Masaryk Racing Days v Brne
Patrick Schober a tím Procar Motorsport absolvovali v posledných týždňoch motoršportový maratón. Štyri závodné víkendy má Patrick Schober za sebou a nie všetky boli úspešné. Okrem špičkových výkonov na Histo Cupe na Slovakia Ringu, FIA CEZ na rovnakom mieste a predovšetkým na Drexler poháry v Imole, nevyšiel závodný víkend v českom Brne úplne podľa predstáv.
V 1. pretekoch na Masaryk racing days bojoval Schober so svojím hlavným súperom o rôzne majstrovstvá v dueli, o ktorom bohužiaľ rozhodol pilot formuly Renault.
Treba pripomenúť takmer rovnakú situáciu aká sa odohrala na Slovakia Ringu, kde Schober vyhral prvé preteky, ale v druhej jazde mu prekážal práve tento pilot a Patrick sa dokonca otočil.
V Brne Patrick a jeho súper vo Formuly 4 mali pred sebou tesne tohto pilota. Maďarský konkurent po malej jazdeckej chybe Renaultu dokázal predbehnúť, naopak Patrick Schober bol Renaultom blokovaný a takmer vytlačený z trate. Krátko nato, došlo k zrážke tejto Formuly Renault s Formulou 3 a pristál v štrku.
Hoci vozidlo stálo na nebezpečnom mieste a niekoľko maršálov bolo celé minúty zaneprázdnených tlačením auta späť na cestu, očakávané safety car sa na trati neobjavilo. Tým Patrick Schober už nemal príležitosť znovu sa spojiť so svojím súperom.
Počas zvyšku víkendu bolo bohužiaľ všetko proti Patrickovi. V druhej kvalifikácii pršalo a ešte krátko pred ukončením bol pred svojím súperom. V poslednom kole však dokázal konkurent zajazdiť rýchlejší čas a na štartovom rošte bol o jedno miesto pred Patrickom Schoberom.
Peter Schober: „Vedeli sme o čo ide a nebolo treba sa obávať, len sme si priali, aby v pretekoch o 3 hodiny neskôr, bola rovnako mokrá trať, potom by sme boli veľmi optimistickí.“
Prečo optimisticky?
Peter Schober „Vieme, čo dokáže Patrick v daždi a suchá trať by pre nás bola opäť nevýhodou. K dispozícii máme iba jednu sadu nových pneumatík. Nemáme sponzorov, ktorí by nás podporovali, máme len svoje srdce, svoj idealizmus a Patricka, ktorý to dokáže vynaložiť pri najmenšom úsilí.
Musíme analyzovať každé preteky, napr. v prvom závode s novými gumami sme boli vpredu, a to na Salzburgringu, Slovakia Ringu, alebo v Imole, kde sme boli veľmi blízko za súperom. V druhých pretekoch, boli naše šance oveľa menšie. keďže novú sadu pneumatík mohli nasadiť len Maďari.“
Krátko pred štartom nepadlo z oblohy viac ako pár kvapiek a odštartovalo sa na slickoch. Tak sa boj s nerovnými zbraňami skončil pre Patricka Schobera v Brne druhým miestom.
Procar-Motorsport