Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  WRC

Latvala kľúčom k úspechu Toyoty

Friday, 03. 03. 2017 - 06:47, Ľuboš Kašický   

Latvala kľúčom k úspechu Toyoty

Aký význam malo upísanie sa fínskeho pilota japonskej značke? Je rýchlosť nových WRC šeliem hranične nebezpečná?

Úvodné dva podniky nového ročníka MS rely vyhrali prekvapivo bývalí piloti VW u svojich nových zamestnávateľov. Ogier ukončil čakanie na víťazstvo v tím M-Sport a Latvala ešte dlhšie čakanie v Toyote.

Zasa sa potvrdilo, že o dejinách rozhodujú len krátke, ale o to dôležitejšie okamihy. Jedným z nich bolo načasovanie podpisu Latvalu v Toyote. To sa udialo v prvý decembrový týždeň minulého roka. Prakticky len necelé dva týždne pred ukončením termínu homologizácie nových špeciálov pre MS rely. Fín však prišiel práve včas, aby stihol prispieť svojimi skúsenosťami z majstrovského tímu pri doladení dôležitých detailov debutanta Yaris.

Copyright manufacturer;gm2017002245.jpg

„Keby som prišiel o dve týždne neskôr, tak nevyhráme vo Švédsku," je presvedčený Latvala. „Hneď po mojom nástupe sme na základe mojich referencií zmenili veľa dôležitých detailov, ktoré veci dotiahli. Pracovali sme na prevodovke, na zavesení i na celkovom nastavení auta, ktoré okamžite prinieslo výsledky."

Copyright manufacturer;747-mbt-1843.jpg

Toyota o ktorej ešte krátko predtým jej testovací pilot Hirvonen tvrdil, že potrebuje čas, aby dozrela sa razom stala konkurencieschopná. Výborne sedí v zákrutách a potvrdzuje výrazný nárast priemerných rýchlostí na meraných úsekoch.

Hlavu „v smútku" má však (aj preto) šéf rely komisie Jarmo Mahonen, ktorý tvrdí, že FIA chce udržať priemernú rýchlosť na rýchlostných skúškach pod priemerom 130 km/h. Úvodné súťaže však, aj vďaka Toyote, ukázali priemernú rýchlosť cez túto hranicu. Uvidíme, ako sa nové rely šelmy predvedú na šotoline a čo s tým bude robiť Mahonen. Každopádne pre divákov je to oveľa vzrušujúcejšie, ako za ostatné „polodiétne" roky. Zvýšila sa rýchlosť, konkurencia sa vyrovnala a autá navyše vyzerajú fantasticky.

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri