Martin Koči nepokračoval v Rally Deutschland
Prasknutý klinový remeň najskôr výrazne spomalil a neskôr predčasne ukončil asfaltovú premiéru Martina Kočiho a Lukáša Kostku s automobilom Peugeot 208 T16 na Rally Deutschland.
Posádka Peugeot Sport Slovakia absolvovala prvú rýchlostnú skúšku prvej skutočne asfaltovej rally tohtoročného seriálu Majstrovstiev sveta s veľmi solídnym šiestym miestom klasifikácie šampionátu WRC2.
V nasledujúcej rýchlostnej skúške prasknutý klinový remeň spôsobil výpadok posilňovača riadenia, čo sa premietlo do takmer trojminútovej strany a posunu na 15.miesto pribežného hodnotenia WRC2. Martinovi s Lukášom sa podarilo klinový remeň vymeniť a vyrovnaným výkonom na zostávajúcich šiestich meraných testoch prvého dňa sa prepracovať a prenocovať na 8.priečke šampionátu WRC2.
Po prvej sobotnej rýchlostnej skúške už talentovanému Košičanovi patrilo siedme miesto priebežného poradia Majstrovstiev sveta v rally WRC2. Ďalšie reálne vyhliadky na postup zastavilo na spojovacom úseku pred desiatou rýchlostnou skúškou dvojnásobné prasknutie opäť klinového remeňa, znamenajúce znemožnenie pokračovania v druhej etape Rally Deutschland.
Tento krát Martin s Lukášom, žiaľ na vlastnej koži, skúsili dve pravdy platiace už desaťročia v rally. V obecnej rovine platí, že veľké veci sa lámu na maličkostiach. V rovine rally prakticky od jej vzniku platí, že aj tie najväčšie talenty a najzodpovednejšie prípravy sú v konečnom dôsledku „rukojemníkmi" maličkostí, ktoré nedokážu ovplyvniť, už vôbec nie ovládať. Situáciu potvrdzuje analýza technikov Peugeot Sport, ktorí nevidia príčinnú súvislosť medzi identickými poruchami - prasknutiami klinových remeňov. Pokiaľ v piatkovej druhej rýchlostnej skúške pravdepodobne roztrhnutie klinového remeňa spôsobil kamienok, ktorý sa veľmi nešťastne zafixoval a zmenil na „nôž", tak v sobotu bol na príčine zlomený držiak alternátora. V športe sa tomuto hovorí športová smola.