Registracia

Po dokončení registrácie bude odoslaný do Vašej E-mailovej schránky E-mail s odkazom na stránku, kde budete musieť Váš účet behom nasledujúcich 24 hodín aktivovať. Prečítajte si podmienky registrácie.

Kliknutím na ikonku sa môžete u nás zaregistrovať aj cez Váš Facebook účet(testovacia prevádzka).

Meno:
E-mail:
Heslo:
Heslo:
Súhlasím s podmienkami registrácie
Prihlásenie Google Translate

Home  »  Vrchy

L Racing Team napriek dvojici odstúpených v Dobšinej spokojný

Thursday, 24. 07. 2014 - 11:34, Miroslav Majláth   

L Racing Team napriek dvojici odstúpených v Dobšinej spokojný

L Racing Team sa na Dobšinskom kopci 2014 prezentoval nielen ako najpočetnejší tím, navyše podporil aj organizáciu jediného slovenského podujatia zaradeného do Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu.


Rudolf Štober;dsc-4337.jpg

Nečudo, že najväčší slovenský automobilový tím, ktorého sídlo je v Krásnohorskom Podhradí podporil organizáciu Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu. Dobšiná sa totiž nachádza iba pár kilometrov od jeho sídla a preto je Dobšinský kopec aj akousi srdcovkou šéfa L Racing Teamu Jána Liptáka: „Dobšinský kopec je naozaj srdcovou záležitosťou celého nášho tímu. Je to podujatie, na ktorom sme doma a som nesmierne rád, že sa pred tromi rokmi podarilo práve do nášho regiónu dotiahnuť Majstrovstvá Európy pretekov automobilov do vrchu. Navyše organizační tím už mnoho rokov dokazuje, že prípravu pretekov vie robiť s dôrazom a preteky sú každý rok do posledného detailu špičkovo pripravené."

Jozef Pisch;0x8c9775.jpg

Nielen pomoc pri organizovaní Dobšinského kopca 2014 však v posledných týždňoch zamestnávali L Racing Team. Príprava pretekárskych vozidiel zabrala všetok voľný čas. Bodaj by aj nie, celkovo sa na pretekoch v rámci L Racing Teamu predstavilo sedem jazdcov, pričom práve na Dobšinskom kopci 2014 predstavil tím aj jeden absolútne nový, kopcový špeciál a druhý nasadil po kompletnej prestavbe prvýkrát v tomto roku.

Jozef Pisch;0x8c9534.jpg

Novým kopcovým špeciálom bolo vozidlo Mitsubishi Lancer EVO 39. Za jeho volant sa posadil Jozef Béreš mladší, ktorý nám povedal: „Keď sa mi na Jahodnej podarilo rozbiť Subaru, myslel som, že už túto sezónu kopce nepôjdem. Jednoducho nebolo na čom, ale šéf tímu, Janko Lipták rozhodol, že dokončíme EVO 39, ktorého stavbu sme už mali rozrobenú. Som mu za to veľmi vďačný, avšak pre krátkosť času sme museli poriadne zamakať a auto sme dokončili až tesne pred Dobšinou. Na nejaké detailné testovanie a nastavovanie už neostával čas, tak sme ho aspoň naučili chodiť rovno a jazdu cez zákruty si vyskúšam až teraz na Dobšinej. Či bude všetko fungovať tak ako by malo naozaj netuším, do pretekov idem s cieľom vyskúšať auto, urobiť čo možno najviac nastavení a hlavne mu nijako neublížiť."

Jozef Pisch;co8c5611-13.jpg

V rámci prvej sobotnej tréningovej jazdy sa síce podarilo Ďodimu tesne atakovať hranicu troch minút, v druhej však prišlo zásluhou prehrievajúceho sa Mitsubishi k miernemu zhoršeniu. V nedeľu už v prvej súťažnej jazde Ďodi potešil nielen sám seba, ale aj divákov časom pod tri minúty, do druhej súťažnej jazdy ale už nenastúpil. „Dosiahnutý čas v prvej súťažnej jazde ma síce potešil, aj auto už v zákrutách začalo fungovať lepšie, ale motor Mitsubishi sa neskutočne prehrieval. Samozrejme toto súviselo aj s tropickým počasím, ktoré v Dobšinej vládlo, ale bál som sa o motor a tak sme po dohode v tíme radšej neabsolvovali druhú jazdu a z pretekov som odstúpil. Je jasné, že na aute ešte musíme poriadne popracovať a hlavne ho poriadne otestovať. Dúfam, že na Jankovom vŕšku o dva týždne už bude v skvelej kondícii," vysvetlil dôvod predčasného ukončenia Dobšinského kopca 2014 Jozef Béreš mladší.

Tibor Szabosi;h7p0115-3.jpg

Na začiatku sme hovorili, že L Racing Team v Dobšinej predstavil aj druhé vozidlo, ktoré ešte tento rok na pretekoch nebolo. Tým bolo Mitsubishi Lancer EVO v rukách Petra Liptáka. Ten však desať mesiacov nesedel za volantom pretekárskeho špeciálu a tak jediným jeho cieľom bolo zžitie sa s Mitsubishi a zopakovanie si pocitov z jazdy na hrane. „Musím povedať, že to bolo obrovské trápenie a ten desať mesačný výpadok je poriadne cítiť. V podstate až druhá súťažná jazda sa mi zdalo, nie celkom optimálna, ale lepšia. Nevadí, na ďalších kopcoch, ktorých síce neostáva do konca sezóny veľa sa určite vidíme a verím tomu, že to bude aj podstatne lepšie," opísal pocity z pretekov Peter Lipták.

Tibor Szabosi;h7p9844-3.jpg

Tretím jazdcom reprezentujúcim L Racing Team medzi vozidlami s poháňanými dvoma nápravami bol Vlado Hanuš a Mitsubishi Lancer EVO X. Vladovi sa napriek faktu, že sa v poslednom čase viac venuje rally ako kopcom podarilo v triede N nad tri litre dojazdiť na treťom mieste. „Som spokojný. Prvá súťažná jazda mi vyšla super, len v druhej som bol asi už veľmi pre motivovaný a vyrobil som na Podkove hodiny. Našťastie sa mi to podarilo udržať na ceste, nič sa nestalo a som v cieli," vysvetlil Vlado Hanuš.

Jozef Pisch;0x8c0131.jpg

Tomáš Fusko sa v rodnej Dobšinej predstavil po skúsenostiach s Peugeotom 208 R2 VTi opäť so Škodou Felicia Kit Car. Zdá sa, že Tomáš čím viac sedí za volantom pretekárskeho vozidla, tým lepšie výkony podáva a je mu v podstate jedno v akom aute práve sedí, čoho dôkazom je aj víťazstvo v triede A do jedna celých šesť desatín litra. „Je síce pravda, že na svoj rekord trate som nedosiahol, ale nebolo to zlé a som rád, že sa mi aj tento rok podarilo zvíťaziť. Je síce pravda, že na mňa hlavne po prvej jazde konkurencia dosť tlačila, ale mal som ešte dosť veľkú rezervu, tak dom v druhej zatiahol a je to doma," opísal svoje súťažné jazdy v Dobšinej Tomáš Fusko.

Tibor Szabosi;h7p0956-1.jpg

Košičan Marek Špavelko sa pred Dobšinským kopcom vôbec netajil tým, že jemu o výsledok nejde, podtatné je aby mohol poriadne otestovať funkčnosť Fordu Focus a hlavne prevodovky, ktorú po repase opäť do tohto vozidla namontovali. Napriek tomu získal Marek v Dobšinej pohár za tretie miesto v triede A do dvoch litrov.

Tibor Szabosi;h7p9672-raw.jpg

Po pätorke jazdcov nám v súpise výkonov ostala ešte dvojica jazdcov reprezentujúca L Racing Team v rámci Dobšinského kopca 2014. Jedným z nich je Norbert Tamáš, jazdiaci na vozidle VAZ 2101, ktorého ale táto technika prestala poslúchať po prvej súťažnej jazde a tak cieľ druhej nevidel.

Tibor Szabosi;h7p9817-1.jpg

Aj posledný jazdec, ktorého sme si zámerne nechali až na koniec videl iba cieľ prvej súťažnej jazdy. Tým jazdcom je šéf L Racing Teamu, Ján Lipták, ktorého prekrásna Toyota Celica 165 ST poriadne potrápila už počas sobotných tréningových jázd. „Je to jednoducho smolný víkend. Už v sobotu som absolvoval iba jeden tréning, keďže mi následkom nadmerného tepla v motorovom priestore Toyoty prestal fungovať alternátor. Večer sa nám podarilo túto poruchu odstrániť a tak som mohol nastúpiť aj v nedeľu na súťažné jazdy. Po absolvovaní prvej z nich mi po prejazde cieľom ale začala Toyota horieť. Po uhasení sme zistili, že opäť bola na vine nadmerná teplota v motorovom priestore, ktorá roztavila hadice okolo turba a striekajúci olej začal horieť. Nie je to veľká chyba, vedeli by sme to v servise počas obednej pauzy opraviť, ale nechceme riskovať poruchu motora. Škoda, opäť mi preteky nevyšli. Napriek tomu som s Dobšinským kopcom 2014 veľmi spokojný. Organizácia bola aj v tomto roku zase sto percentná, bolo nadmieru dbané na bezpečnosť nielen jazdcov, ale hlavne divákov. Verím tomu, že to takto bude aj v budúcnosti. Myslím, že naša podpora organizátorom padla na úrodnú pôdu. Moja vďaka patrí všetkým, nielen jazdcom tímu, ale aj mechanikom, organizátorom, ale hlavne partnerom L Racing Teamu," vyjadril spokojnosť napriek nedokončeniu pretekov šéf L Racing Teamu, Ján Lipták.

l-racing-2014-all-logos-w.jpg

L Racing Team budú mať možnosť diváci opäť sledovať priamo v akcii opäť o dva týždne, v rámci pretekov automobilov do vrchu na Jankovom vŕšku. O tomto podujatí vás budeme informovať v samostatnej správe.

Miro Majláth

 



Diskusia k článku

Profily jazdcov
Najkomentovanejšie
Kalendár podujatí
Naši partneri