Mercedes triedy E už aj ako kupé a kabriolet

Popri novom sedane a kombi bude už tohto roku dodávať firma Mercedes-Benz model triedy E (vyššia stredná trieda) aj ako kompletne prepracované kupé a kabriolet. Podľa člena obchodného vedenia divízie Mercedes-Benz Cars Joachima Schmidta: „kupé aj štvormiestny kabriolet triedy E sa dajú v skratke charakterizovať tromi slovami: úchvatné, atletické, vášnivé..."
Obe vozidlá navyše - podľa jeho slov - ponúkajú najinteligentnejšie technológie všetkých čias, a tak sa stávajú skutočnými autami snov. No zostúpme na zem.
Dizajn v exteriéri aj interiéri oboch noviniek obsahuje viacero technických inovácií. Pri kupé a kabriolete triedy E zaujmú najmä nanovo vytvarovaná predná časť so športovým chladičom a svetlometmi (tie majú aj stretávacie svetlá LED), ktoré sú prekryté jediným sklom, ďalej neprerušované bočné okná (bez druhého stĺpika), ktoré sa úplne zatiahnu, či v zadnej časti zvýraznené blatníky i nové svetlá a do šírky vytiahnutý nárazník s krídlovým dizajnom.
Kupé odlišujú proporcie s dlhou kapotou motora, natiahnutá bočná línia, plochá čiara strechy a výkonným dojmom pôsobiaca zadná časť. Pri kabriolete tiež vynikajú čisté proporcie s mierne stúpajúcou líniou ramien od prednej kapoty až po dvere batožinového priestoru.
Vnútornému priestoru kupé a kabrioletu triedy E dominujú ušľachtilé materiály a hladké plochy. Dvojdielny dekoračný prvok (drevo alebo hliník) sa vinie po prístrojovej doske. Novo usporiadaná stredová konzola je bez radiacej páky, pričom radenie je pri trojramennom multifunkčnom volante.
Obe novinky dostali celkovo šesť zážihových motorov (135 kW/184 k až 300 kW/408 k) a tri dieselové (125 kW/170 k až 195 kW/265 k). Všetkých deväť agregátov má systém ECO štart - stop. Nechýbajú medzi nimi ani výkonné a účinné motory BlueDIRECT s priekopníckou technológiou vstrekovania. Tak ako sedan a kombi, aj kupé a kabriolet triedy E ponúkajú dve prevodovky: 6-stupňovú manuálnu s krátkymi dráhami páky a automatickú 7G-TRONIC PLUS s radiacou pákou DIRECT SELECT.
Sériový podvozok AGILITY CONTROL pre obe dvojdverové vozidlá má selektívny tlmiaci systém. Športový podvozok má alternatívne selektívny tlmiaci systém a tuho nastavené tlmiče, ako aj balík jazdnej dynamiky. Okrem voliteľného športového programu ponúka tiež elektronické riadenie tlmenia.
Početné asistenčné systémy budúcnosti (Intelligent Drive) v kupé a kabriolete triedy E (rovnako ako v novom sedane a kombi) už dokážu predísť aj nehodám s križujúcimi sa vozidlami alebo s chodcami; zahŕňajú tiež aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu alebo neoslepujúce trvalé diaľkové svetlo.
Nový kabriolet triedy E má vďaka akustickej skladacej streche s mimoriadne kvalitným tlmením zvukov najnižšiu hladinu hluku vo svojej triede. Systém AIRCAP pre redukciu vírenia vzduchu za jazdy s otvorenou strechou prvý raz v tomto kabriolete svoje prvky aj automaticky vysúva (respektíve opäť zasúva) - v závislosti od rýchlosti, či obsadenia sedadiel. Jazdu s odkrytou strechou i pri chladnejšom počasí umožňuje doplnkové vyhrievanie okolia hlavy AIRSCARF.
Nové kupé i kabriolet triedy E zároveň umožňujú takmer bezhraničnú individualizáciu (vrátane nových farieb a farebných kombinácií interiéru). Patrí k nim tiež vyspelý informačný a zábavný systém s možnosťou pripojenia do internetu.
Diskusia k článku
Najnovšie galérie






























