L Racing v Dobšinej s druhým miestom Majerčáka
Čoraz populárnejšie podujatie Dobšinská zima 2018 a jeho už 16. ročník prilákal na svoje trate množstvo pretekárov a divákov. Jazdci stajne L Racing si užili pravé zimné podmienky, ktoré ich preverili na viacerých úsekoch. Smolu mal domáci favorit Vlastimil Majerčák, ktorý dojazdil druhý tesne za Štefanom Rosinom.
Každý rok sa v Dobšinej stretne silná konkurencia. Tento rok sa tu v rámci úvodu sezóny jazdil podnik Regionálneho Rally Pohára (RRP) a zároveň aj MiniRallyCupu (MRC). To znamenalo 79 posádok na štarte a asi dvadsiatku silných posádok a áut. Jazdci ešte pár dní pred štartom nevedeli ako bude vyzerať trať. Vytrvalý dážď menil každú hodinu tvár dobšinských rýchlostných skúšok. Sneh sa topil a na niektorých miestach ostali poriadne vodné plochy, niekde iba kopa rozbahnenej pôdy. Počasie sa pred víkendom upokojilo a súťaž sprevádzalo husté sneženie. Náročné podmienky napokon zohrali zásadnú úlohu v súboji o prvenstvo.
Domácim favoritom súťaže bol už tradične Vlastimil Majerčák na Forde Fiesta R5 špecifikácie EVO 2, ktorý si mohol vďaka L Racingu vyskúšať vôbec po prvý raz v ostrej súťaži. Ostrieľaný jazdec vyrazil na trať ako prvý so štartovým číslom jeden. „Za normálnych zimných podmienok je štart z prvého miesta výhodou. Dnes bol však odmäk a výhoda sa zmenila na nevýhodu. Ako prví sme iba čistili cestu pre ostatných." Majerčák bol po prvom meranom úseku štvrtý, za Štefanom Rosinom zaostával o 3 sekundy, čo nie je veľa. Na krátkych meraných úsekoch je to však zásadný rozdiel.
Druhým rozhodujúcim dôvodom, prečo sa domácemu jazdcovi neušla najcennejšia pozícia bol druhý meraný úsek Vlčia dolina - Podkova. Majerčák prešiel mimoriadne náročný úsek, ktorý lepšie sedí skúseným rely jazdcom, ako prvý. Lenže zo súťaže pre poruchu prevodovky odstúpil Martin Koči. Posádky za ním preto dostali identický čas domáceho favorita. Rosinovi druhý úsek veľmi nesedel a na Majerčáka výrazne strácal. „Pri druhom prejazde bola už trať očistená a mohli sme sa do toho oprieť. Na Štofiho sme stiahli deväť sekúnd," dodal Vlastimil Majerčák. Na ostatných rýchlostných skúškach si už domáci pilot ustrážil priebežné druhé miesto.
Desiate miesto v celkovom poradí si vyjazdil Maroš Kysucký s navigátorkou Katkou Kysuckou na Mitsubishi Lancer Evo IV. Ich strata v cieli súťažeč bola 2:24,6 min. Stačilo to na pohár za 3. miesto v MRC. Radovan Špavelko v ťažkých podmienkach Dobšinskú zimu nedokončil, palivové čerpadlo v jeho Mitsubishi Lancer Evo IV odmietlo poslušnosť.
Za volant Škody Fabia sa posadil Denis Pavlík. Pred dvoma rokmi s ňou brázdil kopce a teraz si to zopakoval aj s jednou malou premiérou. „Úspešne sme videli cieľ, začo sme nesmierne radi. Prvýkrát som si mohol vyskúšať pneumatiky s hrotmi a nedá sa to opísať slovami. Jednoducho fantastický pocit. Ďakujem hlavne teamu L Racing za možnosť odštartovať na tomto zimnom podujatí, " dodal na záver Pavlík.
Dobšinskú zimu si užil aj Denis Zeťák na Opli Corsa. Iba 19-ročný talentovaný jazdec stajne L Racing zvíťazil v sprievodnom Pohári organizátora a za sebou nechal Richarda Barana (Honda Civic) aj Michala Chalachana (Škoda 100). „Veľmi som sa na Dobšinskú zimu tešil. Je to vynikajúce podujatie, kde sa stretáva veľa kvalitných posádok na kvalitných autách. Začiatok sezóny nemohol dopadnúť lepšie," tešil sa po súťaži Zeťák.