L Racing s Ďodim Bérešom obhájil víťazstvo na Dobšinskej zime
Zimné rally podujatie pod názvom Dobšinská zima 2014 odštartovalo presne po roku v Dobšinej. Jeho víťazom sa opäť stala dvojica reprezentujúca L Racing Team, Jozef Béreš mladší a jeho spolujazdec Zoltán Répás na Subaru Impreza R4.
Dobšinská zima má sneh, ľad a mrazivé počasie už akosi priamo zakódované v názve. V tomto roku sa však na Slovensko zime akosi nechce a vonku, za našimi oknami vládne viac menej pekné, jarné počasie a tak aj tohtoročná Dobšinská zima bola bez snehu. Napriek tomuto drobnému nedostatku pripravil organizátor pre viac ako šesťdesiatku súťažiacich päť rýchlostných skúšok, ktoré sa konali na troch samostatných úsekoch. Na dvojici z nich, ktoré sa konali pod názvami Eurobus a Dobšiná, tvoril povrch suchý asfalt. Tieto dva úseky museli pritom posádky v rámci súťaže absolvovať celkovo dva krát. Test pod názvom Podkova bol však úplne iný. Tu sa na trati nachádzala zmrznutá šotolina, ktorú väčšina súťažiacich absolvovala na pneumatikách s hrotmi.
Prvenstvo prišiel v tomto roku do Dobšinej obhajovať Jozef Béreš mladší. Toho vo vozidle Subaru Impreza R4 v tomto roku navigoval Zoltán Répás a spoločne reprezentovali L Racing Team. Druhú posádku vo farbách tímu z neďalekého Krásnohorského Podhradia tvorila dvojica Peter Dedeček - Martin Devoša a Peugeot 206.
Ako sa na správneho obhajcu víťazstva patrí, Ďodi Béreš so Zolim Répásom išli do vedenia v rámci absolútneho poradia už po prvom teste, navyše, počas celej súťaže pred seba do vedenia nikoho nepustili. Postupne si na svoje konto pripísali nielen absolútne víťazstvo, ale aj výhru v štyroch z celkovo piatich rýchlostných skúšok. „Veľmi som sa tešil na Dobšinskú zimu a to aj z dôvodu, že organizátor urobil jednu novú, mestskú rýchlostku. Všetci o mne vedia, že takéto rýchlostky mám rád a aj tu v Dobšinej som si to poriadne užil. Po tom, čo sme urobili cez zimu urobili úpravu nastavenia centrálneho diferenciálu som bol zvedavý, ako bude auto fungovať v ostrých podmienkach. Už na prvom teste sa ukázalo, že je to zmena k lepšiemu a auto fungovalo naozaj super. Prvé dva testy som vyhral. V minulom roku mi na Podkove, čo bola tretia skúška v poradí, Vlasto Majerčák dal päť sekúnd a tak som bol zvedavý, ako to dopadne teraz. Išli sme ju aj napriek faktu, že na trati nebol sneh, ale iba zmrznutá šotolina na klincoch. Po dojazde do cieľa sme však už na predných pneumatikách klince nemali žiadne a tak som tento test došiel opäť na druhom mieste. Na posledných dvoch zvyšných dvoch skúškach som však ešte trochu zatiahol, vyhral ich a v cieli som mal nakoniec navrch dvanásť sekúnd, čo si myslím, že na takejto krátkej súťaži je dostatočný náskok. Som spokojný, teraz nás čaká rozobratie auta a jeho príprava na sezónu. Ďakujem L Racing Teamu za podporu a som rád, že naše priestory bude zdobiť ďalší pohár za absolútne víťazstvo v rámci Dobšinskej zimy 2014," opísal víťaz Dobšinskej zimy Jozef Béreš mladší.
Peter Dedeček s Martinom Devošom boli druhou posádkou L Racing Teamu súťažiacou v rámci Dobšinskej zimy 2014. Samozrejme so svojou dvojkolkou v podobe vozidla Peugeot 206 nemohli ani uvažovať o umiestnení medzi najrýchlejšími v absolútnom poradí, vo svojej triede však zamiešať karty dokázali, pričom v cieli z toho bolo piat miesto v triede A2. „Po umytí Slovakia Ringového blata z nášho Peugeotu sme sa už nevedeli dočkať štartu v Dobšinej. Rovnako ako hovoril Ďodi, aj nám s Martinom sa veľmi páčila mestská rýchlostka, ktorá bola poriadnym spestrením tejto súťaže. Na asfalte nám to išlo dobre, horšie to však bolo na Podkove, kde sme obuli zimné pneumatiky a s nimi sa na tom podklade naozaj nedalo veľa vyčarovať. Sme však radi, že sme si po dlhej dobe mohli zajazdiť. Musím povedať, že môj spolujazdec Martin Devoša ma opäť prekvapil, čítal ako z veľkej knihy, za čo som mu vďačný. Samozrejme vďaka patrí aj Jankovi Liptákovi za možnosť reprezentovať L Racing Team. Bolo to naozaj super," opísal Peter Dedeček.
Tohtoročná Dobšinská zima 2014 dopadla pre L Racing Team rovnako dobre ako tá predchádzajúca a tak bol spokojný s výkonom svojich posádok aj šéf L Racing Teamu, Ján Lipták: „Nemôžem byť nespokojný. Chlapci splnili všetky plány. Najviac ma však potešilo, že naša robota na Subaru sa ukázala ako dobrá a všetko funguje tak ako má, čo je pred sezónou povzbudivé. Ďakujem organizátorom za pekne pripravenú súťaž, posádkam za výborné výsledky a partnerom za podporu."
Ako už spomínal Jozef Béreš mladší, teraz v L Racing Teame nastane tvrdá robota pri príprave súťažnej techniky na tohtoročnú sezónu, ktorá odštartuje už koncom mesiaca marec v maďarskom meste Miskolc a jeho okolí.
L Racing, Miro Majláth