Mercedesy znova najrýchlejšie. Kde je Ferrari?
Mercedes prepracoval svoje auto a bol suverénne najrýchlejší v úvodných tréningoch na GP Španielska. Milo prekvapil výkon monopostov Renault.
Kto očakával reakciu Mercedesu, na atak monopostov Ferrari v úvode sezóny, ten sa nemýlil. Strieborní do Barcelony priviezli najviac vylepšení auta zo všetkých a na trati sa ukázalo, že boli aj najefektívnejší. Hamilton s Bottasom zajazdili o 3-4 desatiny rýchlejšie na kolo, než Vettel s Raikkonenom a nasadili laťku na zvyšok víkendu.
Pirelli do Španielska doviezlo tri najtvrdšie zmesi, no druhý tréning ukázal, že aj najmäkšie softy vydržia polovicu pretekov. Nuž a to koriguje stratégie, ktoré môžeme očakávať v nedeľu. Predpokladalo sa totiž, že sa bude jazdiť na dve zastávky, no zdá sa, že prekvapiť by nemala ani stratégia jednej PIT STOP.
Za Mercedesmi sa teda do pomyselného druhého radu dnes postavili obidve autá Ferrari. Redbully za nimi zaostali približne rovnako, ako červení za striebornými. Na úroveň redbullov sa však doťahuje Renault, čo je dobrý prísľubom na vyrovnanie stredu poľa. Trochu zaostávajú forceindie, no v piatok to nemusí nič znamenať (ale môže to aj naznačovať vnútorné rozpoloženie zo zlej situácie v tíme).
Dopoludnia Renault dal šancu zajazdiť si Sirotkinovi, ktorému predčasne odišiel motor. Horšie na tom bol však Alonso, ktorého mclaren-honda zadymil už po prvých desiatich minútach dnešných tréningov. Na trať sa potom domáci matador dostal až v druhom tréningu popoludní, no s najhorším časom.
Príjemným počinom je uplatňovanie nového číslovania na monopostoch, kedy tímy majú zvoliť číslo, alebo skratku mena, aby diváci rýchlo poznali, kto sedí v aute. Po rokoch jazdenia v utajení máme teda zasa šancu poznať pilotov aj inak, než len podľa prilieb.
Zajtra pokračujeme dopoludnia tretím meraným tréningom a o druhej popoludní sa ukáže, či je Mercedes znova na koni, či len blafuje.