Monte Carlo späť vo WRC, shakedown ako kvalifikácia
Svetová rada motoršportu FIA dnes zasadala v španielskej Barcelone. Medzi najzaujímavejšie rozhodnutia patrí rozšírenie kalendáru WRC na 13 podujatí a zmeny v shakedowne.
Na rozdiel od avizovaných 12-tich podujatí sa v roku 2012 môžeme tešiť až na 13 rally. Do kalendáru WRC sa po dlhšej pauze vracia legendárna Rally Monte Carlo, jedno podujatie sa odohrá i v Taliansku (v tomto prípade nie je známe, či sa jedná o podujatie na Sardínii, alebo sa rally pôjde v inej lokalite), naopak vypadáva Abu Dhabi, ktoré sa zaradilo medzi kandidátske krajiny. Veľká Británia prichádza o svoj tradičný novembrový termín a bude sa konať už v septembri (hovorí sa taktiež o možnosti zmeny miesta konania rally - z tradičného Walesu by sa podujatie mohlo presunúť do panstva Oxfordshire na severe Anglicka), posledným podujatím by teda malo byť Španielsko.
Kalendár WRC pre rok 2012:
22. január MCO Monte Carlo
12. február SWE Švédsko
11. marec MEX Mexiko
1. apríl PRT Portugalsko
29. apríl ARG Argentína
27. máj GRC Grécko (alebo 3. jún) *
24. jún NZL Nový Zéland
5. august FIN Fínsko
26. august DEU Nemecko
16. september GBR Veľká Británia
7. október FRA Francúzsko
4. november ESP Španielsko
Október ITA Taliansko *
* - Dátum ešte len bude schválený. Ostatné dátumy reprezentujú nedeľu rally víkendu, itineráre sú však subjektom, o ktorom rozhodujú samotní organizátori podujatí.
Od 1. januára 2012 taktiež platí, že shakedown bude využívaný ako kvalifikácia pre jazdcov s prioritou 1 a prioritou 2 na šotolinové rally. Na základe časov v shakedowne si títo jazdci - v poradí od najrýchlejšieho po najpomalšieho - vyberú svoju pozíciu na štarte. V ďalších dňoch budú títo jazdci štartovať v obrátenom poradí na základe výsledkov. O štartovej pozícii ostatných jazdcov bude rozhodnuté na základe súčasných pravidiel.
Medzi ďalšie novinky patrí, že všetci jazdci štartujúci s autami skupiny R4 budú musieť používať pneumatiky od dodávateľov, ktorých schváli FIA a taktiež že od 1. januára 2012 obaja členovia posádky musia mať počas celej rally platný vodičský preukaz, čo v praxi znamená, že ak by sa Petterovi Solbergovi prihodilo budúci rok to isté, ako tento rok vo Švédsku, tak by v rally pokračovať nemohol.