MG-môj sen

Nakoľko tieto vozidlá sa v dostupnom okolí moc často nevyskytujú, musel som počítať s jeho nákupom v cudzine. Po niekoľkomesačnom sledovaní zahraničnej inzercie a jednaní s predávajúcimi sa mi to nakoniec podarilo v lete r.2001 dovozom z nemeckého Mannheimu, kam ho priviezol po osi jeho predcházajúci majiteľ z Anglicka.
Prvé stretnutie s MG Midget Mk.III. (r.v.1970), bolo vcelku kuriózne, nakoľko stálo na ulici priviazané iba reťazou o strom, lebo ako som neskôr zistil, neboli k nemu kľúče. MG bol však pravý Angličan, mal ešte platné značky a aj volant na tej "správnej" strane. Auto bolo kompletné v chode a dokonca aj správne zelené, čím si ma úplne získalo, bola to jednoducho láska na prvý pohľad...

Cesta domov bola plná emócií a neskutočne hrozného počasia a tak som bol nakoniec rád, že som ho v tej daždivej prietrži ešte niekde nestratil! Doma, po niekoľkomesačnom vytešovaní ma však čakalo tvrdé vytriezvenie, auto za to však nemohlo, že z vonku vyzeralo lepšie ako "pod kabátom". Predchádzajúci majiteľ bol asi dobrý škót a tak v kombinácii spoločne so zubom času spôsobili, že auto bolo v oveľa horšom stave ako som si pôvodne myslel. Po zhodnotení situácie a zistení skutkového stavu nás čakala kompletná renovácia spôsobom "od podlahy", a tak začal náš beh na dlhej trati.

Na základe konzultácií s odbornou reštaurátorskou dielňou, som sa nakoniec rozhodol z finančných dôvodov pre časovo náročnejšiu renováciu vo vlastnej pracovnej réžii so zabezpečením jednotlivých dôležitých prác subdodávateľsky špecializovanými firmami v Čechách a na Slovensku. Tomu predchádzalo zabezpečenie potrebnej dokumentácie, manuálov, katalógov ND ako aj odborné posúdenie, ktoré komponenty reštaurovať a čo je lepšie kúpiť nové. Takže skoro všetky voľné večery padli za obeť štúdiu katalógov, spisovaniu poznámok a hľadaniu systému, ktorý by zabezpečil potrebný prehľad a usporiadal na policiach prenajatej garáže kopiace sa diely z odstrojeného vozidla.

Zo začiatku som si nevedel vôbec predstaviť čo ma čaká, ale neskôr, keď som získal potrebné kontakty začali už veci lepšie napredovať a podarilo sa mi vytvoriť fungujúci systém organizácie jednotlivých etáp rekonštrukčných prác. Dodávateľom väčšiny potrebných karosárskych dielov bola firma MGA CENTRUM p. Houšku z Prahy, ktorý aj odborne konzultoval renovačné postupy počas svojich pracovných návštev na Slovensku. MG takto dostalo novú plecharinu vo forme dverí, predných a zadných blatníkov, oboch kapôt, podlahy, predného a zadného čela.

Všetky ďalšie potrebné náhradné diely nové, alebo repasované, som s postupom času a priebehu renovácie zakúpil od špecializovaných predajcov ako MOSS MOTORS v UK a USA, prípadne od firmy LIMORA z Nemecka. Našťastie vďaka systému BMIHT, sú všetky potrebné náhradné diely stále komerčne dostupné a tak je o staré angličáky skutočne dobre postarané. Vďaka tejto národnej autorite, ktorá si vzala za cieľ záchranu britského historického automobilového dedičstva vo svete jazdí a je stále plne funkčná ešte spústa anglických klasikov. ( GOD BLESS BMIHT !)
S postupom času a prebiehajúcich rekonštrukčných prác, keď sa MG začal znovu podobať na auto, aj moje sny sa menili s čiernobielych na farebné. Po niekoľkomesačnej príprave karosérie pod lak, sa vozidlo konečne ocitlo v lakovni, kde dostalo nový kabát zn. STANDOX v odtieni British Racing Green.

Bolo to presne 22.12.2003 a do tejto chvíle ubehli od zahájenia rekonštrukčných prác skoro 2 roky, počas ktorých som mal viac krát pocit že tú malú mrchu (MG) radšej predám, lebo ju už reálne asi nedokážem financovať z priznaného mesačného vreckového... Dalo mi skutočne zabrať neustále ukrývať pred ženou a rodinou všetky tie bloky a účty za prevedené práce a nakúpené náhradné diely na túto moju prerastenú hračku, ako to volali v rodine.
Krajší darček pod stromček ako nový lak som si ani nemohol priať. Zároveň som dúfal, že auto bude konečne hotové a to v priebehu niekoľkých mesiacov, najneskôr však do leta 2004, avšak nestalo sa tak.

Po vcelku úspešnej kompletáži karosérie, mechanických častí, motora a prevodovky, položení a oživení novej elektroinštalácie sa cez leto podarilo ešte zrealizovať kompletne nový interiér s kobercami a čalúnením na mieru a sklápacou soft - top strechou. Takže v závere roku 2004 bolo auto v podstate skoro hotové, bolo potrebné doplniť všetky predpísané náplne, premazať podvozok, nastaviť motor, doladiť stav a celkovú kondíciu ešte skôr, ako sa vozidlo ocitne oficiálne prvý krát na ceste.

Túto prácu som chcel zveriť niekomu kto má potrebné skúsenosti, dobre pozná danú techniku a hlavne má trpezlivosť a potrebný cit pre dotiahnutie celkového výsledku renovácie. Moju dôveru mal jediný človek v dostupnom okolí, môj dlhoročný priateľ pán Viliam Gážik z Nižnej pri Piešťanoch. Spoločne so synom Romanom sa už dlhé roky venujú vozidlám AUSTIN MINI, s ktorými je moj MG Midget technicky v príbuzenskom pomere.

A tak v lete roku 2005, vo svojej špecializovanej dielni, doviedli obaja nadšenci renováciu Midgeta do úspešného finále. Konečne po viac ako troch rokoch rekonštrukčných prác prebudili a priviedli k životu môj zelený sen menom MG.
Robert KELLNER, CaSCC Bojnice

Diskusia k článku
Diskusia k článku
Najnovšie galérie

3.ročník memoriálu Štefana Číka RV
24. 3. 2025

Záverečná jazda Smiž. veterán klubu
10. 11. 2024

1. ročník Veterány v kaštieli
31. 8. 2024

VI. Smižanský veterán zraz
31. 8. 2024

1. veterán zraz Revúca
23. 6. 2024

Sosnová Classic 2024
20. 5. 2024

Prvomájový Veterán zraz Hrabovo
1. 5. 2024

Veľkonočná jazda klubu Smižany
31. 3. 2024

Inmat Rally team 2. Rallye Dobšiná
3. 10. 2023

MINI retro jazda
1. 10. 2023

Alex Bretschneider 2. Rallye Dobšiná
18. 9. 2023

Jaroslav Petran 2. Rallye Dobšiná
18. 9. 2023

Veterány v kaštieli Spišský Hrhov
3. 9. 2023

Veterány Poprad
8. 8. 2023

2. JAWA / ČZ SPIŠ
8. 8. 2023

Sosnová Classic 2023
16. 5. 2023

Fiat Abarth 124 Spider
17. 1. 2023

500 km slovenských
30. 6. 2022

Sosnová Classic 2022
18. 5. 2022

Jaroslav Petran 40. Valašská Rally
13. 4. 2022

3. Veterán zraz Smižany
15. 8. 2021

Slováci na Rally Hustopeče
24. 6. 2021

48. Rallye Tatry Slovakia VII
14. 6. 2021

48. Rallye Tatry Slovakia VI
14. 6. 2021

48. Rallye Tatry Slovakia V
14. 6. 2021

48. Rallye Tatry Slovakia IV
14. 6. 2021

48. Rallye Tatry Slovakia III
14. 6. 2021

48. Rallye Tatry Slovakia II
14. 6. 2021

48. Rallye Tatry Slovakia
14. 6. 2021

Ford Capri GT Peking Paris v MTB
9. 7. 2020

Ford Capri GT Peking Paris v MTB
7. 7. 2020