L Racing víťaz Súťaže Teamov aj v Rzeszowe
Slovenský L Racing z Krásnohorského Podhradia sa na 21. Rajde Rzeszowski predstavil s dvojicou posádok. Obe úspešne došli až do cieľa a navyše tím získal aj prvenstvo v rámci Súťaže Teamov, v ktorej kraľuje naďalej.
Prvou z posádok, ktorá vo farbách L Racing Teamu vyrazila na trať bola maďarská dvojica István Petho - Attila Ruboczki na vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX. V podaní maďarskej posádky to ale bola Rzeszowská premiéra. „Na súťaži v Poľsku sme prvý krát, ale už teraz musím povedať, že sa mi tu veľmi páči. Rýchlostné skúšky sú pekné, podstatne technickejšie ako u nás v Maďarsku. Dúfam, že sa nám podarí chytiť od začiatku dobré tempo a zajazdiť dobrý výsledok," vysvetlil pred súťažou István Petho.
Po siedmych rýchlostných skúškach, ktoré dovedna tvorili prvý súťažný deň patrila Istvánovi s Attilom v celkovom poradí štrnásta priečka a štvrtá v triede 3. István so svojim výkonom však nebol celkom spokojný: „Od začiatku súťaže, čiže v prvej sekcii dnešného súťažného dňa sme mali problémy s brzdami, čo nás trochu vyhodilo z tempa. V servise sa nám tento problém podarilo odstrániť a nakoľko sme mali už väčšiu stratu, skúsili sme trochu viac zatiahnuť. Nebolo to však jednoduché a prihodil sa nám aj menší výlet mimo trať, našťastie nám však pomohli diváci, toto všetko však malo za dôsledok ďalšiu stratu v náš neprospech. Som z toho dosť skormútený a poviem pravdu aj tempo aké ide konkurencia ma dosť prekvapilo. Zajtra je však nový deň a pokúsime sa všetko napraviť."
Druhý súťažný deň však tiež nebol o moc lepší, keďže už od rána bojoval István sám so sebou a drobnými zdravotnými problémami. Napriek tomu sa dvojici István Petho - Attila Ruboczki podarilo dojazdiť Rajd Rzeszowski na trinástom mieste absolútneho poradia a pripísať si body za tretiu priečku v rámci triedy 3. „Dnes opäť nebol dobrý deň. Od rána ma trápili žalúdočné kŕče. Okrem toho na tejto súťaži sme si asi vybrali všetko zlé, čo sme si len vybrať mohli. Udreli sme nápravu, boli sme celkovo tri krát mimo trať, pričom v jednom prípade nám asi iba pán Boh pomohol. Toto všetko sa samozrejme ukázalo aj na časoch. Napriek tomuto všetkému zlému chcem urobiť všetko preto aby som v budúcom roku tu podal oveľa lepší výkon," zhodnotil svoje premiérové účinkovanie v Poľsku István Petho.
Druhou posádkou reprezentujúcou L Racing Team na 21. Rajde Rzeszowski bola dvojica Marek Špavelko - Milan Straka, jazdiaca na vozidle Citroën C2 R2 Max zaradenom do triedy 6. Pri Marekovi s Milanom je zbytočné hovoriť o umiestnení v absolútnom poradí aj z dôvodu, že výkon ich vozidla ich medzi najrýchlejšie posádky ani papierovo nezaraďuje a preto sa pozrieme skôr na ich výkon v triede. Tu im po prvom súťažnom dni patrila v rámci súťaže započítavanej do slovenského šampionátu tretia priečka. „Dnešný deň nezačal najlepšie. Už na trteťom meranom úseku sme dostali defekt, na ktorom sme následne išli asi šesť kilometrov kým sme našli miesto na ktorom sme deravú pneumatiku mohli vymeniť. Tým pádom náš čas bol úplne zlý a tak sme si povedali, že je pre nás prioritou dôjsť až do cieľa, čo sa nám aj podarilo."
Druhý súťažný deň Marek s Milanom, rovnako ako aj mnoho ďalších posádok bojoval s voľbou správneho obutia. To sa im veľmi nedarilo trafiť, napriek tomu domov odchádzali s ďalšími bodmi za tretie miesto v triede 6. „Ráno sme obuli slicky, čo sa na prvé dve rýchlostné skúšky ukázalo ako nie celkom dobrá voľba a tým pádom sme od konkurencie dostali strašne veľa. Tretiu sme už išli pre radosť a bolo to fakt super zvezenie. Sme v cieli, body sme nazbierali a čo ma teší je aj víťazstvo v rámci Súťaže Teamov, čomu sa bude určite tešiť aj Janko Lipták, šéf tímu," zhodnotil druhý deň súťaže Marek Špavelko.
„V Rzeszowe som nakoniec vôbec nebol, keďže som mal inú robotu. Trochu ma to aj mrzí, lebo to bola po veľmi dlhej dobe jediná súťaž, na ktorú som mojich chlapcov nemohol prísť podporiť. Napriek tomu im pekne ďakujem za ich výkon, ktorý na súťaži podali," ukončil manažér L Racing Teamu, Ján Lipták.