Miki Čambal sa presekvencoval už k štyrom víťazstvám
Mojmír Čambal vykročil do tohtoročnej sezóny pravou nohou, alebo lepšie povedané, s novou sekvenčnou prevodovkou. Oplatilo sa, Miki vyhral všetky preteky na ktorých štart sa postavil.
Prvé preteky zaradené do seriálu Slovenský kopcový pohár 2015 absolvoval Miki Čambal spoločne s vozidlom Citroën Saxo VTS v rámci podujatia Oždianske serpentíny v polovici mesiaca máj. Dvoj pretekom v Ožďanoch predchádzala precízna príprava vozidla. „Nič sme nechceli ponechať na náhodu a preto sme sa snažili novú sekvenčnú prevodovku, ktorú nám dodal Jožko Dohnálek, poriadne naladiť, čo sa nakoniec aj podarilo," začal s rozprávaním mechanik Mojmíra Čambala, Mikuláš Borovský. „Na pretekoch našťastie všetko fungovalo tak ako malo a Miki sa mohol plne venovať jazde."
„Priznám sa, že pred štartom prvého tréningu v sobotu som bol naozaj poriadne nervózny. Bude prevodovka fungovať ako má, alebo nebude? Našťastie všetko išlo ako po masle, tak som sa ukludnil. V ostrých jazdách som už vedel, že ak neurobím nejakú jazdeckú chybu mohlo by to vyjsť na prvé miesto. V nedeľu to bolo ešte lepšie a tak sme domov odchádzali s dvoma víťazstvami," opísal svoje pretekárske pocity z Oždian Miki Čambal.
Kalendár Slovenského kopcového poháru pokračoval už o dva týždne, čiže počas posledného májového víkendu podujatím Moris Cup Jahodná. Dvoj pretekov v Košiciach sa zúčastnil v podstate rovnaký počet jazdcov bojujúcich o body v rámci SKP ako v Ožďanoch, tu však na všetkých účastníkov čakala takmer raz tak dlhá trať. Navyše výhodu mali mať vozidlá s väčším výkonom motora. Miki Čambal sa však ani na Jahodnej konkurencie nezľakol a od jazdy po jazdu jazdil stále lepšie a lepšie časy. Výsledkom bolo nielen opäť dvojité víťazstvo v rámci svojej triedy, ale aj fakt, že Miki za svojim chrbtom po oba dva dni zanechal aj niekoľko silnejších vozidiel s podstatne väčším objemom motora. „Jahodná bola super. Oproti Ožďanom je tu takmer dvakrát tak dlhá trať, jazdí sa na širokom, ale aj na úzkom a presne toto sme potrebovali na odskúšanie prevodovky. S každou jazdou sa mi darilo robiť lepší a lepší čas, až som si sám sebe nadelil takmer osem a pol sekundy. Bolo to super. Rád by som poďakoval všetkým partnerom, ktorí ma podporujú a samozrejme moja veľká vďaka patrí môjmu mechanikovi. Bez jeho precíznej prípravy by moje Saxo takto nefungovalo," uzavrel rozprávanie Mojmír Čambal.
Ďalšími pretekmi, kde budú mať možnosť diváci sledovať Mikiho Čambala pri jeho jazde budú preteky automobilov do vrchu na Pezinskej Babe začiatkom mesiaca júl 2015.
Miro Majláth