Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Rally  »  Národné šampionáty  »  Slovensko

L Racing: Úspešné prvé rande

Tuesday, 09. 04. 2013 - 17:00, Martin Trenkler   

L Racing: Úspešné prvé rande

Úvodná rely sezóny s novým autom a s novým jazdcom je do istej miery krokom do neznáma. V prípade tímu L Racing ale existovali tri silné istoty: skúsený tím ľudí, zlaté ruky rozvážneho Jožka Béreša juniora a nové Subaru Impreza R4.

Po 141 kilometroch rýchlostných skúšok si duo Jozef Béreš ml. a Zoltán Répás prebralo trofeje za dve tretie miesta v celkovom hodnotení slovenského šampionátu, ako aj druhé miesto v triede 2 (S2000, R4, R5). V Maďarsku sa samostatne hodnotila sobota aj nedeľa. Na druhého Gryzba mu v nedeľňajšom cieli chýbalo len 12,4 s a na víťazov Melichárkovcov 19,5 s. Tím L Racing navyše zvíťazil v súťaži tímov.

Aj v sobotu bolo poradie rovnaké, tam Béreš strácal na vedúceho Melichárka 34,8 s, na druhého Grzyba len 6,7 s.

Tibor Szabosi;ibs7173.jpg

Sobota: krok do neznáma

Striedavo suchá a vlhká trať, jazdy cez deň aj v noci charakterizovali prvý súťažný deň. S novým autom a s novým spolujazdcom môže plné nasadenie znamenať veľa problémov. Béreš mladší však pristupuje k novej výzve veľmi prezieravo. Základom pre tím L Racing je dôjsť do cieľa. "Na prvej rýchlostnej skúške som si len zvykal na auto. Snažil som sa hlavne zistiť, ako reaguje," hovorí Jožko Béreš. "Na druhej rýchlostnej skúške sme už nahodili oveľa vyššie tempo. Auto som cítil oveľa lepšie - ako brzdí, ako zatáča," dodáva junior od Bérešovcov.

Rely je ale nepredvídateľné zviera. Keď zapadne slnko a rýchle skúšky ohrozuje vlhký asfalt, stať sa môže hocičo. "Celý deň všetko fungovalo bez problémov, akurát vo mne boli ešte nejaké chybičky, pretože som veľmi skoro brzdil pred retardérmi. Auto totiž brzdí porovnateľne dobre ako S2000, čo som sám nečakal. Od druhého miesta sme boli len nejakých 2,4 s a chcel som to veľmi dotiahnuť. Pri druhom - večernom prejazde by som dokázal z auta aj zo seba dostať viac. Museli sme ale namontovať svetelnú rampu a od 100 km/h sa nám začala chvieť kapota - svietili sme buď príliš vysoko, alebo príliš nízko. Trebalo zvoľniť tempo. V cieli mi kvôli sústredeniu sa až slzili oči," okomentoval dramatický záver prvého dňa Jozef.

Tibor Szabosi;ibs7667.jpg

Nedeľa: posledný boj o sekundy

Posledných šesť rýchlostných skúšok sa šlo v nedeľu, opäť popoludní. Nad kopcami pri Egri cesty definitívne oschli a kde-tu sa ukázalo aj slnko. Teploty vystúpili na 8 stupňov Celzia. V tejto chvíli išlo Bérešovi a tímu L Racing o boj v rámci pódiových priečok. Melichárkov Citroen C4 WRC je auto, s ktorým Sebastien Loeb vyhral niekoľko majstrovských titulov... Grzybova ŠKODA Fabia S2000 je technicky vyspelé auto, ktoré má na konte tituly z IRC. To však pre nikoho nie je výhovorka a história sa nepýta na dôvody. V takejto silnej konkurencii je Bérešova premiéra v tíme L Racing veľkým úspechom. Záverečné slovo dostáva opäť Jožko Béreš ml.: "Bol to veľmi pekný víkend. V nedeľu sme už od prvej rýchlostnej skúšky nahodili maximálne tempo, miestami to bolo dokonca dosť riskantné. Bojovali sme do poslednej chvíle, "bohužiaľ" máme iba tretie miesto. Po tej práci, čo sme s autom odviedli tak rýchlo, sa nám podarilo dojazdiť na treťom mieste. Som maximálne spokojný."

L Racing tradične stavia do súťaže hneď niekoľko posádok v rôznych triedach. Duo István Pethó a Viktória Zejda s Mitsubishi Lancer Evo IX skončili sobotňajší deň na štvrtom mieste slovenského šampionátu v triede 2. V nedeľu sa im zase ušla piata priečka. V celkovom hodnotení slovenského šampionátu to bolo najprv šieste a v nedeľu siedme miesto.

Tibor Szabosi;ibs7736.jpg

Hanuš/Harabín s Mitsubishi Lancer Evo X dokončili sobotu na štvrtom a v nedeľu na piatom mieste v triede 3 (vozidlá N s objemom nad 2000 cm3).

Tibor Szabosi;ibs7291.jpg

Juraj Keszi a Pavol Helméczy so Seatom Leon TDi skončili oba súťažné dni v triede 8 (vozidlá s preplňovaným naftovým motorom do 2000 cm3 v úprave pre skupinu N) slovenského šampionátu na druhom mieste.

Ákos Tábori a Szabolcs Bendiak súťaž s Citroenom C2R2 Max 6 nedokončil kvôli chorobe, ktorá Táboriho sužovala.

Tibor Szabosi;ibs6697-dxo.jpg

Epilóg

Slávnostné odovzdávanie cien a striekanie so šampanským na námestí Dobó v Egeri uzavreli jedno pekné podujatie. Dva dlhé, súťažné dni skončili, stroje teraz poputujú na "repas." L Racing odchádza o niečo múdrejší a hlavne s cennými trofejami. Vedia, ako k autu pristupovať a ako ho pripraviť pred ďalšou rely. Pod drobnohľad si vezmú predovšetkým motor, ktorému stále chýba potrebný výkon. Už len necelý mesiac nás delí od druhého podujatia sezóny v Prešove.

Video z vyhlásenia #1

Video z vyhlásenia #2

Videorozhovor s Jožkom Bérešom ml. po súťaži

Audiorozhovor s Jožkom Bérešom ml. pred podujatím

Videorozhovor s Jánom Liptákom pred podujatím



Diskusia k článku

Najnovšie galérie

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri