Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Motormedia  »  Trendy

Mercedes na výletoch v drsnej púšti

Saturday, 08. 02. 2014 - 23:59, Ivan Václavík   

Mercedes na výletoch v drsnej púšti

Už vyše dva roky jazdia hollywoodske hviezdy Diane Kruger a Joshua Jackson deň čo deň na novom automobile Mercedes-Benz B F-CELL drsnou púšťou v Údolí smrti. Pripomeňme, že Mercedes-Benz B F-CELL generuje emisie v podobe obyčajnej čistej vody.

mercedes-v-udoli-smrti-9083g.jpg

Flotila približne 70 týchto vozidiel v USA už má za sebou vyše 1,6 milióna kilometrov a pritom ušetrila približne 113 500 litrov paliva. To zároveň predstavuje takmer 270 ton oxidu uhličitého. Dokonca jedno z celkovo takmer 200 vozidiel, ktoré sú od roku 2010 v Európe a v USA v rukách zákazníkov, má na tachometri až 315 000 najazdených kilometrov. Výnimočné možnosti, ktoré ponúka pohon na palivové články, teraz prezentuje spomínaný herecký pár aj vo filme - akurát pri výlete do kalifornského Údolia smrti, jedného z najsuchších miest na svete. Film si môžete pozrieť na stránke http://mb4.me/drive4water.

mercedes-v-udoli-smrti-9076g.jpg

„Medzičasom sa z nás stali presvedčení fanúšikovia palivových článkov. Používanie auta je absolútne jednoduché. V každodennom živote sme v našej zaužívanej mobilite neboli nijako obmedzení - a v Údolí smrti sme nemali žiadne problémy s vodou", hovorí Diane Kruger. „Natankovať plnú nádrž za tri minúty, prejsť 400 kilometrov, a pritom mať nulové emisie - to je jednoducho dokonalé", hovorí Joshua Jackson. Vo filme „Pokorenie Údolia smrti" jazdil tento pár dva dni v Údolí smrti s teplotami okolo 50 stupňov Celzia - bez zásoby pitnej vody. Ich životy záviseli na emisiách modelu B F-CELL. Hollywoodske hviezdy používali vodu - vznikajúcu počas jazdy prevádzkou palivových článkov - na pitie i na varenie. 

mercedes-v-udoli-smrti-9081g.jpg

Trieda B F-CELL je prvý elektromobil na palivové články, vyrábaný v sériových podmienkach značkou Mercedes-Benz. Hnací prúd sa generuje na palube z chemickej reakcie vodíka s kyslíkom. S dojazdom približne 400 kilometrov a krátkym časom na načerpanie nového paliva za menej ako tri minúty spája Mercedes-Benz B F-CELL mobilitu bez emisií s použiteľnosťou auta na dlhé trasy, a to s prekvapujúcimi jazdnými výkonmi.

Technológia palivových článkov je integrálnou súčasťou dlhodobej stratégie pohonov koncernu Daimler smerom k mobilite bez emisií. Ukazuje sa, že palivový článok ako pohon budúcnosti je zrelý na sériovú výrobu.

„Rôznymi projektmi v Nemecku, USA a v Nórsku, ako aj projektom Mercedes-Benz F-CELL World Drive sme dokázali, že dozrel čas pre elektromobily s palivovými článkami a vodík má, ako nositeľ energie, enormný potenciál. O to viac nás teší, že medzi uvádzačmi tejto technológie do života sa angažujú aj prominentné filmové hviezdy, ktoré upriamujú pozornosť na výhody elektrickej mobility", hovorí prof. Dr. Thomas Weber, člen predstavenstva spoločnosti Daimler AG zodpovedný za koncernový výskum a vývoj v divízii Mercedes-Benz Cars.

mercedes-v-udoli-smrti-9088g.jpg

V prípade projektu Mercedes-Benz F-CELL World Drive v roku 2011 najazdili tri tieto automobily za 125 dní 30 000 kilometrov v 14 krajinách na štyroch kontinentoch - a trvale tak demonštrovali každodennú použiteľnosť tejto technológie. Aj Joshua Jackson sa zúčastnil prvej cesty okolo sveta v autách na palivové články a prešiel časť trasy v USA.

Medzičasom spustila spoločnosť Daimler AG (popri takmer 200 kusoch triedy B F-CELL od roku 2001) skúšobne na cesty aj 60 vozidiel triedy A F-CELL, tri Sprintery a takmer 60 autobusov s pohonom na palivové články. Dodnes najazdilo týchto vyše 300 vozidiel približne deväť miliónov kilometrov. Demonštruje to neobmedzenú každodennú použiteľnosť a dlhú životnosť technológie palivových článkov.

mercedes-v-udoli-smrti-9078g.jpg

Na urýchlenie uplatnenia tejto bezemisnej technológie na viacerých trhoch a zníženie investičných nákladov, uzatvorili spoločnosti Daimler, Ford a Nissan začiatkom roka 2013 spoluprácu pri spoločnom vývoji systému palivových článkov. Cieľom je uviesť na trh do roku 2017 konkurencieschopný elektromobil s palivovými článkami. Dá sa očakávať, že dovtedy sa urobí výrazný pokrok najmä pri budovaní nosnej infraštruktúry - v neposlednom rade vďaka vysokému nasadeniu koncernu Daimler v rôznych medzinárodných demonštračných projektoch a v rámci iniciatívy H2 Mobility. Tá len nedávno informovala, že terajšiu verejnú vodíkovú infraštruktúru v Nemecku, zahŕňajúcu 15 čerpacích staníc, rozšíri na 400 čerpacích staníc H2 do roku 2023. Dosiahlo by sa tak každodenné zásobovanie H2 nielen pre oblasti s vysokou koncentráciou obyvateľstva, ale aj pre vidiek.

 

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri