Miro Pospíchal sa v Melku vrátil na rallycrossové trate
Začiatok sezóny akéhokoľvek športu sa nikdy nezaobíde bez zmien, či noviniek. A inak tomu nie je ani v disciplíne rallycross. V tohtoročnej sezóne sa už o niekoľko noviniek postaral slovenský Pospíchal Team, ktorý nesklamal ani na trati v rakúskom Melku.
V tohtoročnej sezóne sme vás informovali najskôr o tom, že slovenský reprezentant, ale aj trojnásobný víťaz seriálu FIA Zóna strednej Európy a slovenský rallycrossový majster v divízii STC nad dva litre, Miro Pospíchal prestupuje do kráľovskej divízie Super Cars. Následne sme priniesli pre fanúšikov Pospíchal Teamu správu o tom, že Miro v rámci úvodného podujatia seriálu FIA CEZ a Majstrovstiev Slovenska v rallycrosse 2019 na Slovakia Ringu neodštartoval. Farby tímu tak v rámci úvodného podujatia hajil pri svojom debute aspoň známy herec, režisér a scenárista Dano Dangl. S druhým kolom série FIA CEZ a slovenského šampionátu v rallycrosse prišla ďalšia novinka. Tou bol, aspoň dočasný presun Mira Pospíchal späť do divízie STC+2000.
„Dôvodom je fakt, že Škoda Fabia Mk2 je už v podstate pripravená, ale mne osobne sa na nej niektoré veci ešte nepáčia. Tak som sa rozhodol, že nám ju jeden pán v Čechách ešte doladí a až potom ju predstavím fanúšikom. Zatiaľ však budem štartovať s Volkswagenom Polo TDi v divízii STC+2000 ktorý ešte stále vlastníme . Neviem či to bude pol sezóny a v druhej polovici príde na scénu Fabia, alebo to bude kratšie, či dlhšie. Nemám sa kam ponáhľať,“ vysvetlil Miro Pospíchal úvodom pretekov v Melku.
Početná konkurencia, ktorá v Melku tvorila celkovo šestnásť jazdcov divízie STC+2000, Mirovi súperi prišli už rozjazdení, on sám v pretekárskom aute nesedel viac ako 4mesiace.
„Bolo to veľmi zaujímavé po takej dlhej dobe sadnúť zase do auta. Pri pohľade do výsledkov tréningu som zistil, že mi chýba tempo. Hádam v rozjazdách to bude už dobré. Sám som zvedavý, keďže konkurencia sa zišla naozaj početná čo je super. Pravdu povediac, divízia STC+2000 sa mi v tomto roku začína naozaj páčiť. Je s kým pretekať a je to možno pre mňa trochu náplasť za to, že som zase v tejto divízii. Dá sa tu poriadne vyblázniť,“ povedal po tréningoch Miro Pospíchal.
Pri pohľade do výsledkov rozjázd, bolo vidno, že Miro veľmi rýchle našiel stratenú rýchlosť. Dôkazom bol aj fakt, že po vyhranom semifinale sa do finale postavil na PolePosition . Po dobrom štarte to dokonca vyzeralo najskôr na prvé, či druhé miesto. Potom Miro začal postupne strácať až dojazdil na treťom mieste absolútneho poradia divízie STC+2000. Dôvodom, ako sa následne ukázalo, ale nebol Mirov nedostatočný výkon, ale porucha, s ktorou bojoval od tretieho kola finále.
„Už v treťom finálovom kole som cítil, že odišlo servo riadenie. Samozrejme som sa následne pri zdolávaní zákrut poriadne narobil, ale po dojazde do cieľa som zistil, že z auta vyteká motorový olej. Čo sa vlastne stalo asi uvidíme až u nás v dielni. Keby som mal zhodnotiť celé preteky, tak na začiatku pretekov mi chýbalo tempo, po prvej rozjazde nás zradila prevodovka, ktorú sme museli vymeniť a následne som dokázal zrýchľovať. Zistili sme že na to, že s autom sme medzi sezónami moc nepracovali a nevylepšovali ho, tak aj tak dokážeme držať kros so špičkou v tejto triede. Nebol to až také zlé,“ uzavrel rozhovor Miro Pospíchal.
Ďalšími kolo FIA CEZ rallycrossu sa pôjde už tento víkend v maďarskom Mariapocsi. Takže v dielňach Pospíchal Teamu bude tento týždeň rušno a veríme, že VW Polo sa podarí stihnúť pripraviť.
M. Majláth