Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Okruhy

Miro Konôpka po 24-hodinovke v Le Mans

Thursday, 17. 06. 2010 - 15:56, T. Szabosi   

Miro Konôpka po 24-hodinovke v Le Mans

Slovenský automobilový pretekár Miro Konôpka dosiahol 13. júna 2010 na jeden z vrcholov svojej doterajšej kariéry. V roku 2006 sa stal vôbec prvým Slovákom na štarte vytrvalostných pretekov 24-hodín Le Mans, v tomto roku pri svojej druhej účasti prešlo auto jeho tímu pod šachovnicovou vlajkou na 24. mieste v celkovom poradí a 8.mieste v najobsadenejšej triede LMGT2. Miro Konôpka štartoval v najslávnejších vytrvalostných pretekoch sveta v nemeckom tíme Felbermayr Proton, ktorý je továrenskou stajňou značky Porsche. Za volantom Porsche 911 GT3 RSR s číslom 88 sa striedal s rakúskou dvojicou otca a syna Horstov Felbermayrovcov. Druhé vozidlo tohto tímu s č. 77 a posádkou Marc Lieb/Richard Lietz/Wolf Henzler dokázalo v triede LMGT2 zvíťaziť!

konopka-lm-29n.jpg

Preteky malo Porsche č.88 zvládnuť umnou, pokojnou jazdou na istotu. Vlani sa totiž automobilke Porsche po prvý raz po dlhých rokoch stalo, že im do cieľa neprišlo ani jedno auto. A tak bolo jednoznačnou úlohou posádky č. 88 dostať auto do cieľa za každú cenu. Preteky sa zaobišli bez väčších problémov, náročné nočné stinty zvládla dvojica Konôpka a Felbermayr jun.

Miro Konôpka jazdu v noci veľmi neobľubuje, no svoj diel roboty za volantom odviedol na výbornú: „V noci to nebolo vôbec ľahké, mnohí zo súperov z vyšších kategórií LMP1 a LMP2 jazdili ako keby išlo o život a pri predbiehaní neboli ochotní počkať ani sekundu. Útočili aj na nemožných miestach a tak bolo treba dávať obrovský pozor. Na netrpezlivosť napokon doplatil aj jeden z továrenských Peugeotov s Alexandrom Wurzom, ktorý sa zrazil z Ferrari z našej triedy."

n-konopka-lm-58.jpg

Ráno o 6:00 zastavil Felbermayr sen. v boxoch s poruchou spojky. Mechanici ju odstránili za približne hodinu, napokon sa táto posádka dostala bez ďalších problémov až do cieľa s celkovým počtom 304 kôl a priemernou rýchlosťou 199,664 km/h.

Pre Mira Konôpku je dojazd do cieľa týchto náročných pretekov podľa jeho slov ako zdolanie Mt.Everestu: „Odvtedy, čo som videl film Le Mans so Stevom McQuinnom som mal sen štartovať na týchto pretekoch. To sa mi splnilo v roku 2006, no vtedy sme po 17 hodinách odstúpili. A tak som si dal cieľ 24-hodinovku Le Mans raz dokončiť. Je to úžasný pocit. Vidieť mechanikov a vedenie Porsche Motorsportu plakať od dojatia po víťazstve v triede s tým, že 5 z ich áut je v prvej osmičke, to je zážitok na celý život."

konopka-lm-2-n.jpg

Miro Konôpka je zatiaľ jediným Slovákom, ktorý v Le Mans štartoval. Vyjadril však nádej, že nebude posledným: „Myslím si, že sme slovenskej hymne a vlajke v Le Mans hanbu neurobili. Verím, že sa nájde u nás ešte dosť chalanov, ktorým sa sem podarí dostať.Potenciál na to určite majú, len sa musia rozhodnúť ísť touto cestou."

Preteky 24h Le Mans 2010 sledovalo priamo na okruhu podľa oficiálnych údajov 238 tisíc divákov.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri