MKM Racing a Jarná cena Brna

Slovenská a aj Česká pretekárska okruhová sezóna začína každoročne na Masarykovom okruhu v Brne v posledný aprílový víkend Jarnou cenou Brna. Celá naša okruhová špička sa tu uz tradične stretáva s konkurenciou aj z okolitých krajín, a každý tím si tu prvýkrát v praxi preverí novinky, na ktorých sa pracovalo cez zimu.
V MKM racing sme prešli radikálnou zmenou. Máme nové auto, Porsche 997 CUP, čím sme vlastne prestúpili do silnejšej kategórie D4 nad 2000ccm a našu minuloročnú Škodu Oktávia 2000 sme zverili do rúk mladému, 17 ročnému, ale skúsenému pretekárovi Matúšovi Molnárovi. Našim pilotom Zdenkovi Mikuláškovi a Matúšovi Molnárovi to každopádne prinieslo novú chuť do pretekania. Hoci v testoch to vyzeralo sľubne, skutočnou previerkou kompatibility pilota aj stroja sú vždy až preteky.
D4 do 2000ccm šprint
Matúš mal preteky poriadne sťažené. Neuvoľnili ho zo školy, takže sa nezúčastnil štvtkových treningov a neabsolvoval ani meraný tréning v piatok, takže bol odsúdený na štart z posledného 16-teho miesta. Štart do preteku mu vyšiel a už v treťom kole figurovala Oktávka MKM s novým pilotom na druhom mieste. Bohužaľ, zaváhanie v štvrtom kole ho stálo dve miesta a pred neho sa dostal minuloročný český majster Pláteník na Škode Fabia 2000 a Marek Durovkin na Alfe Romeo WTCC. Do konca preteku sa už napriek snahe cez navzájom zúrivo bojujucich Plátenika s Ďurovkinom nedostal. Nechcel riskovat väčšie poškodenie auta, pretože pri pokuse o útok prišiel o pravý podbeh. Každopádne zaknihoval štvrté miesto celkovo a v majstrovstvách slovenska druhé miesto. Mal však rýchlejší čas na kolo ako celkový víťaz Vitver na Lotuse. Oktávia a Matúš vyzerajú na nádejnú dvojicu.
D4 nad 2000ccm šprint
Zdeno pálil benzin, dral gumy a hľadal hranu seba aj auta už od štvrtka. V meranom tréningu v piatok sa snaha celho tímu prejavila a náš pilot obsadil skvelé desiate miesto s časom 2.04,483. Pred neho sa dostali iba dve plechové autá. Štofi Rosina na Porsche 997 RSR a Mičánek taktiež na Porsche 997 RSR. Zvyšné rýchlejšie autá sú jednoducho iná kategoria. 5x DTM, 1x Pagani Zonda, 1x Saleen. V tejto konkurencii nám bolo jasné, že súperi Zdenovho Porsche 997 CUP budú Jirko Mičánek na Porsche RSR na 9. pozícii a Miška Pešková na Ferrari 430 GT na 11. mieste. Štart v nedeľnom závode vyšiel pre nás perfektne. Zdeno prešprintoval Mičánka aj Tomáša Liedla na Audi TT DTM, ubránil sa v prvej zákrute pred útokom Michaely Peškovej na Ferrari. Závod sa niesol najskôr v znamení súbojov Zdena s Tomášom Liedlom a v posledných kolách s Jirkom Mičánkom. Cieľ preťal Zdeno na celkovom ôsmom mieste o pol metra pred Mičánkom. Súboj na ostrie noža do poslednej chvíle. Z plechových áut sme skončili druhý za Rosinom na podstatne výkonnejšom Porsche RSR. Zdenova CUPovka sa ukázala v dobrom svetle. Jarná cena Brna je za nami a tešíme sa na Hungaroring .
J.R. - MKM Racing
Diskusia k článku
Najnovšie galérie






























