Ogier sa vracia do Citroenu!
V posledných týždňoch omieľané fámy sa v piatok potvrdili. Citroen Racing oficiálne oznámil, že Sebastien Ogier sa v nasledujúcej sezóne vracia do tímu v ktorom začínal. Prečo?
Vo štvrtok na budúci týždeň sa v Paríži začína slávny autosalón (4.-16.10.2018) a Francúzi mali preto dôvod poponáhľať sa s oznámením dôležitej správy o návrate veľkého francúzskeho šampióna do francúzskeho tímu. Citroen Racing tím s vozidlom Citroen C3 WRC a jeho posádkami bude mať na autosalóne čestné miesto a predstavenie Ogiera s Ingrassiom je tou super šľahačkovou správou.
Pre tých, čo rely šport sledujú azda ani netreba pripomínať, že Ogier s Ingrassiom a modelom C2 R2 v roku 2008 vyhrali JWRC a už na Walese dostali príležitosť zajazdiť si na C4 WRC. V nasledujúcich dvoch rokoch dostali chlapci príležitosť štartovať v juniorskom tíme a v roku 2010 vyhrali v Portugalsku aj Japonsku, takže nebolo pochýb, že postúpia k Loebovi do továrenského tímu Citroenu.
V roku 2011 potom Ogier vyhral rovnaký počet súťaží MS ako Loeb (päť) a poriadne mu narástlo sebavedomie. Vedeniu tímu bolo jasné, že dvaja Sebovia v jednom tíme byť nemôžu a tak dostal prednosť Loeb. Ogier musel ísť. V tej dobe však už VW mal pripravený projekt s VW POLO WRC, ktorý predstavil na Sardínii 2011 a Ogier sa stal jednotkou tímu. Rok testovanie však musel prečkať za volantom Škody Fabia S2000. A ďalej to už poznáte.
Po odchode Loeba a nástupe nových pravidiel akoby Citroen stratil paru. Auto je vraj špičkové, myslia si Francúzi, no chýba im pilot veľkého formátu akým bol Loeb. Skúsili preto legendu uhovoriť k návratu, ale nepodarilo sa a tak je tu Ogier. Ak už nezafunguje ani Seb Ogier, tak bude jasné, že chyba nie je v medzičlánku medzi volantom a sedadlo.
Ogier s Ingrassiom majú do Citroenu nastúpiť hneď po skončení posledného podniku tejto sezóny v Austrálii a prvý ostrý štart bude na januárovej rely v Monte Carle. A dĺžka kontraktu? Francúzske a britské média špekulujú o 2-3 ročnej zmluve, no oficiálne sa k tomu ešte nikto nevyjadril.