Lauda ostal doma. Hamilton má na aute odmietanú jednotku!
O majstroch je už síce rozhodnuté, no napriek tomu sa v Emirátoch dejú zaujímavé veci. Skúsme si to teda zosumarizovať ešte predtým, než sa začne bojovať o pole position.
V piatok sa preháňali po okruhu Yas Marina formulky, aby doladili nastavenie na poslednú veľkú cenu sezóny. Objavili sa v nich dokonca aj natešený Kubica, ktorý dva dni predtým oficiálne oznámil návrat v budúcom roku a zviezol sa aj Giovinazzi, ktorý bude v budúcej sezóne jazdiť spolu s Räikkonenom v tíme Sauber.
Kimi v Abu Dhabi uzatvára svoju červenú kapitolu a celkom si to užíva. Vo Ferrari mu dokonca dovolili odchod už hneď po pretekoch a Raikkonen bude môcť začať testovať v tíme Sauber. Fernando Alonso si pripravil na rozlúčkovú veľkú cenu špeciálny dizajn prilby aj auta, no McLaren potvrdil, že v nasledujúcom roku Španiel zostane určite ako testovací pilot. Ľudia okolo Alonsa zasa nevylučujú, že o rok neskôr by Fernando sa mohol vrátiť. Teda, ak bude nejaké slušné, konkurencieschopné miesto a dobrá ponuka.
Vo voľných tréningoch sa dobre ukázali obidva monoposty redbull, kde sa tiež lúči Daniel Ricciardo. Ten už dávno vychladol a zabudol na svoje vášnivé vyhlásenia po problémoch s motorom Renault, že zvyšné preteky ani neodjazdí. Na Yas Marine si to celkom užíva a spolu s Verstappenom určite patria medzi favoritov na víťazov. Medzi favoritov však stále patrí Hamilton, ktorý si výnimočne na nos svojho monopostu nechal nalepiť štartové číslo jedna. To prináleží iba majstrovi sveta, no Hamilton stále jazdí so svojim číslom 44, ktoré zostane aj teraz na kryte motora.
Ešte kým sa na trati nepracovalo, tak šéfovia tímov sa stretli s Charlie Whitingom a jednali o pneumatikách na ďalšiu sezónu. Tie súčasné sa príliš prehrievajú a špekulovalo sa nad riešením. Padlo niekoľko návrhov, ktoré sa ešte budú prejednávať. Špekuluje sa napríklad o dvoch zastávkach, alebo o novom pneu bodovom systéme, či o zjednodušení pomenovania pneumatík na preteky (teda len tri zmesi). Tak sa necháme prekvapiť.
Zaujímavá je aj správa o tom, že Rakúšan Niki Lauda, ktorý sa zastrájal, že pricestuje už do Abu Dhabi, sa na preteky nedostaví. „Je to jeho rozhodnutie. Inak sa však cíti dobre," vysvetľoval Toto Wolff, ktorý sa zastavil za Laudom vo Viedni. Niki sa zotavuje, no ide to pomalšie, než by si želal a reálnejšie je, že príde medzi svojich najskôr na marcovej veľkej cene Austrálie v Melbourne.
V Piatok sa riešili aj problémy s novým vyvýšeným obrubníkom za predposlednou zákrutou. Ten mal spomaľovať autá, no skôr bol nebezpečný a po kontexte s haváriou v Macau, kde práve obrubník nakopol auto Sophie Floerschovej, sa musel obrubník znižovať.
No a kým sa dostaneme dnes popoludní ku kvalifikácii, tak ešte musíme zmieniť divný protest tímu Haas proti tímu Force India. Američania protestujú, že tím Racing Point Force India nie je konštruktérom monopostov podľa pravidiel. Autá skonštruoval tím Force India, ktorý nový tím iba prevzal. Američanom ide o to, že oni prvé dva roky nemohli brať prize Money a teraz by nemal mať nárok na to ani nový tím Racing Point Force India. Komisári síce tento štvrtkový protest tímu Haas zamietli, no priznali, že je to nový tím a preto sa asi ešte dočkáme pokračovania.