Miro Konôpka z Red Bull Ringu s pohármi aj robotou navyše
Popredný slovenský pretekársky tím ARC Bratislava opäť tvrdil muziku v našom národnom šampionáte a zároveň najvýznamnejších regionálnych okruhových pretekoch Eset V4 Cup. Pokračovanie Medzinárodných majstrovstiev Slovenskej republiky a FIA Trofeje zóny Strednej Európy sa išlo uplynulý víkend (10. - 12. mája 2013) na rakúskom okruhu Red Bull Ring.
Po dvoch víťazstvách na Hungaroringu získal Miro Konôpka opäť plný počet bodov do hodnotenia v prvom šprinte víkendu. Na Saleene S7R zvádzal na mokrej trati parádne súboje s prenasledovateľmi na modernejšej technike. Napokon vyhral o necelú sekundu! „V tréningoch na vode som vyletel z trate a poškodil som pravú prednú stranu. Vďaka patrí našim mechanikom, ktorí stihli auto pripraviť na štart. V pretekoch to však bolo ako dráždiť hada bosou nohou, bojovať so Saleenom, ktorý má už najlepšie časy za sebou, s modernými GT3 bolo ťažké," zhodnotil úradujúci Majster Slovenska. „V porovnaní s dnešnými GT3 je náš Saleen rýdzi „závoďák". Nemá ABS, ESP ani trakčnú kontrolu. Navrhli ho pred 15 rokmi, a vtedy tej elektroniky bolo menej. Som preto veľmi rád, že som vyhral hodnotenie MSR aj Eset V4."
Druhý šprint v nedeľu sa už išiel na suchej trati, no Miro Konôpka štartoval z hĺbky poľa po havárii v kvalifikácii. Po štarte sa prekúsaval dopredu, no zatiaľ mu jeho súper Antonín Herbeck na Pagani Zonda stihol utiecť. „Boli to náročné preteky. Pred českým Pagani zostali na rošte 3 voľné miesta, ja som mal moju stranu plnú. Keď som sa prebojoval na 2. miesto, už bol príliš ďaleko," zhodnotil situáciu na trati Miro Konôpka. „Od poškodeného pravého predného kolesa sa navyše začali ozývať čudné zvuky, tak som radšej prestal tlačiť. Napokon som dokrúžil druhý v Eset V4 a prvý v slovenskom šampionáte, čo za daných okolností považujem za úspech. V šprintovom hodnotení vediem oba šampionáty, aj keď náš deduško Saleen si to môže hocikedy rozmyslieť. Tento víkend sme mu dali zabrať."
Do vytrvalostných pretekov nasadil tím ARC Bratislava svoju najsilnejšiu zbraň, Porsche 911 GT3 R, ktorý nasadzuje do Blancpain Endurance Series, pretože auto štartujúce na Hugaroringu na konci apríla sa ešte nepodarilo opraviť (prevodovka).
Do dvojhodinovky odštartovalo vyše 40 áut, pole totiž obohatili aj výborné rakúske GT vozidlá. Miro Konôpka sa držal na 5. mieste, keď začalo popŕchať. „Zostal som na slikoch, hoci to miestami bolo poriadne riskantné, ale na vodu som si už celkom zvykol. Vďaka tomu sme boli po hodine v tesnom závese za domácim Grasserom a s dvojkolovým náskokom pred súpermi z domácich šampionátov," zhodnotil polovicu vytrvalostných pretekov Miro Konôpka. Po striedaní už sedel za volantom Maťo Konôpka a hneď v prvom svojom kole sa musel brániť pred Michaelom Vorbom na Ferrari. V nájazde na cieľovú rovinku mu ušiel zadok a trafil bariéru. Bolo po pretekoch. „Maťo bol asi trochu premotivovaný, mali sme na dobrý výsledok. Auto je poškodené a máme len necelé dva týždne na to, aby sme ho pripravili na pokračovanie Blancpain Endurance Series na Silverstone. Vo vytrvalostnom šampionáte už môžeme na obhajobu titulu zabudnúť, po dvoch výpadkoch a pri tomto počte pretekov v sezóne je to už nemožné. Ale taký je motoršport, zabojujem aspoň v šprintoch. A definitívnou prioritou je Blancpain, tam chceme urobiť dobrý výsledok."
Preteky BES na Silverstone sa pôjdu 2. júna, seriál Eset V4 bude pokračovať 23. júna na okruhu v poľskej Poznani.