Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Martin Koči nepokračoval v Rally Deutschland

Friday, 28. 08. 2015 - 08:01, Public relations   

Martin Koči nepokračoval v Rally Deutschland

Prasknutý klinový remeň najskôr výrazne spomalil a neskôr predčasne ukončil asfaltovú premiéru Martina Kočiho a Lukáša Kostku s automobilom Peugeot 208 T16 na Rally Deutschland.

Posádka Peugeot Sport Slovakia absolvovala prvú rýchlostnú skúšku prvej skutočne asfaltovej rally tohtoročného seriálu Majstrovstiev sveta s veľmi solídnym šiestym miestom klasifikácie šampionátu WRC2.

abc1289-edit.jpg

V nasledujúcej rýchlostnej skúške prasknutý klinový remeň spôsobil výpadok posilňovača riadenia, čo sa premietlo do takmer trojminútovej strany a posunu na 15.miesto pribežného hodnotenia WRC2. Martinovi s Lukášom sa podarilo klinový remeň vymeniť a vyrovnaným výkonom na zostávajúcich šiestich meraných testoch prvého dňa sa prepracovať a prenocovať na 8.priečke šampionátu WRC2.

tap9523-edit.jpg

Po prvej sobotnej rýchlostnej skúške už talentovanému Košičanovi patrilo siedme miesto priebežného poradia Majstrovstiev sveta v rally WRC2. Ďalšie reálne vyhliadky na postup zastavilo na spojovacom úseku pred desiatou rýchlostnou skúškou dvojnásobné prasknutie opäť klinového remeňa, znamenajúce znemožnenie pokračovania v druhej etape Rally Deutschland.

dsc-1192-edit-2.jpg

Tento krát Martin s Lukášom, žiaľ na vlastnej koži, skúsili dve pravdy platiace už desaťročia v rally. V obecnej rovine platí, že veľké veci sa lámu na maličkostiach. V rovine rally prakticky od jej vzniku platí, že aj tie najväčšie talenty a najzodpovednejšie prípravy sú v konečnom dôsledku „rukojemníkmi" maličkostí, ktoré nedokážu ovplyvniť, už vôbec nie ovládať. Situáciu potvrdzuje analýza technikov Peugeot Sport, ktorí nevidia príčinnú súvislosť medzi identickými poruchami - prasknutiami klinových remeňov. Pokiaľ v piatkovej druhej rýchlostnej skúške pravdepodobne roztrhnutie klinového remeňa spôsobil kamienok, ktorý sa veľmi nešťastne zafixoval a zmenil na „nôž", tak v sobotu bol na príčine zlomený držiak alternátora. V športe sa tomuto hovorí športová smola.



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri