Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

MKM Racing a Jarná cena Brna

Tuesday, 27. 04. 2010 - 11:03, T. Szabosi   

MKM Racing a Jarná cena Brna

Slovenská a aj Česká pretekárska okruhová sezóna začína každoročne na Masarykovom okruhu v Brne v posledný aprílový víkend Jarnou cenou Brna. Celá naša okruhová špička sa tu uz tradične stretáva s konkurenciou aj z okolitých krajín, a každý tím si tu prvýkrát v praxi preverí novinky, na ktorých sa pracovalo cez zimu.

V MKM racing sme prešli radikálnou zmenou. Máme nové auto, Porsche 997 CUP, čím sme vlastne prestúpili do silnejšej kategórie D4 nad 2000ccm a našu minuloročnú Škodu Oktávia 2000 sme zverili do rúk mladému, 17 ročnému, ale skúsenému pretekárovi Matúšovi Molnárovi. Našim pilotom Zdenkovi Mikuláškovi a Matúšovi Molnárovi to každopádne prinieslo novú chuť do pretekania. Hoci v testoch to vyzeralo sľubne, skutočnou previerkou kompatibility pilota aj stroja sú vždy až preteky.

Tibor Szabosi;yt2c4163.jpg

D4 do 2000ccm šprint

Matúš mal preteky poriadne sťažené. Neuvoľnili ho zo školy, takže sa nezúčastnil štvtkových treningov a neabsolvoval ani meraný tréning v piatok, takže bol odsúdený na štart z posledného 16-teho miesta. Štart do preteku mu vyšiel a už v treťom kole figurovala Oktávka MKM s novým pilotom na druhom mieste. Bohužaľ, zaváhanie v štvrtom kole ho stálo dve miesta a pred neho sa dostal minuloročný český majster Pláteník na Škode Fabia 2000 a Marek Durovkin na Alfe Romeo WTCC. Do konca preteku sa už napriek snahe cez navzájom zúrivo bojujucich Plátenika s Ďurovkinom nedostal. Nechcel riskovat väčšie poškodenie auta, pretože pri pokuse o útok prišiel o pravý podbeh. Každopádne zaknihoval štvrté miesto celkovo a v majstrovstvách slovenska druhé miesto. Mal však rýchlejší čas na kolo ako celkový víťaz Vitver na Lotuse. Oktávia a Matúš vyzerajú na nádejnú dvojicu.

Tibor Szabosi;co8c2233-1.jpg

D4 nad 2000ccm šprint

Zdeno pálil benzin, dral gumy a hľadal hranu seba aj auta už od štvrtka. V meranom tréningu v piatok sa snaha celho tímu prejavila a náš pilot obsadil skvelé desiate miesto s časom 2.04,483. Pred neho sa dostali iba dve plechové autá. Štofi Rosina na Porsche 997 RSR a Mičánek taktiež na Porsche 997 RSR. Zvyšné rýchlejšie autá sú jednoducho iná kategoria. 5x DTM, 1x Pagani Zonda, 1x Saleen. V tejto konkurencii nám bolo jasné, že súperi Zdenovho Porsche 997 CUP budú Jirko Mičánek na Porsche RSR na 9. pozícii a Miška Pešková na Ferrari 430 GT na 11. mieste. Štart v nedeľnom závode vyšiel pre nás perfektne. Zdeno prešprintoval Mičánka aj Tomáša Liedla na Audi TT DTM, ubránil sa v prvej zákrute pred útokom Michaely Peškovej na Ferrari. Závod sa niesol najskôr v znamení súbojov Zdena s Tomášom Liedlom a v posledných kolách s Jirkom Mičánkom. Cieľ preťal Zdeno na celkovom ôsmom mieste o pol metra pred Mičánkom. Súboj na ostrie noža do poslednej chvíle. Z plechových áut sme skončili druhý za Rosinom na podstatne výkonnejšom Porsche RSR. Zdenova CUPovka sa ukázala v dobrom svetle. Jarná cena Brna je za nami a tešíme sa na Hungaroring .

J.R. - MKM Racing

Tibor Szabosi;yt2c4088.jpg



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri