Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

Martin Juhás a jeho prvý kopcový pohár

Friday, 11. 10. 2013 - 15:24, Martin Trenkler   

Martin Juhás a jeho prvý kopcový pohár

Posledný mohykán medzi tradičnými zadokolkami BMW - to je Martin Juhás, víťaz triedy E1+2000 v Slovenskom kopcovom pohári 2013 (SKP). Možno však svojím úspechom inšpiruje ďalších fanúšikov klasických „bavorákov," aby budúci rok okúsili šťastie na pretekoch do vrchu.

BMW M3 E36, sériová prevodovka, sériový motor, zadné sériové brzdy, pretekársky podvozok, pretekárske predné brzdy a zvyšok vytiahnutý priamo zo sériovej výroby. Tak s týmto prekrásnym „čudom" dokázal Martin Juhás zvíťaziť v Slovenskom kopcovom pohári v triede kapotovaných vozidiel E1+2000. Bola to zároveň jeho premiéra na slovenskej pôde a v neľahkej konkurencii podstatne silnejších štvorkoliek. Pozrime sa na stručný priebeh jeho sezóny, ktorá začala v Ožďanoch.

Zdenka Tamášová;img-8033-3.jpg

„Ožďany sa mi podarilo vyhrať napriek tomu, že som nepoznal svojich súperov," hovorí Martin a pokračuje: „Dovtedy som totiž jazdil iba v Česku. U nás mám dokonca ako jediný BMW, so zadným náhonom, zatiaľ čo konkurencia jazdí so štvorkolkami, vhodnejšími na takéto preteky."

Druhé kolo Slovenského kopcového pohára sa konalo až v lete na slávnom Dobšinskom kopci. Slovo má opäť Martin: „V Dobšinej nás trochu trápili brzdy, avšak je to kopec stvorený pre BMW. S prehľadom sme tam vyhrali, s náskokom až 4-5 sekúnd pred druhým."
Nasledoval Jankov vŕšok: „Na Jankovom vŕšku sme boli po prvýkrát. Je tam uskákaný povrch, čo sa nepáči nášmu okruhovému podvozku. V sobotu to bol boj o udržanie tretieho miesta. Nevedeli sme, ako ukľudniť skákajúce vozidlo... Napokon sme po dlhej úvahe zvolili prejazdy štýlom „powerslide," teda žiadna čistá stopa. Paradoxne sme tak vyhrali nedeľňajšie preteky s dostatočným náskokom," konštatoval Martin.

Tibor Szabosi;gh7p9471-1.jpg

Po Uhrovci nasledoval presun na Oravu. „Huty priniesli tiež uskákaný asfalt, no skúsenosti z Jankovho vŕšku nám pomohli absolvovať trať šmykom, najrýchlejšie zo všetkých. V upršanú nedeľu som na tréning nestihol prezuť mokré gumy, a to je trať šmykľavá aj na suchu... Napriek tomu som neskôr preteky vyhral," dodal Martin.

Záver sezóny prišiel s Ostrou Lúkou: „V sobotu bolo sucho no starosti nám nespravili ani súperi so silnejšími autami. V nedeľu zapršalo a ani tam na nás konkurencia nenašla liek a dokázali sme zvíťaziť," povedal Martin.

Tibor Szabosi;gh7p4153.jpg

Úvodná, nadmieru úspešná sezóna je za nami. Samé víťazstvá a len jedno tretie miesto. Čo prinesie budúci rok, Martin Juhás? „Budúci rok by sa v hlavných Majstrovstvách Slovenska mala vytvoriť trieda E1 nad 2000 cm3 s jednou poháňanou nápravou. Rád by som oživil tradíciu zadokolky BMW a ukázal ju v dobrom svetle v tomto šampionáte, keďže si to zaslúži," dodal na záver.

Martin Trenkler/RPM



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri