L Racing žal v Ožďanoch úspechy, mieri do Chorvátska
Slovenská kopcová sezóna zažila uplynulý víkend svoje finále. Oždianske serpentíny rozdali posledné poháre v rámci Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV). Svoj úspech zožali aj jazdci tímu L Racing.
Najmladší pretekár tímu Denis Pavlík (16) mal pred pretekmi v Ožďanoch celkový titul triedy A na dosah ruky. Tak, ako to už občas chodí, na väčší úspech treba ešte čakať: chyba v sobotnej jazde prekazila jeho plány, no s úvodnou celou sezónou za volantom Peugeotu 208 VTi R2 môže byť spokojný. Jeho celkové výsledky čítajú: Majster SR v kategórii A-1600, Vicemajster SR v kategórii A, Vicemajster SR v kategórii Junior.
Denis Pavlík: "V prvom sobotnom tréningu som dokázal byť piaty v absolútnom poradí. V prvej ostrej jazde som dostal šmyk a ostal som prednými kolesami v priekope. Bez pomoci divákov by som odtiaľ nevyšiel. Bohužiaľ, pomoc cudzej osoby je na kopcoch zakázaná... Diváci ma rýchlo dostali späť na cestu, no riaditeľ pretekov ma z toho dôvodu vylúčil. Mal som veľkú šancu byť Majstrom Slovenska v triede A. V nedeľu sme spravili väčšie zmeny v nastavení podvozku a bŕzd a Peugeot, ktorý "chcel chodiť dverami napred", už funguje, ako má. Výsledkom bolo 1. miesto v triede A-1600, 2. miesto v A a 2. miesto Juniorov. Bola to krásna sezóna plná zážitkov a skúseností do budúcna. Veľké ďakujem patrí Lievenovi Demetsovi za perfektne pripravené auto počas celej sezóny a tímu L Racing za celoročnú podporu. Nemôžem zabudnúť na svojich rodičov a hlavne na otca, ktorý všetko toto zariadil, patrí mu jedno obrovské ďakujem."
Věroslav Cvrček ml. (Škoda Fabia RS2000) prišiel na Oždianske serpentíny ako jeden z favoritov na absolútne umiestnenia. Napriek drobným zaváhaniam zakončil sezónu výborne, a to druhým miestom v sobotu (v triedach E1 a E1+2000).
Věroslav Cvrček ml.: "Na posledných pretekoch Majstrovstiev Slovenska nám chýbalo trochu šťastie. Prvú sobotnú jazdu som pokazil a stratil tam dve sekundy. V tej druhej som zatlačil a výsledkom bol najrýchlejší čas celého dňa. Prvá, víťazná nedeľná jazda priniesla tiež nový traťový rekord. Pre poruchu prevodovky som žiaľ musel odstúpiť v druhej jazde, a to tri zákruty pred cieľom. Aj tak ďakujem milovanej Fabii RS2000 za celú sezónu. Ďakujem tiež tímom L Racing a Rexteam."
Zakladateľ, manažér a jazdec tímu L Racing Ján Lipták mal v Ožďanoch výborný víkend. Jeho Mini John Cooper Works WRC našlo pre zatiaľ svoj domov na slovenských kopcoch a v rukách Jána Liptáka žne úspechy. Na mokrej i suchej trati dokázal vyhrať oba súťažné dni v triede A, aj A+2000.
Ján Lipták: "Posledný kopcový víkend tento rok bol pre náš tím naozaj dobrý. Denisovi síce ušiel celkový titul v triede, no vo svojej prvej veľkej sezóne sa naučil veľmi veľa a čaká ho, verím, ešte veľa úspechov. Věroslavovi aj Romanovi Baranovi ďakujem za skvelú reprezentáciu. Moje výsledky s Mini ma na záver sezóny samozrejme tiež potešili. Čakajú nás však ešte ďalšie podujatia, je dôležité sústrediť sa teraz na ne. Poďakovať za spoluprácu chcem aj našim reklamným partnerom a tiež usilovným mechanikom."
Peter Lipták sa kvôli pracovným povinnostiam pretekov nezúčastnil. Poliak Roman Baran si pod vlajkou L Racing vyjazdil v sobotu vynikajúce tretie miesto v silnej triede E1 a E1+2000.
L Racing s Majerčákom mieria do Chorvátska
Tím L Racing smeruje už tento víkend na chorvátsky polostrov Pula. Konkrétne do mesta Poreč, kde sa posádka Vlastimil Majerčák a Michaela Vejačková posnažia zopakovať si svoj minuloročný úspech na Rely Chorvátsko. Po slávnostnom štarte vo štvrtok večer nasleduje piatkový shakedown a prvé dve večerné rýchlostné skúšky. Sobota ponúkne ďalších osem rýchlostných skúšok na štyroch rozmanitých tratiach uprostred Puly. O zábavu sa postará vyše 70 prihlásených posádok, z toho až 15 s vozidlami R5. Vlasto s Miškou odštartujú s číslom 1.
Vlastimil Majerčák: "Teší nás, že sme sa po našom minuloročnom víťazstve dostali na množstvo propagačných materiálov Rally Chorvátsko a náš Ford Fiesta R5 EVO zdobí číslica "1". Čaká nás skutočne bohatá konkurencia z rôznych krajín a samozrejme sa pokúsime zabojovať o čo najlepšie umiestnenie. Je to pekná, no určite nie jednoduchá súťaž. Tešíme sa na výzvy a boje o body vo FIA Zóne Strednej Európy."
Ďalšie informácie k Rely Chorvátsko
Martin Trenkler/RPM