Miki Čambal opäť prepisoval históriu
Najrýchlejším jazdcom s objemom motora jedna celá šesť desatín litra bol až doteraz Jozef Béreš mladší. V priebehu Dobšinského kopca 2017 ho vystriedal Miki Čambal na Citroëne Saxo.
Pri porovnávaní výsledkov Dobšinského kopca od roku 1999 bol medzi jazdcami s objemom motora 1,6 litra až doteraz najrýchlejším jazdcom Jozef Béreš mladší na Renaulte Clio S1600 keď v roku 2007 dosiahol čas 3:07,564 minúty. Odvtedy uplynulo dlhých desať rokov a až teraz sa podarilo posunúť traťový rekord v spomínanej objemovej triede Mikimu Čambalovi na Citroëne Saxo. Jeho najrýchlejší čas, ktorý dosiahol v prvej súťažnej jazde má hodnotu 3:06,871 minúty. Ak vezmeme v úvahu fakt, že čas v druhej súťažnej jazde bol rovnako pod Bérešovým rekordom (3:07,272), treba uznať, že Mikimu sa na Dobšinskom kopci 2017 mimoriadne darilo.
„Som naozaj rád, že sa mi po Jahodnej a Pezinskej Babe, aj na Dobšinskom kopci podarilo posunúť rekord trate v jedna šestkách. S dosahovanými časmi som bol spokojný už v sobotu, v rámci tréningových jázd. Jediné čo ma tu štvalo, bol ten dážď, ktorý prerušil druhý tréning, no ale sme v Dobšinej, ktorá je už náhlymi búrkami všeobecne známa. S nedeľou som nadmieru spokojný. Miki Borovský, môj osobný mechanik, urobil na aute po tréningu drobné zmeny v elektronike, ktoré, ako sa ukázalo fungovali veľmi dobre a aj vďaka nim sa mi už v prvej súťažnej jazde podarilo urobiť nový rekord medzi jedna šestkami. V druhej ten čas bol iba o chlp horší, čiže to nebola náhoda. Bol to pekný víkend a my sa už tešíme na Jankov vŕšok," opísal Dobšinský kopec Miki Čambal.
Miro Majláth