Latvala kľúčom k úspechu Toyoty
Aký význam malo upísanie sa fínskeho pilota japonskej značke? Je rýchlosť nových WRC šeliem hranične nebezpečná?
Úvodné dva podniky nového ročníka MS rely vyhrali prekvapivo bývalí piloti VW u svojich nových zamestnávateľov. Ogier ukončil čakanie na víťazstvo v tím M-Sport a Latvala ešte dlhšie čakanie v Toyote.
Zasa sa potvrdilo, že o dejinách rozhodujú len krátke, ale o to dôležitejšie okamihy. Jedným z nich bolo načasovanie podpisu Latvalu v Toyote. To sa udialo v prvý decembrový týždeň minulého roka. Prakticky len necelé dva týždne pred ukončením termínu homologizácie nových špeciálov pre MS rely. Fín však prišiel práve včas, aby stihol prispieť svojimi skúsenosťami z majstrovského tímu pri doladení dôležitých detailov debutanta Yaris.
„Keby som prišiel o dve týždne neskôr, tak nevyhráme vo Švédsku," je presvedčený Latvala. „Hneď po mojom nástupe sme na základe mojich referencií zmenili veľa dôležitých detailov, ktoré veci dotiahli. Pracovali sme na prevodovke, na zavesení i na celkovom nastavení auta, ktoré okamžite prinieslo výsledky."
Toyota o ktorej ešte krátko predtým jej testovací pilot Hirvonen tvrdil, že potrebuje čas, aby dozrela sa razom stala konkurencieschopná. Výborne sedí v zákrutách a potvrdzuje výrazný nárast priemerných rýchlostí na meraných úsekoch.
Hlavu „v smútku" má však (aj preto) šéf rely komisie Jarmo Mahonen, ktorý tvrdí, že FIA chce udržať priemernú rýchlosť na rýchlostných skúškach pod priemerom 130 km/h. Úvodné súťaže však, aj vďaka Toyote, ukázali priemernú rýchlosť cez túto hranicu. Uvidíme, ako sa nové rely šelmy predvedú na šotoline a čo s tým bude robiť Mahonen. Každopádne pre divákov je to oveľa vzrušujúcejšie, ako za ostatné „polodiétne" roky. Zvýšila sa rýchlosť, konkurencia sa vyrovnala a autá navyše vyzerajú fantasticky.