L Racing sa chystá na Prešov
L Racing - tím s tradične najväčším počtom posádok si od Eger Rallye neoddýchol ani na deň. „Stále je čo robiť, neoddychujeme, ale intenzívne pracujeme," hovorí majiteľ Ján Lipták. Do ich sídla pod hradom Krásna Hôrka prišla horúca jar. Je týždeň pred Rally Prešov a v garážach neutícha vysoká pracovná horúčka. Medzičasom stihol Jožko Béreš na Subaru Impreza R4 absolvovať menšie podujatie v neďalekom, maďarskom Ózd. Viac nám o tom povie Ján Lipták: „Asi deň-dva pred začiatom podujatia sme sa o ňom dozvedeli a dostali sme ponuku štartovať. Jožko chcel ísť, tak sme súhlasili, aby si v rámci takéhoto tréningu lepšie osvojil nové auto. Čím viac v ňom bude sedieť, tým lepšie. Tam sme sa len utvrdili v tom, že síce išiel pekne, ale motor je trochu slabý."
Veľké, majstrovské podujatia neumožnia jazdcovi skúšať a testovať. Hovorí Jožko Béreš: „Na veľkých podujatiach, ako je Eger, alebo Prešov, sa musíte sústrediť na bezpečnú a ostrú jazdu. To neumožňuje až také precítenie vozidla, preto bol Ózd nápomocný."
Cieľ bol teda jasný: do Prešova ostávalo pár týždňov a za ten čas treba spraviť, čo sa dá. „Spravili sme preto lepší program pre motor. Je v rámci predpisov preprogramovaný a cítim, že je lepší, hoci má stále isté rezervy. Ózd nám pomohol pochopiť, že je na aute stále čo robiť," skonštatoval Ján Lipták.
V rely predsa ide o každú sekundu. Tí najlepší dokážu ísť skutočnú „hranu," čo v cieli často znamená tesný výsledok. Jožko Béreš: „Človek za volantom veľmi nepocíti, že spravil o pol sekundy lepší čas na jeden kilometer. V cieli takej 20 kilometrovej skúšky to ale robí 10 sekúnd, čo je dosť. Napríklad v Egri, na trati ktorá merala asi 28 km, boli traja-štyria jazdci na konci v jednej sekunde, čo je naozaj až neuveriteľné."
Budúci víkend začína vo štvrtok 2. mája slávnostným štartom v Prešove. Pre tím L Racing, aj pre Jožka Béreša to znamená nikdy nekončiacu prácu. Čaká ich nekonečne dlhá a nabitá sezóna. „Pred Prešovom sa pripravujem tak, ako zvyčajne s tímom L Racing - pracujem predovšetkým na svojom pretekárskom aute a nastavujem ho. Pracujeme od rána do večera, aby bolo auto stále lepšie. Niektoré prešovské rýchlostné skúšky poznám, niektoré nie. Tréning budeme mať až deň pred štartom, takže vtedy sa s traťami zoznámim bližšie," hodnotí stav pred druhými pretekmi Béreš junior.
Aké sú teda výhliadky pred prešovskou súťažou? Slovo má opäť šéf stajne Ján Lipták: „Ako zvyknem stále hovoriť - radi by sme boli, keby sa dobré výsledky zopakovali, alebo vylepšili. Radšej šťastie rečami nebudem pokúšať . Snáď nás teda nebude obchádzať. Keď všetko pôjde, ako má, aj výsledok by mohol byť dobrý," konštatuje Ján Lipták a na záver dodáva: „Chcel by som poďakovať všetkým, ktorí s nami držia a sú priaznivcami Jožka, aj L Racingu."
Posádka Jozef Béreš ml./Zoltán Répas na Subaru Impreza R4 bude bojovať v triede 2 o popredné priečky. Pod vlajkou L Racing sa do boja vo svojich triedach pripoja Akos Tábori (Citroen C2 R2 Max), István Petho (Mitsubishi Lancer Evo IX R4), Vladimír Hanuš/Slavomír Harabín (Mitsubishi Lancer Evo X), Juraj Keszi/Pavol Helméczy (Seat León TDI). Chýbať nebude ani divácky obľúbená legenda Jozef Béreš starší s neuveriteľným Audi Quattro.
Jubilejná 20. Rally Prešov sa jazdí ako súčasť Európskeho pohára, do ktorého je zaradených dvadsať súťaži z celej Európy. Na pretekárov čaká 160 ostrých kilometrov z celkovo 420 km dlhej trasy. Boj s časom predstavujú každý deň po tri, dvakrát opakované rýchlostné skúšky (cca 80 km každý deň). Chýbať nebude ani populárny mestský okruh v Ľuboticiach. Posádky aj divákov čaká jedna horúca rely.
Video: Rozhovor s Jánom Liptákom pred Rally Prešov