Maťo Homola po tretej a štvrtej priečke v Maďarsku stále lídrom šampionátu TCR Eastern Europe!
Víkend, ktorý sa začínal veľmi sľubne – Maťo Homola zajazdil najrýchlejší čas v kvalifikácii – zľahka skomplikovali problémy so spojkou a s tým spojené nevydarené štarty; takto sa dá zhrnúť pôsobenie slovenského automobilového reprezentanta na maďarskom okruhu Hungaroring.
V piatkovom voľnom tréningu sa Maťovi tiež darilo, na Hungaroringu nenašiel premožiteľa. Vo výbornom tempe pokračoval aj v sobotu počas kvalikácie, kedy dokázal niekoľko krát zrýchliť a neustále sa držal na špici kvalifikačnej tabuľky, čo mu prinieslo tri body do celkového hodnotenia šampionátu.
Do prvých pretekov, ktoré tiež štartovali v sobotu, tak slovenský jazdec štartoval z prvej pozície. Problémy so spojkou a závada na ukazovateli tlaku v spojke spôsobili, že Maťovi takmer „zdochlo“ auto na štarte a prepadol sa až na šiestu pozíciu. Následne došlo ku kolízii v prvej zákrute a Maťo sa posunul až na ôsmu priečku. Neubehlo ani 5 minút a Mato sa dokázal predrať vpred na piate miesto. Dostal sa však za švajčiarskeho pretekára, ktorého auto síce nie veľmi fungovalo v zákrutách a Maťo aj napriek pridanej záťaži dokázal sťahovať desatiny, no na každej rovinke mu jazdec pred ním odišiel takmer o 100 metrov – na Hungaroringu bol tak takmer nepredbehnuteľný.
Hoci sa snažil ako vedel, pred švajčiarskeho jazdca sa nevedel dostať až do zneutralizovania pretekov safety carom a následnej červenej vlajky, hoci nedošlo ani k veľmi závažnej nehode a do konca pretekov ešte malo zostať takmer 5 minút. Maťo tak preteky dojazdil na piatom mieste, po pretekoch však došlo k diskvalifikácii švajčiarskeho pretekára na štvrtom mieste, za to, že jeho auto nespĺňalo technické predpisy, čím Maťo získal štvrtú priečku.
Dnešné preteky už Maťo štartoval zo štvrtého miesta, keďže sa na štarte otáčalo prvých sedem jazdcov, o čom rozhodol žreb víťazného pretekára z prvých pretekov. Žiaľ, napriek tomu, že všetko nasvedčovalo tomu, že auto by malo byť v poriadku, opäť došlo k zlému štartu, čo znamenalo prepad na ôsme miesto ešte v prvej zákrute. Hneď v prvom kole však mal niekoľko kontaktov s jazdcom na šiestom mieste, čo mu výrazne poškodilo vozidlo, no napriek tomu sa dokázal prebojovať až na štvrté miesto, hoci neskôr začal výrazne strácať. Maťov tímový kolega, ktorý viedol preteky a aj do cieľa došiel na prvom mieste, však dostal trest 10 sekúnd za skrátenie šikany a získanie neoprávnenej výhody. Vďaka tomuto aj Maťo, ktorý bol rád, že po kontaktoch a poškodení bočného prahu, ktorý mu dral koleso došiel do cieľa a ešte skončil na pódiu.
„Dnes aj včera to bolo veľmi náročné, hlavne psychicky. Hoci som zajazdil kvalifikáciu najlepšie zo všetkých, ani do jedných pretekov som nedokázal poriadne odštartovať a o svoje umiestnenie som musel bojovať zo všetkých síl. OK, na koniec je z toho slušná dávka bodov, ale nie som tu kvôli štvrtým miestam, ale chcem víťaziť! S tímom spravíme všetko čo bude v našil silách, aby sa podobná závada už neopakovala a na Red Bull Ring prídeme ešte silnejší. Stále som lídrom šampionátu, z čoho mám veľkú radosť a úprimne veľmi pekne ďakujem môjmu tímu, partnerom, rodine a fanúšikom za ich obrovskú podporu!“, uzatvára víkend Maťo.
Najbližšie preteky sa budú konať koncom mája, na rýchlom rakúskom okruhu Red Bull Ring.
KALENDÁR TCR EASTERN EUROPE 2023
- 08. – 09. 04 OSCHERSLEBEN (Nemecko)
- 29. - 30. 04 HUNGARORING (Maďarsko)
- 20. - 21. 05 RED BULL RING (Rakúsko)
- 09. - 11. 06 SLOVAKIA RING (Slovensko)
- 05. - 06. 08 MOST (Česká republika)
- 09. - 10. 09 BRNO (Česká republika)