Melichárek s dvomi defektmi
Pravdu mali tí meteorológovia, ktorí predpovedali dážď aj na sobotu. Povrch rýchlotných skúšok 22. Rally Prešov je mokrý a trať je ešte náročnejšia.
Ráno zle obul Béreš, čo sa hneď prejavilo na jeho jazde. Za vedúcim Grzybom zaostal najprv o 17 a potom o ďalších 13 sekúnd. Napriek tomu Bérešovi patrí druhé miesto v priebežnom poradí. Grzyb sa posťažoval na zarosené čelné sklo, inak vraj nemal problém a urobil dôležitý krok na ceste za víťazstvom. Aktuálne má pred zvyškom štartového poľa náskok už 51 sekúnd.
Situáciu mu čiastočne uľahčil Jaro Melichárek, ktorý na prvom prejazde RS Margecany dostal hneď dva defekty. Do servisu dokrivkal na disku a bez predného blatníka. Topolčiansky rodák sa prepadol na priebežnú piatu priečku, keď za Grzybom zaostáva bezmála o dve minúty.
Profesorská jazda bez vážnych chýb vyniesla Igora Drotára na pódium. Postupne však zrýchľuje aj zatiaľ štvrtý Pavel Valoušek.
Medzi produkčnými vozidlami kraľuje domáci Tibor Cserhalmi. Z tesného súboja domáceho jazdca s rožňavským Tomášom Ondrejom asi nič nebude. Ondrej totiž má problémy s prevodovkou. Postupne však zrýchľujú aj ďalší - Majerčák, Lapdavský a Konečný.
Najrýchlejšie auto s jednou poháňanou nápravou po trati vodí Rasťo Chvála. Jeho veľký konkurent v triede 6, Tomáš Fusko, hneď ráno chyboval a stratil takmer osem minút. Veľmi dobre sa vyspal Martin Koiš. Na RS3 bol najrýchlejší medzi „šestkami", následne však svoje snaženie prehnal a na chvíľu opustil trať. Napriek tomu mu priebežne patrí tretia pozícia. Medzi Chválu a Koiša sa zaradil Čech Matěna.
Neoficiálne priebežné poradie po RS4:
1. Grzyb/Hundla (PL) Ford Fiesta RS WRC 22:21,2 min., 2. Béreš/Repás (SR) Mini JCW WRC +51,8 s., 3. Drotár/Bánoci (SR) Citroen DS3 WRC +54,6 s., 4. Valoušek/Havelková (Škoda Fabia S2000) +1:33,5 min., 5. Melichárek/Melichárek (SR) Ford Fiesta RS WRC +1:51,2, 6. Trencsényi/Verba (H) Ford Fiesta R5 +2:06,2, 7. Cserhalmi/Vejačka (SR) Subaru Impreza +2:06,9, 8. Ondrej/Tešínský (SR/ČR) Subaru Impreza +2:09,0, 9. Kurka/Škubník (ČR) Mini JCW WRC +2:11,0, 10. Lapdavský/Lapdavský (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +3:07,1.
Odznelo po štyroch ereskách
Grzyb: „Mali sme menšie problémy a počas druhej eresky sme ani poriadne nevideli cez predné sklo. Zatiaľ je to dobré a radi by sme náskok pred súpermi udržali."
Valoušek: „Zatiaľ to nie podľa predstáv, na prvej sme vyleteli mimo trať, potom sme mali aj defekt. Podmienky sú zložité a nie sme na ne pripravený z pohľadu techniky. Skusíme niečo doladiť, niečo zmeniť aby to bolo lepšie."
Melichárek: „Pri zjazdne do Hrabkova sme dostali defekt, na začiatku druhej sa situácia zopakovala a skoro celú sme išli na prázdnej pneumatike. Strata je veľká, ale uvidíme ešte. Auto sme doviezli do servisu a pozrieme ako je na tom pravá predná časť aute. Defekt bol na pravom prednom kolese."
Drotár: „Auto je nastavené na mokrý setap a funguje úžasne, svoje limity ma vysoko nastavené a niekedy ani neverím že to môže ustáť. S týmto autom idem prvý raz na vode a snažím ho udržať na ceste a získal čo najviac kilometrov na tomto povrchu. Zatiaľ to nie je také zle ako som predpokladal."
Konečný: „Úvodné dve eresky boli pre nás náročné, na prvej sme dostali defekt a museli sme meniť koleso. Zrejme sme aj niečo poškodili na aute, lebo niečo nám búchalo a museli sme aj druhú prejsť opatrne. Celkovo sme však dosiahli dobré časy, čo som prekvapený. S týmto autom sa učíme na vode, chceme získať čo najviac poznatkov aby sme ich v budúcnosti mohli naplno využiť."
Béreš ml. „Keď ráno videl že prší tak som sa aj potešil, ale zároveň som nemal najlepší pocit z toho, že s týmto autom som na vode nejazdil. Na prvé dve eresky dnešného dňa sme zvolili nevhodné pneumatiky, nikde som nevedel dobre zatočiť. Do druhej rundy už dáme iné pneu a verím, že to bude lepšie."
Majerčák: „Jazdiť s nefunkčným autom nemalo zmysel, preto sme ráno menili diferenciál aj za cenu penazilácie. Po dlhej pauze a tých problémoch z ostatných pretekoch sme zvolili radšej opatrnejší začiatok."
Ondrej: „Na vode sa dá vyrovnať s lepšími autami, čo bolo aj vidieť, avšak v polovičke prvej eresky nám odišie štvrtý rýchlostný stupeň. Na tej trati sa tento prevodový stupeň využíva často a pokiaľ ho nemáte, tak je to zlé. Aj preto strácame na súperov a uvidíme ako sa rozhodne v servise Mário Csente, či budeme pokračovať alebo odstúpime."
Fusko: „Vyleteli sme na mimo trať a ostali sme na boku, stratili sme veľa času a je to veľmi zle z nášho pohľadu."
Hanuš: „Chceli sme dojazdiť staré mokré pneumatiky, ktoré sú také tvrdé, že v každej zátačke sme išli pomaly vonku. Sme radi že sme v servise, teraz dáme iné pneu s nižším číslom aby sme sa lepšie zviezli. Z našej strany bola zlá voľby, popálili sme sa aa teraz je na nás aby sme sa zlepšili."
Lapdavský: :Počas prvej sme sa chceli rozjazdiť, avšak na počudovanie sme ešte viac zvoľnili a sami sme si ju prehrali. V druhej to už bolo lepšie, ale teraz skúsime iné pneumatiky a tak sa necháme prekvapiť.
Cserhalmi: „Pokuty z riaditeľstva súťaže nás nakopli a rozbehli sme sa celkom dobre. Verím, že budeme takto pokračovať až do cieľa súťaže."
Tlačové stredisko, 22. Rally Prešov