Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

Melichárek s dvomi defektmi

Saturday, 02. 05. 2015 - 22:14, Public relations   

Melichárek s dvomi defektmi

Pravdu mali tí meteorológovia, ktorí predpovedali dážď aj na sobotu. Povrch rýchlotných skúšok 22. Rally Prešov je mokrý a trať je ešte náročnejšia.

Ráno zle obul Béreš, čo sa hneď prejavilo na jeho jazde. Za vedúcim Grzybom zaostal najprv o 17 a potom o ďalších 13 sekúnd. Napriek tomu Bérešovi patrí druhé miesto v priebežnom poradí. Grzyb sa posťažoval na zarosené čelné sklo, inak vraj nemal problém a urobil dôležitý krok na ceste za víťazstvom. Aktuálne má pred zvyškom štartového poľa náskok už 51 sekúnd.

Tibor Szabosi;h7p0655-7.jpg

Situáciu mu čiastočne uľahčil Jaro Melichárek, ktorý na prvom prejazde RS Margecany dostal hneď dva defekty. Do servisu dokrivkal na disku a bez predného blatníka. Topolčiansky rodák sa prepadol na priebežnú piatu priečku, keď za Grzybom zaostáva bezmála o dve minúty.

Profesorská jazda bez vážnych chýb vyniesla Igora Drotára na pódium. Postupne však zrýchľuje aj zatiaľ štvrtý Pavel Valoušek.

Medzi produkčnými vozidlami kraľuje domáci Tibor Cserhalmi. Z tesného súboja domáceho jazdca s rožňavským Tomášom Ondrejom asi nič nebude. Ondrej totiž má problémy s prevodovkou. Postupne však zrýchľujú aj ďalší - Majerčák, Lapdavský a Konečný.

Najrýchlejšie auto s jednou poháňanou nápravou po trati vodí Rasťo Chvála. Jeho veľký konkurent v triede 6, Tomáš Fusko, hneď ráno chyboval a stratil takmer osem minút. Veľmi dobre sa vyspal Martin Koiš. Na RS3 bol najrýchlejší medzi „šestkami", následne však svoje snaženie prehnal a na chvíľu opustil trať. Napriek tomu mu priebežne patrí tretia pozícia. Medzi Chválu a Koiša sa zaradil Čech Matěna.

Tibor Szabosi;h7p1223-5.jpg

Neoficiálne priebežné poradie po RS4:

1. Grzyb/Hundla (PL) Ford Fiesta RS WRC 22:21,2 min., 2. Béreš/Repás (SR) Mini JCW WRC +51,8 s., 3. Drotár/Bánoci (SR) Citroen DS3 WRC +54,6 s., 4. Valoušek/Havelková (Škoda Fabia S2000) +1:33,5 min., 5. Melichárek/Melichárek (SR) Ford Fiesta RS WRC +1:51,2, 6. Trencsényi/Verba (H) Ford Fiesta R5 +2:06,2, 7. Cserhalmi/Vejačka (SR) Subaru Impreza +2:06,9, 8. Ondrej/Tešínský (SR/ČR) Subaru Impreza +2:09,0, 9. Kurka/Škubník (ČR) Mini JCW WRC +2:11,0, 10. Lapdavský/Lapdavský (SR) Mitsubishi Lancer Evo IX +3:07,1.

Tibor Szabosi;h7p3736-6.jpg

Odznelo po štyroch ereskách


Grzyb: „Mali sme menšie problémy a počas druhej eresky sme ani poriadne nevideli cez predné sklo. Zatiaľ je to dobré a radi by sme náskok pred súpermi udržali."

Valoušek: „Zatiaľ to nie podľa predstáv, na prvej sme vyleteli mimo trať, potom sme mali aj defekt. Podmienky sú zložité a nie sme na ne pripravený z pohľadu techniky. Skusíme niečo doladiť, niečo zmeniť aby to bolo lepšie."

Melichárek: „Pri zjazdne do Hrabkova sme dostali defekt, na začiatku druhej sa situácia zopakovala a skoro celú sme išli na prázdnej pneumatike. Strata je veľká, ale uvidíme ešte. Auto sme doviezli do servisu a pozrieme ako je na tom pravá predná časť aute. Defekt bol na pravom prednom kolese."

Drotár: „Auto je nastavené na mokrý setap a funguje úžasne, svoje limity ma vysoko nastavené a niekedy ani neverím že to môže ustáť. S týmto autom idem prvý raz na vode a snažím ho udržať na ceste a získal čo najviac kilometrov na tomto povrchu. Zatiaľ to nie je také zle ako som predpokladal."

Tibor Szabosi;h7p4432-6.jpg

Konečný: „Úvodné dve eresky boli pre nás náročné, na prvej sme dostali defekt a museli sme meniť koleso. Zrejme sme aj niečo poškodili na aute, lebo niečo nám búchalo a museli sme aj druhú prejsť opatrne. Celkovo sme však dosiahli dobré časy, čo som prekvapený. S týmto autom sa učíme na vode, chceme získať čo najviac poznatkov aby sme ich v budúcnosti mohli naplno využiť."

Béreš ml. „Keď ráno videl že prší tak som sa aj potešil, ale zároveň som nemal najlepší pocit z toho, že s týmto autom som na vode nejazdil. Na prvé dve eresky dnešného dňa sme zvolili nevhodné pneumatiky, nikde som nevedel dobre zatočiť. Do druhej rundy už dáme iné pneu a verím, že to bude lepšie."

Majerčák: „Jazdiť s nefunkčným autom nemalo zmysel, preto sme ráno menili diferenciál aj za cenu penazilácie. Po dlhej pauze a tých problémoch z ostatných pretekoch sme zvolili radšej opatrnejší začiatok."

Ondrej: „Na vode sa dá vyrovnať s lepšími autami, čo bolo aj vidieť, avšak v polovičke prvej eresky nám odišie štvrtý rýchlostný stupeň. Na tej trati sa tento prevodový stupeň využíva často a pokiaľ ho nemáte, tak je to zlé. Aj preto strácame na súperov a uvidíme ako sa rozhodne v servise Mário Csente, či budeme pokračovať alebo odstúpime."

Tibor Szabosi;h7p2877-3.jpg

Fusko: „Vyleteli sme na mimo trať a ostali sme na boku, stratili sme veľa času a je to veľmi zle z nášho pohľadu."

Hanuš: „Chceli sme dojazdiť staré mokré pneumatiky, ktoré sú také tvrdé, že v každej zátačke sme išli pomaly vonku. Sme radi že sme v servise, teraz dáme iné pneu s nižším číslom aby sme sa lepšie zviezli. Z našej strany bola zlá voľby, popálili sme sa aa teraz je na nás aby sme sa zlepšili."

Lapdavský: :Počas prvej sme sa chceli rozjazdiť, avšak na počudovanie sme ešte viac zvoľnili a sami sme si ju prehrali. V druhej to už bolo lepšie, ale teraz skúsime iné pneumatiky a tak sa necháme prekvapiť.

Cserhalmi: „Pokuty z riaditeľstva súťaže nás nakopli a rozbehli sme sa celkom dobre. Verím, že budeme takto pokračovať až do cieľa súťaže."

Tlačové stredisko, 22. Rally Prešov



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri