Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Malcolm Wilson: „Tímom snov je stále Gronholm a Hirvonen“

Sunday, 20. 02. 2011 - 16:15, Katarína Ďurecová   

Malcolm Wilson: „Tímom snov je stále Gronholm a Hirvonen“

Šéf M-Sportu Malcolm Wilson sa v interview pre ALMrally.ru, čo je najväčší sponzor Jevgenija Novikova, rozhovoril nie len o Novikovovi, ale aj o rôznych zaujímavých veciach.

Gratulujeme Fordu k obsadeniu prvých troch miest vo Švédsku. Značka Fordu je vo WRC reprezentovaná M-Sportom už 15 rokov a dodala do WRC veľa rônych WRC špeciálov - Escort WRC, najmenej tri generácie Focusu RS WRC a najnovšie Fiestu WRC. Ktoré z týchto áut je najvyspelejšie?
Malcolm Wilson:
„Všetky boli vyspelé v odlišných veciach, s Focusom RS WRC sme sa snažili vylepšiť veci, ktoré sme sa naučili už predtým s Escortom WRC a Focus sme potom ešte ďalej vyvíjali niekoľko rokov. Pri Fieste RS WRC sme sa ale viac-menej museli vrátiť úplne na začiatok k základom kvôli novým pravidlám, ktoré zahrňovali napríklad motor s objemom 1.6 litra a maximálnu váhu auta, ktorá je 1200 kilogramov."

Tibor Szabosi;_m5m3182.jpg

Je Jevgenij Novikov iba klientom M-Sportu, alebo bude mať čo povedať aj pri rozhodovaní v tíme?
Malcolm Wilson:
„Jevgenij Novikov je klient M-Sportu, ktorého si veľmi ceníme a tak, ako pri každom klientovi dúfame, že bude v pozícii bojovať o čo najviac bodov."

Aké sú vaše plány s ním? Čo je cieľom?
Malcolm Wilson:
„Poskytneme Jevgenijovi našu plnú podporu po celú sezónu a budeme dúfať, že sa mu podarí dosiahnuť zopár dobrých výsledkov."

Aké výsledky očakáva M-Sport?
Malcolm Wilson:
„V kalendári sú podujatia, na ktorých som si istý, že Jevgenij môže byť skutočne vysoko. Sardínia a Acropolis Rally by mu mali sedieť, pretože tu získal výborné výsledky už v minulosti."

Monica Parisotto;novikov-moscatt_3.jpg

Súkromní jazdci (Mads Ostberg, Henning Solberg, Evgeny Novikov, Matthew Wilson, Dennis Kuipers, Ken Block) budú mať viac-menej rovnaké autá ako jazdci továrneho tímu. Aký je postoj šéfa M-Sportu k súbojom medzi továrnymi a súkromnými posádkami?
Malcolm Wilson:
„Autá (súkromných tímov) budú rovnakej špecifikácie ako autá Ford Abu Dhabi Teamu. Ako bolo možné vidieť po minulé roky, súkromné tímy hrajú vo WRC veľkú úlohu a čím viac tímov vo WRC bojuje o to zaujímavejší je šampionát a to pre všetkých."

Pracovali ste s množstvom jazdcov a spolujazdcov. Keby ste mali šancu vybrať dve posádky a vytvoriť váš tím snov, ktoré by to boli?
Malcolm Wilson:
„Myslím, že mojim tímom snov je stále Marcus Gronholm/Timo Rautiainen a Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen, pretože to boli posádky, ktoré nám zabezpečili tituly v značkách v rokoch 2006 a 2007 - nie je tu nikto lepší!"

Martin Trenkler;_an_9210.jpg

Aký je váš názor na nové pneumatiky? Aké sú? Ako sa jazdcom Fordu podarilo udržať pneumatiky nezničené (v porovnaní s jazdcami Citroenu, ktorých postihlo veľa defektov)?
Malcolm Wilson:
„Sme spokojní s výkonom nových pneumatík Michelin a je ťažké povedať, prečo naše pneumatiky v porovnaní s ostatnými jazdcami ostali nezničené."

Nemáte niekedy chuť po tej dlhej pauze znovu šoférovať WRC špeciál? Napríklad na domácej Rally GB? Vo Fínsku sa stáva často, že hviezdy z minulosti sa vracajú na trate - Mikkola, Alen, Salonen, Vatanen, Kankkunen..
Malcolm Wilson:
„Môj čas je teraz 100 %-ne venovaný manažmentu tímu nie jazdeniu. Ale na zopár akciách som už svoju kombinézu oprášil, naposledy na Roger Albert Clark Rally v roku 2008, kde som štartoval s MkII Escortom a spolu s mojim spolujazdcom Johnom Millingtonom sme aj vyhrali."

Vladislav Maschl;img-2689-1.jpg

Máte skúsenosti s riadením auta Skupiny B (MG Metro 6R4). Mohli by ste to auto porovnať so sú časnými WRC autami?
Malcolm Wilson:
„Nič nie je porovnateľné s rally autom Skupiny B! Pravidlá vtedy vyprodukovali tie najrýchlejšie, najsilnejšie a najsofistikovanejšie rally autá, aké kedy boli postavené, ale problémom bolo, že boli až príliš silné a to bolo považované za príčinu mnohých veľkých havárií. Smrť legendárneho Henriho Toivonena a jeho spolujazdca Segia Cresta na Tour de Corse v roku 1986 túto éru ukončili."

Myslíte si, že je možné porovnávať WRC a IRC? Aký je hlavný rozdiel medzi týmito dvoma sériami?
Malcolm Wilson:
„Je tu veľa rozdielov; WRC je vrchol nášho športu, miesto, kde sa chce dostať každý jazdec. IRC má ale v kalendári zopár vynikajúcich podujatí a keďže je tam veľa dobrých tímov, tak je tam veľká konkurencia. Vo WRC je oveľa viac pravidiel, napríklad vo WRC musíme mať všetci rovnakého dodávateľa pneumatík, zatiaľ čo v IRC si môžu vyberať."

Tibor Szabosi;co8c3542.jpg

Nedávno sa začalo hovoriť o možnosti konania podujatia WRC v Rusku. Čo si o tom myslíte?
Malcolm Wilson:
„Nové podujatie v kalendári WRC je vždy vítané, prináša to jazdcom a tímom novú výzvu a taktiež to dostáva WRC na nový trh, čo je vždy skvelá publicita pre konštruktérov. Ford momentálne vyrába auta v Rusku, takže je pre nás veľkou prioritou mať tam jedno kolo WRC tak skoro, ako to len bude možné."



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri