Mini vyrazí do Zeleného pekla
Motoristický šport má značka Mini vo svojich génoch. Najnovšie sa chystá otvoriť ďalšiu kapitolu svojej pretekárskej histórie: s modelom Mini John Cooper Works Coupé Endurance absolvuje dobrodružstvo v takzvanom Zelenom pekle počas 24-hodinovky na Severnej slučke Nürburgringu.
Nanovo vyvinutý pretekársky špeciál sa postaví vyrazí na trať 24-hodinových pretekov v rámci prípravy na premiéru sériového modelu, ktorý verejnosti predstavia na jeseň. Mimoriadne náročné podmienky tohto klasického vytrvalostného podujatia sú zárukou toho, že nový model Mini prejde skúškou ohňom hneď na úvod svojej existencie.
Mini John Cooper Works Coupé Endurance sa chce 24-hodinových pretekov na Nürburgringu zúčastniť, aby zažilo dobrodružstvo Zeleného pekla, ako sa Severná slučka tohto okruhu emotívne označuje. Príprava úplne nového vozidla na toto podujatie je zároveň pokračovaním dlhej športovej tradície značky s nadväznosťou na úspešný seriál okruhových pretekov Mini Challenge.
Malý automobil bude pripravený na celých 24 hodín krúženia po kombinovanom okruhu Severná slučka + Grand Prix vďaka čistokrvnému pretekárskemu nastaveniu. O dostatok pohonnej sily sa postará špeciálne ladená verzia sériového agregátu z modelov John Cooper Works.
Štvorvalec objemu 1,6 litra s turbodúchadlom typu twin-scroll a priamym vstrekovaním bude mať v pretekárskej verzii výkon približne 185 kW (250 koní) a krútiaci moment pri využití funkcie Overboost až 330 Newtonmetrov. Maximálna rýchlosť prevýši 240 km/h. Predné kolesá budú poháňané cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku a trakciu bude zlepšovať elektronický uzáver diferenciálu.
Trpaslík medzi obrami na okruhu prináša úplne novú úroveň pocitu z jazdy v motokáre, typického pre značku Mini. Tuhý pretekársky podvozok je zárukou pozoruhodnej stability na vozovke a dáva vodičovi stálu, presnú spätnú väzbu. Nastaviteľné tlmiče umožnia prispôsobiť podvozok horšiemu povrchu, čo sa bude na Severnej slučke mimoriadne hodiť.
Disky Borbet majú priemer 17 palcov. Na suchý asfalt budú mať pneumatiky bez drážkovania (slicky) rozmeru 215/45 R17, na mokrý povrch sa použije drážkovaný rozmer 205/620 R17. Hmotnosť špeciálu je iba 965 kilogramov a objem palivovej nádrže 100 litrov.
Strmší sklon čelného skla a celková bočná silueta kupé v porovnaní s hatchbackom výrazne minimalizuje odpor vzduchu, čo piloti ocenia hlavne na dlhých rovinkách okruhu. Aerodynamický balík John Cooper Works ešte viac vylepší vlastnosti vozidla; predný spojler, zadný difúzor a nastaviteľné zadné krídlo vytvárajú prítlak a optimalizujú pomer zaťaženia prednej a zadnej nápravy.
Špeciálne vyvinuté Mini dosahuje výnimočne vysokú mieru bezpečnosti vďaka ochrannému rámu, ktorý je privarený ku karosérii, športovej škrupinovej sedačke so šesťbodovými pásmi, systému na ochranu hlavy a krku pilota typu HANS (Head And Neck Support), ako aj elektronicky riadenému hasiacemu systému.
V oblasti aktívnej bezpečnosti sa vozidlo spoľahne na osvedčené pretekárske ABS z modelov Mini Challenge a pridá špeciálne ladený systém dynamickej kontroly stability DSC, takisto optimalizovaný na pretekársku trať. Na zlepšenie bezpečnosti a skrátenie zastávok v boxoch je Mini John Cooper Works Coupé Challenge vybavené integrovaným pneumatickým zdvihákom.
Na porovnanie: civilná verzia Mini Cooper Coupé.