Mercedes-Benz SLS AMG GT3 na sezónu 2011
Tímy, ktoré majú záujem, si môžu Mercedes-Benz SLS AMG GT3 objednať priamo u výrobcu, v spoločnosti Mercedes-AMG GmbH. Predávajú ho za 334 000 eur (netto), resp. za 397 460 eur (vrátane 19% DPH). Vozidlo je v ponuke len vo vyhotovení s volantom na ľavej strane. Dodávky sa začnú od februára 2011 po homologizácii podľa predpisov Medzinárodnej automobilovej federácie FIA pre triedu GT3. Pre vodičov SLS AMG GT3 ponúka AMG Driving Academy špeciálny tréning.
Toto nové, fascinujúce pretekárske auto vyvinuli podľa špecifikácií Medzinárodnej automobilovej federácie FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) pre triedu GT3; SLS AMG GT3 je koncipovaný ako pretekársky špeciál pre súkromné tímy na okruhové šprinty a vytrvalostné preteky, pričom všetky preteky triedy GT3 sa vyznačujú tým, že v nej súťažia vozidlá, odvodené od sériových modelov.
Puristický dizajn okrídleného SLS AMG s dlhou kapotou, nízkou a ďaleko vzadu umiestnenou kabínou, ako aj krátkou zadnou časťou sa vo variante GT3 ešte zvýrazňuje. Podľa predpisov FIA pre GT3 ho poháňa motor V8 AMG s objemom6,3 l, ktorý takmer úplne zodpovedá agregátu sériového vozidla. Vďaka nižšej hmotnosti však dosiahne pretekársky model GT3 výrazne lepšie zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 3,8 s. Najvyššia rýchlosť atakuje hranicu 300 km/h. S motorom je spojená šesťstupňová prevodovka so sekvenčným radením.
Dlhý rázvor, nízko položené ťažisko a široký rozchod poskytujú SLS AMG precízne vlastnosti pri zatáčaní, prvotriednu agilitu a nízku zotrvačnosť hmoty pri spontánnych zmenách smeru jazdy. Ľahký hliníkový podvozok s dvojitými priečnymi trojuholníkovými ramenami na obidvoch nápravách disponuje pri menšej výške vozidla prispôsobiteľnou kinematikou. Rozmanité možnosti nastavenia mu dovoľujú optimálne prispôsobenie konkrétnemu charakteru pretekárskej trate a rozličným poveternostným podmienkam.
V interiéri SLS AMG GT3 dominuje funkčná atmosféra pretekárskeho automobilu. Škrupina sedadla (tvaruje sa individuálne na mieru vodiča) má šesťbodový bezpečnostný pás a chránená je bezpečnostným rámom. Optimálne v zornom poli pilota je umiestený centrálny displej, ktorý okrem iného informuje o rýchlosti, otáčkach motora, prevádzkových teplotách, okruhových časoch, či o zvolenom prevodovom stupni. Na stredovej konzole môže vodič nielen naštartovať motor alebo nastaviť kontrolu trakcie, ale aj zaradiť spiatočku, či v krajnom prípade aktivovať integrovaný hasiaci systém.