Na Korzike rozhodli defekty
Autošport je naozaj krutý! Človek do toho dá všetko a nakoniec ho zastaví technika, či defekt. No na porazenie... Zažil to Koči na Valaške a svoje vedia aj Tänak a Evans na Korzike.
Na rely len 30-ročný Walesan Elfyn Evans predviedol na asfaltovej Korzike jeden zo svojich najlepších výkonov v kariére. Ešte na štarte posledného úseku viedol a potom dostal defekt a s minútovou stratou skončil nakoniec na treťom mieste. Je to o to smutnejšie že Evans už ukázal, že vie víťaziť, keď vyhral domácu zablatenú súťaž vo Walese. Teraz to však bolo na asfalte, kde mohol potvrdiť svoju pozíciu medzi svetovou špičkou na aute, ktoré vlani dokázalo vyhrať majstrovský titul. Osud to však chcel inak a Walesan si musí na svoje druhé víťazstvo ešte počkať.
„Je to ťažké prijať, ale stáva sa to,“ neskrýval sklamanie Evans. „Niečo podobné sa včera stalo Ottovi. Musel som niekde trafiť kameň, alebo dieru. Snažil som sa pokračovať, ale pneumatika sa pomaly začala rozpadávať. Vďaka predošlému náskoku sme udržali aspoň pódium, no chceli sme viac.“
Presne ako to povedal Walesan to v sobotu zažil aj Estónec Tänak. Ten prišiel vďaka defektu v predposlednom úseku druhej etapy tiež o víťazstvo a snažil sa „zahojiť“ aspoň druhým miestom v power stage. „Nikdy som Korziku nemal rád,“ vravel na plné ústa sebavedomý Ott Tänak. „Mali sme však rýchlosť a škoda tých stratených bodov. Zobrali sme čo sa dalo a ideme ďalej. Šampionát je ešte dlhý.“
Nie, že by si Thierry Neuville víťazstvo na Korzike nezaslúžil. Belgičan jazdil vyrovnane a mal rýchlosť. Okrem toho mal však aj potrebné šťastie a to mu pomohlo k jeho desiatemu víťazstvu vo WRC, ktorým sa po polroku vrátil znova na čelo priebežného poradia MS rely. „Je mi skutočne ľúto, čo sa stalo Elfynovi,“ cítil s kolegom belgický pretekár, ktorý ešte pred príjazdom na rampu nevedel isto, či zvíťazil. „Pýtal som sa tímu, no nemali sme istotu. Až pri nájazde na pódium som uvidel svojich mechanikov a pochopil, že sme naozaj víťazmi.“
Sympatický pilot tímu Hyundai sa už niekoľko sezón pokúša o titul a vždy mu niečo chýba. Postupne sa to na človeku začne podpisovať a začne o sebe pochybovať. Toto víťazstvo a posun posádky aj tímu bolo preto pre Neuvilla nesmierne dôležitou vzpruhou. Na titul si síce brúsia zuby aj Ogier a Tänak, no Hyundai je stále tu a vďaka tomu to bude naďalej rovnako dramatické.
Pozrime sa ešte, ako sa darilo Ogierovi. Francúz nevyštartoval dobre v piatok a po chybe sa trápil s autom. Druhé miesto je viac, ako mohol čakať. „Bola to pre nás ťažká súťaž. Trápili sme sa a cieľom bolo dôjsť na rampu,“ priznal nie najspokojnejší šampión Ogier. O tom, že vôbec neklamal svedčí aj jeho čas na power stage, kde bol rád, že dočiahol aspoň na chudobný bodík.
Po štvrtom podniku MS 2019 je teda na čele Neuville (82), len dva body pred Ogierom a päť bodov pred Tänakom. Potom je veľká medzera, ktorú naväzuje Evans (43) a za ním Meeke (42 bodov). V Pohári konštruktérov sa prvýkrát v tejto sezóne objavuje na čele Hyundai (114), keď Citroen má 102, Toyota 98 a M-Sport Ford 70 bodov.
Nie najmúdrejšie postavený kalendár WRC 2019 teraz po jedinom európskom podujatí (po návrate z Mexika) vyháňa tímy znova za oceán, aby koncom apríla absolvovali piaty podnik v rozpálenej Argentíne (28.apríl).
Konečné výsledky 62. Tour de Course 2019
1. Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) 3:22:59.0
2. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia (Citroen C3 WRC) +40.3
3. Elfyn Evans / Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +1:06.6
4. Dani Sordo / Carlos del Barrio (Hyundai i20 Coupe WRC) +1:18.4
5. Teemu Suninen / Marko Salminen (Ford Fiesta WRC) +1:24.6
6. Ott Tänak / Martin Järveoja (Toyota Yaris WRC) +1:40.0
7. Esapekka Lappi / Janne Ferme (Citroen C3 WRC) +2:09.1
8. Sébastien Loeb / Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +3:39.2
9. Kris Meeke / Sebastian Marshall (Toyota Yaris WRC) +5:06.3
10. Jari-Matti Latvala / Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +6:44.6
...