Museli prekonať tvrdých súperov, dážď aj defekt, aby vyhrali najťažšie motokárové preteky
Už 12 rokov sa kúsok od slovenských hraníc konajú motokárové preteky 24 h Le Hodonín. Názov dáva tušiť, že ide o vytrvalostný súboj tímov na 24 hodín, inšpirovaný práve automobilovou klasikou Le Mans. Nesmierne náročné preteky lákajú každoročne stále viac a viac jazdcov a tímov. V roku 2020 všetkých prekonal slovenský tím Young & Wild. Púť za víťazstvom však nebola vôbec jednoduchá.
Československé Le Mans
Na trati dlhej 600 metrov si 12 tímov zmeralo sily za volantom motokár SodiKart RX8 270 GX. Trať je vonkajšia, čiže preteky pokračujú aj s príchodom dažďa a jazdci jazdia na hladkých pneumatikách (slickoch). Rozmary počasia tak skutočne odhalia každú slabinu jazdca. Mladí a divokí štartovali do pretekov z 2. miesta. V kvalifikácii ich pokoril iba brnenský tím Cafi Racing Team. Po štarte v štýle Le Mans sa slovenský tím dostal do čela pretekov. Počasie sa však v deň konania pretekov pokazilo najviac ako len mohlo. Z 24 hodín až zhruba 18 prepršalo.
Excelentné výkony jazdcov prekonali nástrahy pretekov
V náročných podmienkach exceloval ešte stále mladý Simon Súchovský, ktorý je samozvaný špecialista pre mokro. Výborné výkony podával aj zvyšok tímu, tvorený z jazdcov Zdeněk Ošťádal, Marcel Liedl a bratov Tomáša a Braňa Bizubovcov. O manažment jazdcov sa staral Martin Suchovský. Výborne tempo všetkých pilotov sa odzrkadlilo v náskoku niekoľkých kôl. Potvrdzuje to aj najrýchlejšie kolo celých pretekov, ktoré zajazdil Simon Suchovský. Hneď o desatinu za ním bol jeho tímový kolega, Marcel Liedl. So štvorkolovým vedením pred najbližším prenasledovateľom mal tím Young & Wild preteky pod kontrolou, ale potom prišla katastrofa. Počas povinného striedania motokár, dostal tím práve tú, ktorá mala pomalý defekt. To spôsobovalo výraznú stratu (až 2 sekundy na kolo) a vedenie prevzal konkurenčný tím Cafi Racing Team. Po opätovnej výmene motokáry sa však jazdci pustili do stíhacej jazdy a za minimálny čas si po tvrdom súboji vedenie zobrali opäť späť.
Young & Wild si od tohto momentu kontroloval priebeh pretekov, kedy si udržiavali stabilný odstup od Cafi Racing Team. Cieľovú čiaru tak slovenský tím preťal s náskokom 25 sekúnd pred najbližším prenasledovateľom. Na pódiu doplnili Young & Wild tímy Cafi Racing Team a Atelerix Racing. Pretekov sa okrem ostrielaných pretekárov zúčastnili aj juniorskí pretekári. Sebastián Pástor a pre nás známy Michal Vilim, ktorý sa zúčastnil aj motoršportových hier FIA v Ríme.
Za úspešne zvládnutie najnáročnejších motokárových pretekov a podporu je tím Young & Wild vďačný aj partnerom Alcohol Killer, SOOP.sk a ABC Cambelová.
Michal Lukačovič