Na mestskom okruhu sa nedá vyhrať, len prehrať
Posádka Tomáš Kukučka a Peter Vejačka miešala karty v hre o pódium na 49. ročníku Rallye Tatry 2022 až do samotného záveru. Nakoniec z toho bolo pekné štvrté miesto.
Diváci, ktorí sa tento rok prišli pozrieť na podtatranskú súťaž, určite neľutovali. Ak totiž o prvé miesto bojovala intenzívne dvojica Melichárek Grzyb, tak ešte napínavejšie to bolo v boji o bronzovú priečku. Tu sa na seba narazili hneď tri vyrovnané posádky, medzi ktoré jednoznačne patrila aj východoslovenská posádka Kukučka – Vejačka. „Boli to krásne preteky,“ pochvaľoval si v cieli vždy dobre naladený Tomáš Kukučka. „Vyšlo nám počasie a prišlo sa na nás pozrieť veľa divákov. Som ráz, že sa organizátorom podarilo pripraviť ďalší ročník legendárnej súťaže, ktorá už na budúci rok oslávi päťdesiatku.“
Tomáš s Peťom štartovali na Mitsubishi Lancer evo VI v triede 11, s ambíciami aj na pódiové umiestnenie v absolútnom poradí. „Našou priamou konkurenciou bola Trněného R5-ka a Majerčákova Rally3-ka. Každý mal generačne úplne odlišnú techniku a výhoda sa prelievala podľa toho, na akej trati sme jazdili,“ vraví Kukučka. „My sme sa pokúsili výhodu posunúť na našu stranu aj skúšaním dvoch značiek pneumatík. Do prvej sekcie sme po obidve etapy nasadili vždy Hankook a druhú sekciu sme prezuli na Pirelli. Myslím, že žiadny test nám nedal toľko informácií a skúseností, ako toto priame porovnanie dvoch značiek na rovnakej trati.“ Skúsenosť to bola naozaj výborná, ale už nie je celkom isté, či aj účinná.
„Obidve značky sú vysoko profesionálne a bolo veľmi cenné vyskúšať si ich rozdielne správanie sa na trati. Ukázalo sa však, že by sme potrebovali odjazdiť oveľa viac kilometrov, aby sme mohli nájsť správne nastavenie auta. Ostaneme preto pravdepodobne na pôvodnej značke, ktorú sme používali doteraz,“ uvažuje nahlas Tomáš. Každopádne posádka Kukučka – Vejačka držala vysoké tempo počas celej súťaže a bojovala o bronz až do posledných metrov. „V priebehu prvej etapy sme sa striedali na štvrtej priečke s Vlastom Majerčákom. On mi naložil na „Mlynkoch“ a ja som mu to vrátil vo „Vikártovciach“. Vedel som, že na okruhu, ktorým sa končila prvá etapa, sa vyhrať nedá, iba prehrať, a tak som sa snažil o čistú jazdu bez šmýkania a obrubníkov. To sa mi podarilo a po prvom súťažnom dni sme nocovali na štvrtom mieste. V nedeľu sa však charakter tratí trochu zmenil a dolu kopcom sme stratili výhodu silnejšieho motora. Napriek tomu sme však stále držali kontakt s Karlom aj Vlastom. Pred poslednou sekciou sme strácali na tretie miesto asi dvadsať sekúnd a na štvrté približne desať. Bolo nám jasné, že ak posádky pred nami nebudú chybovať, tak skončíme piaty. V závere sme ešte pritlačili. Na predposlednom úseku sa nám podarilo dostať cez Karla Trněného a v poslednom meranom úseku sme dokonca Majerčákovi naložili takmer desať sekúnd. Žiaľ, už ani to nestačilo a nakoniec nám na pódium chýbalo niečo cez päť sekúnd. Obrovské poďakovanie patrí mechanikom a Vlastovi Majerčákovi za krásny súboj a prípravu auta. Už sa tešíme na ďalšie preteky,“ uzatvára pohľad na domácu súťaž pod Tatrami naturalizovaný Tatranec Tomáš Kukučka, ktorý spolu s Peťom Vejačkom obsadili štvrté miesto v absolútnom poradí súťaže, aj v Zóne. Druhá priečka im však patrí za umiestnenie v triede 11. V priebežnom poradí MSR 2022 sa naša posádka dostala na rovnakú bodovú úroveň, akú má druhá posádka v šampionáte. O tri týždne v Hustopečiach to však môže byť zasa inak.