L Racing úspešne v cieli Dobšinského kopca
Už pred štartom XXX. Dobšinského kopca sme informovali o tom, že tieto preteky sú pre L Racing Team z Krásnohorského Podhradia akousi srdcovkou, čo sa samozrejme odzrkadlilo aj na fakte, že L Racing bol, čo sa zastúpenia jazdcov týka najpočetnejší. Ak k tomu pridáme množstvo ocenení, dá sa konštatovať, že aj vydareným.
Najvyššie v rámci absolútneho poradia sa samozrejme umiestnil Jozef Béreš mladší, ktorý so svojim Audi Quattro S1 nielenže potešil všetkých divákov, ale dosahoval aj vynikajúce časy. Odmenou bolo druhé miesto v triede E2-SH nad tri litre. Všetko však mohlo byť aj inak. „Po oba dva dni sa mi veľmi darilo. Nakoniec to ale nebolo úplne ideálne, čoho príčinou je aj moje druhé miesto v triede. Celý víkend som totiž jazdil na najmäkších pneumatikách, dosahoval som stále lepší a lepší čas, ale auto bolo dosť nedotáčavé. Povedal som si teraz pred druhou súťažnou jazdou, že vyskúšam tvrdú zmes. To ale bola chyba, nefungovalo to a ja som sa zhoršil o päť sekúnd oproti prvej súťažnej jazde. Napriek tomu sa mi podarilo zlepšiť môj osobný rekord o desať sekúnd," vysvetlil dôvod horšieho času z poslednej jazdy Jozef Béreš mladší.
Tretia priečka v triede E1 nad dva litre, ale aj v skupine E1 patrilo Petrovi Liptákovi a jeho vozidlu Mitsubishi Lancer EVO VIII, ktorý sa v tejto triede predstavil na Dobšinskom kopci úplne prvý krát. „Prestup do E1-ky som ohlasoval už o čosi skôr, ale nepočítal som s tým, že to bude už v Dobšinej. Auto ešte nie je úplne prestavané, je na ňom ešte dosť roboty a aj preto som rád, že sa mi tento výsledok podaril."
V rovnakej skupine ako Peter Lipták, čiže v E1, avšak v triede E1 do dvoch litrov bojoval na Dobšinskom kopci vo farbách L Racing Teamu aj Poliak Roman Baran s vozidlom Renault Clio. Výsledok, štvrtá priečka v triede. „Som rád, že som mohol opäť bojovať vo farbách L Racing Teamu. Po drobnej kolízii na Jahodnej sme auto dali dohromady a teraz som ho v podstate testoval pred ďalším podujatím v Poľsku, ale aj pred Jankovým vŕškom kde sa uvidíme už o dva týždne."
V triede A do tisíc šesťsto bojoval v Dobšinej ďalší z jazdcov L Racing Teamu, Alexander Baffy. „Šani" dojazdil na druhom mieste, ale už pred štartom hovoril, že o výsledok až tak nejde, hlavne potrebuje otestovať vozidlo Peugeot 206, ktoré pripravuje pre rally posádku Michaela Debnárová - Nicola Zemanová. Tie s ním už počas nadchádzajúceho víkendu absolvujú Rally Tatry v Poprade. „Robili sme na Peugeote dosť úprav a tak som sa s Michaelou dohodol, že v rámci testovania absolvujem Dobšinský kopec. Som rád, že všetko funguje, vrátane nového podvozku od Ferenz Racing Technology a s pokojným svedomím môže Miša s Nicolou absolvovať Tatry."
Františka Fuska sme mali možnosť v Dobšinej prvý krát sledovať v spolupráci so Seatom Leon TDi Juraja Kesziho. Napriek tomuto debutu Fero Fusko ponúkanú možnosť využil a triedu N do dvoch litrov vyhral. „Bolo to super, ďakujem všetkým vrátane Juraja, ktorý mi Seat požičal," vyhlásil po pretekoch František Fusko.
Keď už sme hovorili o tom, že Juraj Keszi svojho Seata prenajal, on sám vytiahol ešte stále živú a neskutočne krásnu Mazdu 323 GTR, s ktorou sme ho v minulosti mohli sledovať aj v rally súťažiach. „To auto je fantastické, ale niektoré veci na ňom neboli výrobne dotiahnuté a aj preto som s ním prestal jazdiť rally. Napriek tomu som ho nepredal a tak využívam možnosť vyskúšať s ním kopce a musím povedať, že sa mi to zapáčilo a možno bude aj pokračovanie," naznačil Juraj Keszi.
Záverom sme si nechali víťaza spomedzi slovenských historikov, ale aj manažéra L Racing Teamu v jednej osobe, Jána Liptáka. Ten sa v Dobšinej prvýkrát predstavil nielen medzi Historikmi, ale aj s prekrásnym vozidlom Toyota Celica ST 165, ktoré si iste skoršie narodení pamätajú aj z čias dominancie tejto značky v rally. Janko napriek trochu komplikovanej prvej tréningovej jazde, v ktorej musel pre technickú poruchu odstúpiť, neustále svoj čas zlepšoval, čo samozrejme znamenalo víťazstvo.
„Po pretekoch v Dobšinej musím povedať iba jedno. Strašne sa mi to auto zapáčilo, až na drobnú poruchu v prvom tréningu fungovalo naozaj dobre a mne sa od jazdy po jazdu s ním lepšie išlo. Myslím, že to nebolo zlé rozhodnutie. Čo sa celého tímu týka, som naozaj rád, že všetci sú v cieli, chlapci dosiahli dobré umiestnenia, za čo by som im rád poďakoval. Moje poďakovanie patrí samozrejme aj partnerom a organizátorom XXX. Dobšinského kopca. Všetko bol pripravené na špičkovej úrovni a tak by to malo byť," zhodnotil Ján Lipták.
Miro Majláth