v rámci seriálu sa Vám najviac páčilo a utkvelo v pamäti?
Nedá sa povedať len jedno podujatie, preto poviem tri. Straciny, Betliar a Revúca. Bez nich si MRC neviem predstaviť.
Čo plánujete do budúceho ročníka, čo budete ako majster MRC 09 jazdiť?
Ak budeme jazdiť, tak A4 - MRC.
Ak by ste bol organizátor seriálu, alebo podujatia MRC čo by ste vylepšil?
Chýba mi dobrý komentátor ... chcelo by to pritiahnuť k tratiam viacej ľudí a možno aj sponzorov .
s pozdravom M. Kikta
Spýtali sme sa Petra Herdického – vicemajstra MRC 2009
Ako ste sa dostali k seriálu MRC?
Chlapci v dielni, kde chodím na servis jazdili už minulý rok a spomenuli mi, aby som to skúsil.
Ako sa Vám vydarila sezóna 2009?
Vydarila sa ďakujem, až na malé chyby, ako vynechanie retardéra v Stracinách a haváriu v Banskej Bystrici. To bolo na nováčikovskú sezónu dobré.
Ktoré z podujatí v rámci seriálu sa Vám páčilo najviac?
Liptov kvôli dĺžke trati, Betliar najmä skúška v lese, Ožďany, Moldava kvôli šotoline.
Čo plánujete do budúceho ročníka a čo ako 1. vicemajster MRC 09 budete jazdiť?
Ak budem mať peniaze, auto a zdravie, tak MRC. Na väčšie preteky nemám výkonnosť a ani peniaze a odvahu. MRC je presne pre mňa.
Ak by ste bol organizátorom či už seriálu, alebo podujatia MRC čo by ste vylepšil?
Viem, že je to v amatérskych podmienkach zložité, v podstate ja som rád, že je dostatok nadšencov na organizovanie pretekov. Takže nemám žiadne námietky. Ak by sme sa bavili v teoretickej rovine, samozrejme by som privítal trošku dlhšie trate, viac skúšok na šotoline a vynechal by som preteky v komplexoch starých továrni, kasárni, ktoré mi nepripadajú ako rally skúšky a dosť ničia techniku.
Ján Kováčik – som rád, že si niekto spomenul aj na mňa, začal majster šmyku.
Od kedy sa venuješ motorizmu a čo Ťa k nemu priviedlo?
Motorizmu sa venujem už asi 26 rokov, ale jazdiť som začal 3-4 roky dozadu.
Sezóna 2009 bola poznačená, že si niektoré preteky nedojazdil pre haváriu, prečo k nim došlo s Tvojho pohľadu?
Prečo k tým haváriám došlo? Jedna vec je rýchlosť a tá druhá vec je, ako funguje auto, keď ti stiahne závit na skrutke a koleso si robí čo samo chce. Tak to je potom ťažké „ukerovať“. A vieš veľmi dobre že s Ladou, keď chceš sa trošku priblížiť k predným náhonom, tak musíš ísť na doraz.
Je zážitkom vidieť Ťa na trati RS, ako ovládaš zadný náhon. Uvítal si v seriáli nové triedy zadných náhonov?
Áno, uvítal som to, že je to rozdelené tak ako to je, len trochu tomu nerozumiem. Neviem prečo zadný náhon je hodnotený len na konci roka a nie na každom preteku.
Ktorých podujatí sa plánuješ zúčastniť v sezóne 2010?
Plány na rok 2010 sú jedna vec a skutočnosť je druhá vec. Všetko je len o peniazoch! Myslím si že sezóna 2010 je pre mňa dosť ohrozená kvôli korunám, či lepšie povedané €.
Máš pocit, že seriál išiel úrovňou hore, alebo jeho úroveň klesala či stagnovala?
Vylepšil by som samozrejme jednu vec. Aby posádky chodili na preberanie, na štart alebo do UP na konkrétny čas. A tvrdo by som postihoval toho, kto by prišiel neskôr. Narušuje sa tým časový harmonogram. Ale aby sa to týkalo všetkých podujatí, ktoré sú pod MRC a nie každý pretek iné pravidlá.A prial by som si aby boli dlhšie RS.
Ktoré podujatie nepatrí do seriálu MRC?
Vieš, o tých podujatiach je to tak. Je skupina ľudí ktorá je neomylná, ktorá to najlepšie robí, ktorej sa nič nemôže stať a ktorá vie najlepšie robiť všetko. A samozrejme ktorá potom do každého len podrýva a uráža. Vieme asi presne o koho sa jedná, kto má na akých pretekoch stále voľajaké problémy. Hold, poniektorí sú bez chrbtovej kosti.
RS Peklo je Tvoja srdcová záležitosť?
Peklo nie je moja srdcová záležitosť. Ale mám rád RS po lese a tie, ktoré sú rýchle.
Všetkým ďakujeme za krátke odpovede a prajeme veľa šťastných kilometrov na rýchlostných skúškach.
Bližšie informácie ohľadom Mini Rally Cup-u nájdete na oficiálnej stránke.