L Racing po Jahodnej: Niektoré vyhráte, niektoré nie...
Majstrovstvá Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu pokračovali uplynulý víkend štvrtým podujatím sezóny. Dejiskom ostrých jázd a ešte ostrejších bojov sa stal kopec za Košicami v okolí rekreačného strediska Jahodná. Pre tím L Racing je to takmer na skok a vďaka usilovnej práci mohli očakávať zaujímavé výsledky. No tentokrát bolo všetko úplne inak...
L Racing neodchádzal z Moris Cup Jahodná práve s najlepšími pocitmi. Hoci Jozef Béreš ml. získal v sobotu celkovo druhé miesto, nedeľa nedopadla dobre: biely dym znamenal stratu oleja a koniec Jožkovej účasti vďaka pokazenému turbu. Žiaľ, oveľa lepšie sa nedarilo ani Jánovi a Petrovi Liptákovcom - obaja odstúpili z pretekov pre technické problémy s diferenciálom a prevodovkou.
Napriek týmto starostiam reprezentovali tím L Racing ďalší jazdci, ktorí svojím nasadením a výsledkami priniesli tímu aj množstvo pozitív. Napríklad Vlastimil Majerčák dokázal s Mitsubishi Lancer EVO IX v triede N+3000 vyhrať nielen oba dni, ale v nedeľu pokoril tiež traťový rekord triedy N. V absolútnom hodnotení soboty skončil na skvelom piatom mieste a v nedeľu poskočil ešte o stupienok vyššie. Okrem neho hájili farby L Racing aj ďalší jazdci: Marek Špavelko pre poruchu na Nissane Pulsar GTI-R v triede A+2000 odstúpil už v sobotu. Len 14-ročný Denis Pavlík z Betliara zažil na Jahodnej svoju kopcovú premiéru licencovaného pretekára. So Škodou Fabia (trieda A-1400) dojazdil solídne oba pretekárske dni a z Jahodnej odchádzal s porciou trofejí. Norbert Tamáš pretekal v triede NP2 v Slovenskom kopcovom pohári s historickým sovietskym vozidlom VAZ 2101. Cez víkend si vyjazdil tretie a druhé miesto v triede.
O svojom víkende nám porozprávali aj hlavní traja aktéri tímu L Racing.
Jozef Béreš ml.: „Od prvého tréningu som sa nevedel zmieriť s tým, že auto veľmi zle zatáča. Hrali sme sa s nastaveniami, no v každej ďalšej jazde to bolo len horšie. V prvej ostrej jazde som skoro havaroval a v cieli som zistil, že gumy boli príliš zjazdené. Vymenili sme ich na druhú ostrú jazdu a hneď sa to zlepšilo o 4 sekundy, aj keď som šiel ešte opatrne. V nedeľňajšom tréningu som spravil čas identický s tým najlepším zo soboty, takže som vedel, že ešte vieme zatlačiť a nájsť ďalšiu sekundu. Napokon v prvej ostrej jazde odišlo turbo. Chcel som s tým dôjsť do cieľa, no priamo s tlakom oleja ten tiekol rovno do výfuku, až napokon v motore neostalo nič - tak som radšej odstavil. Z víkendu si však odnášame aspoň druhé miesto zo soboty."
Peter Lipták: „Hneď na štarte druhej ostrej jazdy v sobotu mi roztrhlo obal na prevodovke. Takže kým som si opäť stihol ako-tak zvyknúť na auto, bolo po všetkom. Nestáva sa, že by sme všetci traja skončili pre poruchy, no tentokrát to tak bolo. Tento víkend sú preteky na Šternberku, no odštartuje tam len Jožko, ja tam pôjdem v úlohe manažéra tímu."
Ján Lipták: „Bolo by asi lacnejšie ostať doma, no takéto poruchy sa nedajú predvídať. V sobotu sa mi pokazil zadný diferenciál. Peťovi roztrhalo jeden prevodník a k tomu aj obal prevodovky. Chalani do noci pracovali na mojom aute a na ostrej jazde sa opäť čosi pokazilo, auto sme však ešte nerozobrali. Jožkovi napokon v nedeľu odišlo turbo. Pred ďalšími pretekmi urobíme pár zmien, aby sa niektoré materiálové vady neopakovali. Veľmi ma však tešia výsledky a tempo ďalších jazdcov pod vlajkou tímu L Racing."
Aj taký je motoršport. Základ je dôjsť v zdraví domov, potom prísť na koreň problému a odstrániť ho. Napokon - najbližšie preteky do vrchu sú už tento víkend v českom Šternberku. Trať o dĺžke 7 800 metrov patrí medzi tie dlhšie a súčasťou sú aj veľké Majstrovstvá Európy. Napriek časom strateným na Jahodnej netreba zabúdať na boj so silnou konkurenciou. Veď tá motivuje pretekárov a ženie ich stroje k lepším výkonom, časom a výsledkom.
Martin Trenkler/RPM