L Racing úspešne na Slovensku aj v Slovinsku
Automobilový tím L Racing zažil uplynulý víkend veľké súboje hneď na dvoch frontoch. Z pretekov automobilov do vrchu na Pezinskej Babe, ako aj zo slovinskej Rally Železniky si odniesol dôležité body a trofeje.
Tradičná a obľúbená Pezinská Baba priniesla slovenský motoršport opäť raz na západ krajiny. Věroslav Cvrček ml. sa po vynechaných Ožďanoch vrátil späť za volant Škody Fabie RS2000, s ktorou má najvyššie majstrovské ambície. Tesné súboje s Igorom Drotárom do posledných chvíľ priniesli tomuto pretekárovi L Racing absolútne druhé miesto v rámci MSR, so stratou púhych 9 desatín sekundy!
Věroslav Cvrček ml.: Taktiež na Babe som pretekal po prvýkrát. Je to zaujímavý kopec s rôznorodými zákrutami. Počas sobotňajších tréningov som si po mesiaci opäť vyskúšal auto, zoznamoval sa s traťou a skúšal rôzne nastavenia. V nedeľu som prehral boj o absolútne víťazstvo vďaka menším jazdeckým chybám, ktoré ma stáli niekoľko desatín sekundy. Šampionát je vo svojej polovici a aj keď som sa nezúčastnil troch pretekov, máme konkurenciu na dostrel. Všetko je tak otvorené a bude to ešte zaujímavé."
Bez bodov a trofejí neodišli ani ďalší dvaja pretekári tímu L Racing. Ján Lipták opäť testoval rallyové Mini WRC. Odniesol si odtiaľ tretie miesto v triede A+2000. Mladý Denis Pavlík si zbierku trofejí obohatil serióznou víťaznou jazdou v triede A-1400, so Škodou Fabia A1400.
Nové trate a ďalšie body pre Vlastimila Majerčáka
Zatiaľ čo jedna časť stajne bojovala na kopci pri Pezinku, ich rallyový program pokračoval na horských tratiach Rally Železniki v Slovinsku. Tam si Vlastimil Majerčák s Michaelou Vejačkovou vyskúšali opäť niečo nové, iné. Výsledkom bolo predovšetkým víťazstvo v rámci FIA Zóny strednej Európy, ako aj v triede vozidiel R5.
Vlastimil Majerčák: "Bola to opäť veľká škola. Šlo zatiaľ o najužšie a najkľukatejšie trate, aké som kedy zažil. Štart v doline, potom výjazd na kopec a opäť dole do doliny. Nedosahovali sa vysoké rýchlosti a neviem, či som vôbec niekedy zaradil päťku. Vďaka nízkemu rýchlostnému priemeru dosahovali inak pomalšie vozidlá tried R2 a R3 veľmi slušné časy. Skúšky sú navyše rovnaké, ako po predošlé roky; miestni ich teda poznali veľmi dobre. Žiaľ, veľa sme si pokazili samy. Mal som jeden predčasný štart, čo bolo 10 sekúnd penalizácie a ďalšie 2 min sme dostali kvôli tomu, že sme do časovej kontroly vošli omylom predčasne. Taktiež sme na dvoch skúškach dobehli pomalšie autá, za ktorými sme stratili dosť času. Keby som to odrátal, suverénne by sme súťaž vyhrali, no šport nikdy nestojí na "keby". Napriek tomu sme vyhrali "powerstage" a prvé miesto v rámci FIA Zóny strednej Európy. Jazdiť rozličné európske súťaže má svoj význam, pretože si skúsite niečo úplne iné, než poznáte z našich slovenských súťaží. Každá takáto skúsenosť nás posúva ďalej. Teraz nás čaká Dobšinský kopec a Rally Tatry, no a v rámci Zóny ešte maďarský Székesfehérvár."
Ján Lipták: "Pretekanie na Pezinskej Babe bolo naozaj napínavé. Sezóna je však iba v polovici a pevne verím, že bude mať pre nás šťastný koniec. Ďakujem preto našim jazdcom a celému tímu za výborné nasadenie a výsledky. Rovnako ma teší Vlastov výsledok zo Slovinska. So správnym nasadením a dávkou športového šťastia nás čaká ešte pekná sezóna."
Najbližšie sa teda L Racing ukáže na ich "domácom" Dobšinskom kopci, 16. a 17. júla. Podujatie patrí opäť do kalendára veľkých európskych majstrovstiev pretekov automobilov do vrchu.
Martin Trenkler/RPM