L Racing a reparát EVO 39 na Jankovom vršku
Po dvoch týždňoch pokračujú slovenské majstrovstvá pretekov automobilov do vrchu podujatím na Jankovom vŕšku a L Racing sa predstaví s pätorkou jazdcov.
Divákov, pozorne sledujúcich seriál pretekov automobilov do vrchu bude azda najviac zaujímať, ako sa podarilo tímu z Krásnohorského Podhradia pripraviť Mitsubishi Lancer EVO 39, za ktorého volantom sa v Dobšinej predstavil Ďodi Béreš. Novinka v L Racing Teame sa prezentovala ešte ako viac, menej surový kus, ktorý mechanici doskladali v poslednej chvíli pred Dobšinou. Napriek faktu, že Ďodi hovoril o tom, že auto vie už chodiť rovno, ale zatáčať sa ešte musí naučiť, v dvojici tréningových jázd, ale aj jednej súťažnej naznačil, že by práve s týmto vozidlom opäť mohol bojovať o najvyššie priečky na jednotlivých kopcových pretekoch. Odvtedy však už uplynuli takmer dva týždne, ktoré v L Racingu naplno využili na prípravu. „Tie dva týždne medzi pretekmi sme naplno na aute robili. Skontrolovali sme všetko čo bolo treba, motor dostal tiež svoje, ale hlavne sme sa zamerali na odstránenie dôvodu nadmerného prehrievania, kvôli ktorému som odstúpil v Dobšinej. Samozrejme naša pozornosť sa upriamila aj na podvozok a setup celého Mitsubishi. Viem, že to ešte nie je celkom dobré, ale myslím, že auto bude už teraz na Jankovom vŕšku fungovať podstatne lepšie ako na Dobšinej," opísal medzi pretekový stav Ďodi Béreš.
Rovnako ako Ďodiho 39-ka, kompletnú údržbu dostala aj Toyota Celica 165 ST Jána Liptáka. Tú bolo treba v prvom rade poriadne poumývať po hasení na Dobšinskom kopci. „Toyota bola poriadne špinavá od prášku z hasenia. Škody po požiari neboli takmer žiadne, vymeniť bolo treba v podstate iba jednu hadicu od turba, napriek tomu sme komplet rozobrali a skontrolovali aj motor. Jankov vŕšok nám ukáže, či sa nám podarilo vyriešiť aj problém s prehrievaním. Dúfam, že už máme všetko vyriešené a teraz mi ostane iba sa koncentrovať na jazdu," doplnil Ján Lipták.
Tretím v poradí, ktorý odštartuje vo farbách L Racing Teamu je Peter Lipták, ktorého sme spoločne s Mitsubishi Lancer EVO mali možnosť po dlhých desiatich mesiacoch pauzy v Dobšinej. „V mojom prípade nebolo treba v podstate na aute nič robiť, napriek tomu prešlo aspoň klasickou kontrolou. V Dobšinej som síce hovoril, že ja osobne sa po dlhej pauze neskutočne za volantom trápim, napriek tomu sa už na Jankov vŕšok nesmierne teším. Opäť som na vlastnej koži pocítil aká droga je motoristický šport. Človek dokáže nejazdiť dlhšiu dobu, ale v momente keď opäť sadne za volant už ho to ihneď znovu celého pohltí," vyznal sa zo svojich pocitov Peter Lipták.
Vlado Hanuš si preteky automobilov do vrchu na Jankovom vŕšku rovnako neodpustí a tak ho spoločne s Mitsubishi Lancer EVO X budeme počas soboty a nedele ako si poradí s nástrahami tunajšej trate.
Posledným v partii L Racing Teamu je Poliak Roman Baran, ktorý sa na trati medzi Uhrovcom a Jankovým vŕškom predstaví s vozidlom Renault Clio.
Podujatie Impulz Leasing Jankov vŕšok štartuje počas nadchádzajúcej soboty a nedele (2.-3.8.2014) pričom po oba dva dni sú v dopoludňajších hodinách plánované dve tréningové a popoludní dve súťažné jazdy. Ako sa darilo jazdcom L Racing Teamu na tomto podujatí si povieme po víkende.
Miro Majláth