L Racing kraľoval Oždianskym serpentínam
Sezóna pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV) je v plnom prúde. Rozloženie síl zatiaľ ukázalo Jozefa Béreša mladšieho ako jedného z top favoritov na zisk absolútneho titulu. Sezóna je však ešte dlhá. Z dielní L Racing vyšlo Mitsubishi Lancer 3-9, ktoré aj vďaka Jožkovmu talentu zatiaľ získalo väčšinu víťazstiev. Na Oždianskych serpentínach tomu nebolo inak.
Trať vedúca z obce Ožďany meria iba 2 800 m, no patrí medzi jazdecky a divácky najobľúbenejšie. Pre tím L Racing to z Krásnohorského Podhradia nie je vôbec ďaleko a tak si v nabitom kalendári mohli aspoň čiastočne vydýchnuť. Keď sa však vyskytnú problémy, nastupuje plné pracovné tempo. V prípade Jožka Béreša a mechanikov L Racing sa večerný oddych premenil na pracovný; netrebalo však odstraňovať poruchy, ale zrýchľovať vozidlo tam, kde sa dá. Výsledok prišiel, aj napriek ďalším technickým problémom. Preteky z pohľadu Jána Liptáka a jeho Toyoty Celica dopadli na jednotku; nasledovalo sobotňajšie víťazstvo a v nedeľu tesne prehratý boj o prvenstvo v triede HK2. Peter Lipták si opäť zvykal na svoje Mitsubishi Lancer EVO IX a patrilo mu 5. a 6. miesto v silnej konkurencii E1+2000, no v sobotu ho neobišli technické problémy.
Jozef Béreš ml.: „Opäť sme pripravili pár noviniek, no netestovali sme a preto som sa prvé tréningy trochu trápil - auto bolo nedotáčavé. Pozrel som si minuloročné časy na Subaru a chcel som ich prekonať. Zakaždým som sa však iba priblížil na desatiny sekúnd. Večer sme popracovali na aute a síce na preteky chodíme aj oddychovať, tentokrát sme večer robili rôzne úpravy na podvozku. V nedeľu hneď v prvom tréningu som už spravil o pol sekundy lepší čas, než na Subaru, no pokračovali sme s úpravami. Napokon som spravil o dve sekundy lepší čas, než pred rokom. V samotných pretekoch som prepol na veľký turbo tlak a auto zrazu šlo len na tri valce. Pokazené váhadlo sme opravili, no v druhej jazde sa problém zopakoval. Napriek tomu sme spravili čas ako na Subaru pred rokom. Nastavenie spravilo skutočne veľa a tiež vieme, ako dať auto do poriadku. Pracujeme na všetkých vozidlách, chceme ich samozrejme ešte vylepšiť."
Ján Lipták: „Boli to pekné preteky a prialo nám aj počasie. S autom som nemal žiadne problémy, mohol som si jazdu konečne poriadne užiť. Všetko dopadlo dobre, i keď Peter mal trochu väčšie technické problémy a bolo potrebné popracovať aj na Jožkovom aute. Konečne nás čaká jeden voľný víkend, i keď práca v garáži aj mimo nej nikdy nekončí. O týždeň sú tu ďalšie preteky na Jahodnej."
Peter Lipták: „Vyšlo nám počasie, no technika nám trochu štrajkovala a mne sa v sobotu pokazilo radenie. Základ je, že som došiel do cieľa, i keď popri všetkých povinnostiach a stresoch si musím na auto viac zvyknúť a uvoľniť sa. Veľmi som spokojný s ostatnými tímovými výsledkami a Jožko dokonca prekonal svoj minuloročný čas o dve sekundy. Ešte musíme doladiť pár vecí na aute, no už sa teším na Jahodnú."
Populárny Moris Cup Jahodná je na programe posledný májový víkend 30.-31. mája.
Martin Trenkler/RPM