Martin Koči aj po dramatickom servise na čele klasifikácie Majstrovstiev sveta juniorov na Rally Finland
Martin Koči s Lukášom Kostkom dnes ráno odštartovali do poslednej - štvrtej etapy Rally Finland z vedúcej pozície klasifikácie Majstrovstiev sveta juniorov v rally JWRC 2014.
Martin s Lukášom absolvovali 130,6 ostrých kilometrov sobotňajších desiatich rýchlostných skúšok v rozvážnom tempe. Vyrovnaným výkonom si počas celého dňa s prehľadom kontrolovali vedúcu pozíciu juniorského šampionátu na Rally Finland. Mohli si to dovoliť vďaka viac ako dvojminútovému náskoku, ktorý si výborným výsledkom vybudovali vo štvrtok a hlavne v piatok.
V časovej kontrole pred cieľom sobotňajšej etapy disponovala posádka košického týmu Styllex motorsport náskokom už bezmála 4 a pol minúty na druhého v hodnotení juniorov - Francúza Giordana, čo sa následne ukázalo ako rozhodujúce.
Pri odchode z časovej kontroly sa už nepodarilo auto naštartovať. Posádka bola nútená dotlačiť súťažný automobil do - na šťastie - blízkeho servisu, kde začalo plynúť šibeničných 45 minút. Tým mechanikov stajne Gekon Racing s významnou francúzskou asistenciou Citroen Racing-u zahájili diagnostikovanie príčiny. Možností bolo mnoho - od podávacej pumpy, cez vysokotlakové čerpadlo až po elektronický problém s niektorým zo senzorov. Po konzultácii technikov bolo v polovici vymedzeného času rozhodnuté o výmene benzínového čerpadla a následne i snímača otáčok. Auto aj napriek tomu nereagovalo. Pri následnej detailnej prehliadke podvozku bolo zistené poškodenie zotrvačníka - pravdepodobne kamienkom - v dôsledku čoho čidlo otáčok motoru nebolo schopné dávať správnu hodnotu a motor nešlo naštartovať. „Výmena zotrvačníka bola jedna z najhorších možných alternatív. Vyžadovala si demontáž prevodovky i spojky. U sériového auta by to v servise mohlo trvať aj tri dni." Konštatoval hlavný technik týmu Styllex motorsport Jaromír Švec. Problém sa podarilo odstrániť a za potlesku doslova ohromených divákov posádka pokračovala s meškaním osemnástich minút. Podľa pravidiel to znamenalo penalizáciu troch minút. Vďaka už spomínanému náskoku takmer štyri a pol minúty, nakoniec Martinovi s Lukášom ostalo ešte stále k dobu takmer 1 a pol minúty.
„Obrovský šťastím bolo, že sa problém prejavil v časovej kontrole a nie v rýchlostnej skúške , alebo až na konci servisu pri štartovaní auta. Rád by som poďakovať môjmu týmu i francúzskemu technikovi Citroen Racing-u Jean-Philipp Gauduchonovi, ktorý nám asistoval, za výborne odvedenú prácu", zhodnotil výnimočný servis vozu Citroën DS3 R3T šéf stajne Gekon Racing Tomáš Pletka.
V nedeľu sú na programe záverečné tri rýchlostné skúšky počítajúce ešte 36,6 ostrých kilometrov. Bude to si asi najdlhších 36,6 kilometrov v doterajšej kariére Martina i Lukáša.