Na Sardínii vedie Ogier pred Neuvillom
Sardíniu vnímame skôr ako suchú a horúcu destináciu. Prvá etapa dnes však naše očakávania postavila na hlavu a prívalové dažde poriadne potrápili posádky.
Na čele po úvodnej etape bude nocovať Sebastien Ogier so Julianom Ingrassiom, ktorí svoju Fiestu WRC doviezli do cieľa etapy o devätnásť sekúnd skôr, ako Neuville svoj hyundai i20. „Podmienky boli dnes náročné. Poriadne sme sa vyšmýkali, no snažili sme sa neurobiť chybu, čo sa nám podarilo," skonštatoval priebežný líder súťaže.
Ogier začal v ťažkých podmienkach opatrnejšie a hneď v piatkovom úvode na RS2 klesol o niekoľko miest. Do čela vyskočil odvážnejší Andreas Mikkelsen (hyundai), ktorý držal fazónu celú prvú sekciu. „Vyštartovali sme v absolútnej pohode a dopoludnie nás vynieslo do čela," sumarizuje prvú etapu nórsky pilot. „Popoludní sme chceli výkon zopakovať, ale už na druhom kilometri RS6 auto stratilo výkon a na nasledujúcej ereske sme už museli odstúpiť. Zajtra sa vrátime do súťaže, no škoda tej poruchy. Mali sme to výborne rozbehnuté."
Popoludní sa do čela vrátil Ogier, ktorý kontroloval pozíciu a postupne naťahoval náskok pred Thierry Neuvillom, ktorý prevzal vlajku značky Hyundai od Mikkelsena. „Dnes to bola výzva, štartovať vpredu nebolo jednoduché," bilancuje deň Belgičan. „Zvolili sme dobrú stratégiu s pneumatikami. Dopoludnia to fungovalo, no v závere sme dali dve nové pneumatiky a auto bolo nestabilné a párkrát sme sa pošmykli. Zajtra budeme tvrdo útočiť a uvidíme."
Na treťom a štvrtom mieste dnes s odstupom skončili dve toyoty. Tretí je Latvala, ktorý najlepšie využil dážď v závere a poslednú rýchlostnú skúšku dňa vyhral. Štvrtý je Lappi, ktorý jazdil s rešpektom, no v závere sa držal Latvalu. Pekne sa držala aj tretia toyota s Tanäkom, ktorý však v záverečnej ereske prvej etapy nešťastne poškodil zavesenie po tvrdom pristátí a zastal stáť asi tri kilometre pred cieľom, čím prišiel o „bronzovú posteľ".
Smutný je pohľad na „citronistov", ktorým nepomohlo ani vyhodenie Meeka. Ostberg na piatom mieste stráca minútu a siedmy Breen o ďalšiu polminútu viacej.
Citroen môže tešiť iba priebežne prvé miesto vo WRC2-kách, keď Lefebvre využil Kopeckého opatrnosť v úvode dňa. „Na rychlostních zkouškách místy pršelo. Nemohl jsem pořádně číst trať a nevěděl jsem, kde mohu útočit a kde se držet zpátky. Za takových podmínek můžete snadno ztratit kontrolu nad vozem," použil Kopecký dopoludnia viacej hlavu a neriskoval. Popoludní už však získal väčšiu istotu, oprel sa do toho a stiahol náskok Lefebvra už iba na štrnásť sekúnd. Je dobré vedieť, že Lefebvre je v absolútnom poradí na ôsmom a Kopecký na deviatom mieste.
Po dlhom čase máme na štarte aj Martina Prokopa, ktorý s Janom Tománkom jazdia so svojou Fiestou WRC zatiaľ na jedenástej priečke.
V sobotu nás čaká najdlhší deň a 146 ostrých kilometrov. Vrcholom je Micky jump na Monte Lerno, ktorá je zároveň najdlhšou ereskou tohtoročnej Sardínie(29 km). Etapa štartuje o pol deviatej dopoludnia a končí niekedy po pol siedmej podvečer.