Kundlák na Tríbeči opäť úspešne
Tím Innovia Racing má za sebou svoje druhé podujatie v kariére. Slovenský rally pohár ich privítal na XIV. Rally Tríbeč, kde na nich čakalo osem rýchlostných skúšok, rozdelených do dvoch dní. V skúške s časom a konkurenciou obstáli na skvelom druhom mieste v absolútnom hodnotení.
19-ročný talentovaný Bratislavčan Ján Kundlák je v rally iba nováčik, no so svojím spolujazdcom Marcelom Hrankom ukazuje slovenskému svetu rýchlych kolies, že vek tínedžera a málo skúseností im nebránia v dosiahnutí skvelých výsledkov. Náročné asfaltové trate Rally Tríbeč ponúkli posádkam rýchle úseky na rozbitých aj hladkých cestách a kľukaté, úzke cestičky. Technicky náročný mestský okruh v Topoľčanoch bol skutočnou výzvou pre všetkých. Ako si počínal Ján Kundlák na prvej etape? „Rally začala dobre, už od prvej rýchlostky sme nasadili svižné tempo. Darilo sa nám držať na vedúcej pozícii v našej triede a na druhom mieste v absolútnom poradí. Na tretej mestskej skúške sme sa nevyhli kontaktu s obrubníkom a čakali sme defekt. Naštastie sa to nepotvrdilo. No v záverečnom kole daného okruhu som sa na brzdách uradil a poškodil prevodovku. Mysleli sme, že už sa môžeme so štvrtým rýchlostným stupňom rozlúčiť, avšak do štartu záverečnej sekcie Skýcova a Vesteníc prevodovka začala radiť úplne normálne. Do cieľa sme prišli v poriadku a vybojovali sme krásne prvé miesto v skupine a druhé absolútne, so stratou len 16 sekúnd na Martina Kysuckého," zakončil Kundlák rozprávanie o prvom náročnom dni súťaže.
Druhá etapa pozostávala zo skúšok Uhrovec-Tríbeč-Uhrovec. Jankovo plné nasadenie sa opäť oplatilo a napriek zaváhaniam si vo vysokom tempe prišli po ďalší skvelý výsledok. Hovorí opäť mladý pretekár z Bratislavy: „Druhý deň pre nás začínala rally odznova. Chceli sme udržať nastolené tempo a znovu zaútočiť. Prvú RS sme vyhrali s náskokom vyše 5 sekúnd na Maťa Kysuckého. V druhej RS dňa som už od začiatku nemal dobrý pocit. Asi kilometer po štarte sa nám v tom najnevhodnejšom mieste pripomenula poškodená prevodovka, keď sa mi nepodarilo správne podradiť do retardéru. To malo za následok nedobrzdenie a kompletné porušenie tohto retardéru. Museli sme dvakrát cúvať. Ospravedlňujem sa traťovým komisárom, ktorí museli pneumatiky nahánať po každej strane cesty. Zvyšok tríbečskej skúšky bolo už len trápenie sa. Na prebrzdených pneumatikách sa nedalo isť, nevedel som, čo všetko je poškodené. V cieli sme dostali za zlý prejazd retardérom ešte penalizáciu a to znamenalo pre nás veľkú stratu," skonštatoval po nehode Kundlák, deň však ešte nekončil: „Po rýchlostke nasledovalo bleskurýchle rozhodovanie, čo dalej. Dopredu sme dali jednu mäkkú gumu a jednu z rezervy. Do poslednej RS sme štartovali s úmyslom stiahnuť čo najviac a to sa nám aj podarilo. Vyhrali sme ju o vyše 7 sekúnd pred Haluškom a v cieli sa radovali z druhého miesta v skupine a piateho celkovo. Celkový výsledok z Rally Tríbeč v súčte obidvoch dní znamenal napriek týmto problémom stále krásne druhé miesto absolútne a prvé v skupine, čo je pre náš tím Innovia Racing najdôležitejšie. Rýchlosť sme dokázali," dodal na záver mladý pretekár.
Ďalšie kolo Slovenského rally pohára bude v Poprade na Rally Tatry, 26. a 27. júla.
Ján Žgravčák/RPM