MORIS CUP JAHODNÁ 2014 - sobota: Janík potvrdil rolu favorita
Pri neúčasti držiteľa traťového rekordu Jara Krajčího sa lídrom podujatia stal Čech Václav Janík na Lole F02/50 F3000, ktorý v oboch súťažných jazdách dosiahol čas pod dve minúty.
V piatok prešlo administratívnym a technickým preberaním 88 vozidiel, takže časový harmonogram musel byť neúprosný, aby každý stihol odjazdiť svoju porciu kilometrov. Budík v sobotu vyhnal jazdcov a mechanikov z postelí o čosi skôr než sú zvyknutí z iných podujatí. Zvuk pretekárskych motorov sa v depe ozýval už skoro ráno a prvá skupina vozidiel sa na štart vydala už krátko po siedmej. Súboje o body do troch šampionátov - majstrovstiev Slovenska, Poľska a Slovenského kopcové pohára - mohli začať. Po tréningových jazdách odstúpili traja jazdci pre technické problémy a tak na štarte bolo 85 vozidiel.
Pozornosť v slovenskom šampionáte na 4 750 metrov dlhej trati MORIS CUP Jahodná 2014 sa sústredila na trojicu jazdcov triedy E1 + 2000 - Drotár, Béreš ml. a Nagórski, ktorá už v tréningu naznačila, že si na trati nič nedaruje. V absolútnom poradí podľa očakávania na suchej trati dominoval Janík, za ktorým sa zoradila spomínaná trojica jazdcov. Ostré súťažne jazdy veľmi dobre zvládol Poliak Nagórski na Subaru Impreza 4T Turbo, avšak nedokázal nadviazať na svoj minuloročný čas pod dve minúty. Aj teraz atakoval túto hranicu, v prvej jazde dosiahol druhý najlepší čas 2:00,889 min., tretí bol rovnako na Subaru Impreza WRX STi Jozef Béreš ml. s časom 2:01,863 min. so stratou 1,997 sek, skončil na štvrtom mieste Igor Drotár na Škode Fabia WRC. Do slovenského ani poľského šampionátu nebodoval Janík a tak poradie v národných šampionátoch bolo zhodné - Nagórski, Béreš ml. a Drotár.
V triede veľkých áčok, s objemom nad dva litre vyhral Ján Miloň na Škode Fabia WRC, ktorý sa oproti tréningom dokázal zlepšiť. Aj preto bol po skončení pretekov spokojný, lebo pred ostrými jazdami, že pokiaľ sa zlepší v tréningu v súťažných jazdách sa mu už nedarí. Tentoraz sa to nepotvrdilo a svoju triedu vyhral pred Poliakom Kryzstofom Maszszykom na Mitsubishi Lancer Evo VIII. Skupina N sa stala korisťou poľských jazdcov, keď vyhral Slobodzian, pred Golekom a Szulcom. Dve vyrovnané jazdy ukázal Ján Lipták na Toyote Celice STi65 a vyhral medzi historikmi.
V slovenskom kopcovom pohári vyhral Ján Barica na Subaru Impreza, druhý skončil Peter Považan na aute rovnakej značky a tretí bol Ján Jajcay na Nissane Sunny.
Neoficiálne absolútne poradie po prvom dni:
1. Václav Janík (ČR) Lola B02/50 3:56,507 min, 2. Tomasz Nagórski (PL) Subaru Impreza 4Turbo +6,207, 3. Jozef Béreš ml. (SR) Subaru Impreza WRX STi + 8,651, 4. Igor Drotár (SR) Škoda Fabia WRC + 19,648, 5, Dubai (PL) Mitsubishi L + 13, 898, 6. Jiří Svoboda (ČR)Norma M20F +14,603, 7. Waldemar Kluza (PL) Mitsubishi Colt + 17,116, 8. Marcin Beltowski (PL) Subaru Impreza +25,825, 9. Ronald Mogyoros (SR) Dallara F398 + 26,931, 10. Ján Miloň (SR) Škoda Fabia WRC +27,299.