Metropolis predstavuje maximálny luxus
Počas autosalónu v Ženeve odhalil Citroën európskemu publiku krivky štúdie Metropolis. Limuzína ušľachtilého dizajnu a harmonických línií je synonymom veľkoleposti, avantgardy a dynamiky najväčších metropol. Aby čo najlepšie spĺňala očakávania čínskeho trhu v období expanzie, táto štúdia bola postupne koncipovaná medzinárodným dizajnérskym tímom v Šangaji už od roku 2008.
V období od mája do októbra 2010 štúdiu vystavili v rámci svetovej výstavy v Šanghaji, kde ju videlo vyše 10 miliónov ľudí. Francúzsky pavilón, ktorému dominoval práve koncept Metropolis, patril na výstave k najnavštevovanejším.
Štúdia využíva (v Číne mimoriadne populárnu) trojpriestorovú karosériu (rozmery 5,3 m x 2 m x 1,4 m), ktorá dostala luxusné tvary. Karoséria je nalakovaná priekopníckou farbou Pearl Silk, ktorej intenzita sa mení pod vplyvom dopadajúceho svetla, aby tak vynikli krivky a detaily. Predný spojler zvýrazňuje aerodynamické schopnosti vozidla.
Zaujímavá štúdia Metropolis odráža prienik čínskeho a francúzskeho vnímania krásy a luxusu. Smerom dozadu sa zvýrazňujú chrómované lišty v hornej časti karosérie a postranných okien, ktoré opticky naťahujú siluetu vozidla. Tvar zadného stĺpiku odľahčuje zadnú časť, podporuje plávajúci efekt a svetelný zdroj sa pritom odvoláva na pôvodný model DS.
Predná časť štúdie Metropolis jasne zvýrazňuje cez prepracovanú mriežku v tvare papierového draka veľký výkon. Zadná časť štúdie potvrdzuje šírku a stabilitu vozidla, pritom si však udržiava úzky a mimoriadne aerodynamický tvar. Zadná časť je doplnená o aktívne aerodynamické krídlo. Svetlá v tvare na seba navrstvených bumerangov predstavujú originálny prvok, ktorý podčiarkuje jedinečný vzhľad zadnej časti štúdie Metropolis. Celý interiér sa inšpiroval vejárom a čínskym strunovým hudobným nástrojom. V Číne sú to znaky kultivovaného a vzdelaného človeka.
Pruženie umožňuje konštantnú výšku karosérie, čo zlepšuje aerodynamiku a prispieva k redukcii emisií CO2. Pohonný reťazec plug-in hybridu dopĺňa pruženie Hydractive, aby naplno vynikli dynamické jazdné vlastnosti. Citroën touto technológiou odpovedá na výrazné požiadavky na pohodlie, ktoré prichádzajú z Číny.
Štúdia Metropolis sa môže vďaka hybridnej technológii plug-in pohybovať dvomi spôsobmi. V čisto elektrickom režime (pri rozjazde, spomaľovaní a pri jazde nízkymi rýchlosťami v meste) to umožňuje elektromotor so stálym výkonom 40 kW (55 k), ktorý poháňa kolesá zadnej nápravy, pričom krátkodobo môže jeho výkon stúpnuť až na 70 kW (95 k).
Alebo sa Metropolis pohybuje v čisto spaľovacom režime (pri ustálených rýchlostiach na cestách, či na diaľniciach, pokým motor dosiahne optimálny výkon). O to sa stará benzínový motor V6 s objemom 2 litre. Ten dodáva výkon 200 kW (272 k), maximálny krútiaci moment 375 Nm a poháňa kolesá prednej nápravy.
K dispozícii je aj spojenie oboch týchto pohonov. Počas zrýchľovania sa oba pohony spoja a dosiahnu špičkový výkon 345 kW (460 k), respektíve krútiaci moment 430 Nm. A prenos sily môže byť na všetky štyri kolesá, pokiaľ si to vyžadujú podmienky priľnavosti k vozovke. Emisie CO2 sa v porovnaní s podobne výkonným klasickým pohonom (motor V8 s objemom 4 litre) zmenšili až na pätinu (70 g/km a spotreba 2,6 l/100km) . Tento výsledok sa podarilo dosiahnuť vďaka optimalizácii benzínového motora, 7-stupňovej robotizovanej dvojspojkovej prevodovke, použitiu hybridnej technológie a nastaveniu fungovania hybridného pohonu, ktorý sa v každom momente zameriava na čo najnižšie emisie CO2.