L Racing Team na Dobšinský kopec v plnej zostave
Pre L Racing Team z Krásnohorského Podhradia je domácim kopcom v každom prípade ten, ktorý sa nachádza v Dobšinej a preto nečudo, že práve na pretekoch, ktoré sa tu budú konať pod názvom XXX. Dobšinský kopec, sa zúčastní celkovo až deväť jazdcov reprezentujúcich L Racing Team. Okrem tohto úctyhodného počtu si však L Racing práve Dobšinský kopec 2013 pripravil aj niekoľko noviniek.
Prvou z nich je premiérový štart majiteľa a zároveň manažéra L Racing Teamu, Jána Liptáka s Toyotou Celica ST 165 v triede Historikov. „S týmto autom som už mal v tomto roku štartovať, ale ako sa hovorí, človek mieni, osud mení. A presne tak to dopadlo aj s mojim ohlasovaným štartom, keď sme nestihli auto z dôvodu inej, neodkladnejšej roboty poriadne pripraviť. Teraz je však už všetko pripravené a ja iba dúfam, že všetko aj bude fungovať tak ako by malo. Čo sa týka L Racing Teamu, som rád, že pri podpore jubilejného XXX. Dobšinského kopca sa zúčastnil aj náš tím. Urobili sme to radi, veď je to najväčšie kopcové podujatie na Slovensku," vysvetlil úvodom Ján Lipták.
Druhou novinkou je štart minuloročného slovenského majstra v triede E1 do dvoch litrov, Poliaka Romana Barana vo farbách L Racing Teamu. Napriek jeho už avizovanému štartu na pretekoch v Zaluži nakoniec dopadlo všetko inak a tak až tu na Dobšinskom kopci sa Roman plnohodnotne zaradí do radov L Racing Teamu. „Som rád, že opäť, rovnako ako v minuloročnej sezóne budem hájiť farby L Racing Teamu. Spravím všetko pre to, aby bol tím s mojim výkonom spokojný," povedal Roman Baran.
Hovorí sa, „do tretice všetko dobré" a preto aj v rámci L Racing Teamu nebude chýbať tretie prekvapenie. Tým je debutový štart Františka Fuska s vozidlom, ktoré sme doposiaľ mali možnosť sledovať iba v rukách Juraja Kesziho, čiže Seat Leon TDi. Juraj Keszi v prípade Dobšinského kopca 2013 rovnako na trati chýbať nebude, ten sa však predstaví s vozidlom, s ktorým sme ho mohli sledovať v minulosti, čiže Mazdou 323 GTR. „Najskôr som si myslel, že ani nebudem štartovať, ale potom sme začali túto možnosť preberať s Ferom Fuskom, ktorý mal záujem vyskúšať si môj Leon a zrazu som si aj ja povedal, že prečo by som nevytiahol starú Mazdu s ktorou sme v minulosti jazdili rally. Slovo dalo slovo a zrazu bolo všetko dojednané a jasné," ozrejmil svoj štart na Dobšinskom kopci Juraj Keszi.
Piatym do partie jazdcov L Racing Teamu bude Košičan Alexander Baffy. S akým vozidlom sa však na Dobšinskom kopci predstaví je ešte v tomto momente otázne a dozvieme sa to asi najskôr až na administratívnom preberaní.
Vlado Hanuš v tomto roku úspešne reprezentuje L Racing Team v rámci rally súťaží. V prípade Dobšinského kopca však Vlado opäť na chvíľku preskočí do disciplíny v ktorej s pretekaním začínal, čiže do pretekov automobilov do vrchu. Samozrejme divákom sa predstaví aj tu na Dobšinskom kopci s už známym Mitsubishi Lancer EVO X. „Do Dobšinej sa už naozaj teším. V pretekoch automobilov do vrchu som začínal, nebolo to ale v rámci majstrovstiev Slovenska, ale v Berg Cupe, čiže skúsenosti ako to tu funguje mám. Dobšinský kopec zároveň beriem aj na rozbeh pred Rally Tatry, ktoré štartujeme už víkend po Dobšinej," vysvetlil Vlado Hanuš.
Záverom nám v rámci výpočtu jazdcov reprezentujúcich L Racing Team na XXX. Dobšinskom kopci ostala ešte trojica, ktorá sa bude snažiť nielen svojim výkonom poriadne podkúriť konkurencii, ale určite aj poriadne zabaviť množstvo divákov, ktorí sa určite aj v tomto roku okolo trate v Dobšinej zídu. Prvým z nich je Peter Lipták. Ten bude so svojim vozidlom Mitsubishi Lancer EVO VIII prvýkrát v tohtoročnej sezóne bojovať o body v rámci skupiny E1 a triedy E1 nad dva litre. „Už pred časom som povedal, že v skupine A končím a ohlásil som prestup do skupiny E1, kde je povolených viac technických úprav vozidla. Doposiaľ však akosi nebol na zmenu čas, tak teraz to prišlo," povedal Peter Lipták.
Na dvojicu otca a syna Bérešovcov sa teší azda každý fanúšik motoristického športu na Slovensku. Ich jazdecké umenie je totiž nielen poriadne vycibrené, ale v spojení s Audi Quattro sa v momente dostáva do vyššieho levelu. Zatiaľ čo Jozef Béreš - otec odštartuje na Dobšinskom kopci s Audi 80 Quattro Coupé v triede Historik, mladší, čiže Jozef Béreš - syn osedlá legendárne Audi Quattro S1 zaradené do triedy E2-SH. V každom prípade, či už to bude novšie, alebo staršie Audi Quattro odeté do farieb L Racing Teamu, už teraz vieme divákom sľúbiť nezvyčajný zážitok.
Miro Majláth