L Racing po Prešove: Bližšie k cieľu!
„Najnáročnejšie rýchlostné skúšky vôbec," - zaznelo z úst skúseného Jožka Béreša ml. po jubilejnej 20. Rally Prešov. Tím L Racing, za ktorý preteká, si odtiaľ odniesol predovšetkým kopec bodov a druhé miesto v celkovom hodnotení.
Zlaté ruky „Ďodiho" - ako ho familiárne prezýva šéf stajne Ján Lipták, ukočírovali rýchle Subaru Impreza R4 na skvelú druhú priečku. To všetko aj vďaka spojeniu so spolujazdcom Zoltánom Répasom. „Som spokojný s výsledkom. Podujatie malo normálny priebeh a som rád, že sa nikomu nič nestalo - to je základ všetkého. Rely dopadla pre nás dobre," skonštatoval Ján Lipták po pretekoch.
Ich Subaru absolvovalo pred Prešovom preprogramovanie motora. Nesmierne rýchle pasáže vyhovovali vysokému tempu tohto auta skvele. „Keby bola ešte nejaká rýchlostná skúška, stiahol by ten deficit možno úplne," hodnotí šéf tímu vývoj prešovskej rely. A skutočne - od druhej skúšky druhého dňa znižoval Béreš mladší náskok posádky Grzyb/Hundla kolo po kole. Po prvej skúške druhej etapy bol rozdiel medzi nimi 29,8 s. Na konci dňa a súťaže to bolo 11,1 s. „Na dnešnú etapu som sa veľmi tešil, pretože auto vyhovuje viac týmto tratiam. Bolo to aj vidieť na časoch," skonštatoval Béreš ml. sobotňajšie dianie.
„Musím povedať, že posledné dva dni boli veľmi náročné, pretože usporiadatelia pripravili súťaž s najťažšími rýchlostnými skúškami, aké som doteraz išiel," povedal pred slávnostným vyhlasovaním Jožko. Sneh zmizol z tratí len chvíľu pred súťažou a zanechal po sebe rozbité cesty, veľa prachu, štrku a miestami aj blato. „Tá piatková etapa bola veľmi náročná. Stretli sme sa tam s rôznymi povrchmi - hladký asfalt, šmykľavý asfalt, blato, bahno, šotolina, rozbité cesty... Takže to bolo oveľa náročnejšie, než v sobotu," skonštatoval Ďodi po pretekoch. V piatok sa im nevyhli ani menšie technické problémy s diferenciálom. „V prvom kole sme zistili, že auto veľmi šmýka v ľavých zákrutách. V servise sme upravili riadenie podľa medzinápravového diferenciálu a druhé kolo už bolo z tohto pohľadu lepšie. Doplatili sme však na pneumatiky, lebo som ako rezervu zobral dve intermediálky, namiesto slikov," poznamenal Béreš junior.
Búrka a prietrž mračien v Prešove napokon z väčšej časti obišli náročné trate. Jožkove prejazdy boli čisté, bez zbytočných šmykov a preklzov. Napriek kontrolovanej jazde musel aj talentovaný pretekár ako on, riešiť krízové situácie: „Na tomto povrchu jednoducho neviem ísť rýchlo, lebo stačí trochu štrku, či klzkejší asfalt a auto hneď ustrelí. Mám síce rád jazdu šmykom, ale toto je na mňa priveľa. Mali sme dve krízovky, no neboli veľké," povedal v servise po prvom dni tento mladý pretekár.
Potom prišla sobota a s ňou aj relatívne stabilné počasie bez prehánok. Súčasťou etapy bol aj mestský okruh v Ľuboticiach. Jozef Béreš ml.: „Veľmi som sa tešil na mestský okruh, kde som vedel, že môžem zajazdiť dobrý čas. V prvom kole som šiel opatrne, kvôli dobrému výsledku. V druhom kole som zbadal, že diváci stoja vedľa cesty a videli, že to nie som ja... tak som to začal dávať bokom, kde sa dalo. S výsledkom celej súťaže som veľmi spokojný," dodal na záver mladý Béreš.
Počas slávnostného vyhlasovania preberal trofeje za celkovo druhé miesto, druhé miesto v triede 2 a prvé v Súťaži tímov.
K tomuto výsledku dopomohli aj ostatné posádky, štartujúce za L Racing. Celkovo 16. priečku a druhú v triede 6 si vyjazdila maďarská posádka Ákos Tábori/Kurti Tamás na Citroëne C2 R2 Max.
Posádka Mitsubishi Lancer Evo IX R4 - Pethó István/Ruboczky Atilla, sa v piatok postupne prepracovala zo štrnásteho miesta na desiate. V sobotu postúpili na deviatu priečku, až kým pred deviatym meraným úsekom v Ľuboticiach odstúpili z rely pre technickú poruchu.
Mitsubishi Lancer Evo X posádky Vladimír Hanuš/Slavomír Harabín skončila dvadsiatu Rally Prešov na dvadsiatom mieste. V triede 3 to predstavovalo štvrtú priečku.
Juraj Keszi a Pavol Helméczy na šedo-oranžovom, dieslovom Seate Ibiza TDI, skončili súťaž na 17. priečke a druhej v triede 8.
Tím L Racing tak mohol odísť z Prešova spokojný. Sezóna nabitá množstvom podujatí rely a pretekov do kopca pokračuje pre usilovný tím spod Krásnej Hôrky už tento víkend. Čakajú ich preteky do kopca v neďalekých Oždanoch, v rámci Majstrovstiev Slovenska. Koľko vozidiel tímu L Racing do pretekov napokon nastúpi, je ešte otázne. Určite ale uvidíme Jožka Béreša ml. na jeho neuveriteľnom Audi S1 a snáď aj jeho otca - „Ďodiho" staršieho, rovnako na Audi. Pre šéfa tímu Janka Liptáka a jeho syna Petra by to mala byť tohtoročná pretekárska premiéra. Ich štart závisí aj od dokončenia príprav dvoch špeciálov Mitsubishi Lancer Evo. Neúnavný tím týchto veľkých fanúšikov motoršportu od Rožňavy pracuje na plné obrátky.
Martin Trenkler/RPM