Meeke zvýšil náskok. Ogier chyboval
V horách okolo Leonu dnes rozhodovala stratégia s pneumatikami. Chladnejšiu hlavu dnes udržal Meeke a svoj náskok zvýšil už na 31 sekúnd.
Po prehriatom piatku sa v sobotu posádky šplhali vyššie do chladnejších hôr, ktoré ich autá znášali podstatne lepšie. Už nemuseli kontrolovať teplotu a regulovať núdzové režimy. Teraz sa išlo naostro a k slovu prišla stratégia pri voľbe pneumatík.
Rozdiel 20 sekúnd po prvej etape kaktusovej rely nie je tak veľa. Pozornosť sa preto sústredila na dvojicu Meeke - Ogier. Obaja sú veľmi rýchli, no Ír máva častejšie slabšie chvíľky. Vyberie si nejakú už dnes?
A Ír nesklamal. Na RS11 zopár drobných chýb naozaj urobil. „Veľmi nepríjemný úsek," posťažoval si pilot Citroënu, no El Brinco zjavne mátala aj ostatných, pretože Meeke aj napriek chybám zajazdil spolu s Neuvillom najlepší čas! Ogier však zaostal len o osem desatín.
Chlieb sa mal lámať na RS13, čo bol druhý prejazd Lajas de Oro (38,3 km). „Vedel som, že toto môže byť rozhodujúci úsek. Obul som dopredu tvrdé a vzadu mäkké gumy," vysvetlil Meeke, ktorý eresku vyhral a zvýšil náskok už na 39,5s potom, čo práve tu chyboval Ogier. „Šmykli sme sa a roztočilo nás. Stratili sme asi desať sekúnd," priznal Francúz.
Po šiestich horských úsekoch sa potom autá spustili znova do Leonu, kde zakončili deň krátkymi diváckymi parádami na okruhu a v uliciach mesta. Pochopiteľne, časy sa tu už veľmi nemenili a pretože Neuville si dával pozor, aby neskončil, ako vo Švédsku, tak sa nemenilo ani poradie. Azda jediný problém, ktorý stojí za zmienku je pomalý defekt na štarte RS16, ktorý zaregistroval Kris Meeke. Na 2,33 km úseku tak stratil asi päť sekúnd, no to nič nemenilo na fakte, že dnes odviedol výbornú prácu.
„Po vydarenej prvej sekcii sme vedeli, že popoludní môže rozhodovať o výsledku to, že ostaneme na tvrdších gumách, ako súperi. A fungovalo to. Na najdlhšom úseku som to dokázal. Pred poslednou etapou máme teraz slušný náskok, no zajtra musíme zajazdiť čisto. Mám radosť, že sme ukázali potenciál C3-ky. Tím odvádza na aute vynikajúcu prácu. Som hrdý, že na trati za normálnych podmienok dokážeme porážať Seba Ogiera," zhodnotil úspešný priebeh druhej etapy Kris Meeke.
A ako to videl úradujúci šampión Ogier? „Nie som spokojný s tým, že som stratil čas, no nestratil som aspoň pozíciu. Robil som, čo som vedel, ale nestačilo to. Len držíme tempo s Krisom, ktorý odvádza perfektnú prácu. Vyzerá to tak, že bude múdrejšie myslieť na body, ktoré nám pomôžu v šampionáte. Na druhej strane, do konca je stále ďaleko a stať sa môže čokoľvek. Zameriame sa na udržanie tempa a vytvorenie tlaku. Rovnako tak chceme získať extra body aj za power stage."
Pozrime sa ešte, ako sa darilo ostatným. Druhý pilot Citroënu, talentovaný Lefebvre, havaroval na desiatke a etapu nedokončil. Auto však nie je veľmi poškodené a v nedeľu znova nastúpi. O pozíciu prišiel Hänninen na toyote, keď v horách nezvolil právne pneumatiky. Napriek tomu však Toyota hodnotí deň pozitívne, lebo Latvala sa posunul dopredu. Spokojní sú aj v Hyundai, pretože Neuville sa vyvaroval chýb a drží pódiové tretie miesto a Paddon je piaty.
Vo WRC2 jasne kraľuje Škoda Fabia R5 pilotovaná Švédom Tidemandom, ktorý sa už posunul na priebežné desiate miesto absolútneho poradia.
V záverečnej tretej etape čakajú na posádky už iba dva merané úseky, no dokopy je to 55 kilometrov a v náročných kaktusových podmienkach sa môže stať čokoľvek.
A takto vyzerajú výsledky po 2.etape:
1. Kris Meeke/Paul Nagle (Citroen C3 WRC) 2h47m33.3s
2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Ford Fiesta WRC) +30.9s
3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m10.5s
4. Ott Tanak/Martin Jarveoja (Ford Fiesta WRC) +2m12.6s
5. Hayden Paddon/John Kennard (Hyundai i20 Coupe WRC) +3m25.5s
6. Jari-Matti Latvala/Miika Anttila (Toyota Yaris WRC) +4m.32.6s
7. Juho Hänninen/Kaj Lindström (Toyota Yaris WRC) +4m32.9s
8. Dani Sordo/Marc Marti (Hyundai i20 Coupe WRC) +5m16.1s
9. Elfyn Evans/Daniel Barritt (Ford Fiesta WRC) +8m41.9s
10. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (Skoda Fabia R5) +9m26.4s
...